Rigolo Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: Earthfinder @Rigolo: Wat is nu precies het voordeel van OScam? Behalve dat het opensource is en 'aktief wordt ontwikkeld'. NewCS werkt mijns inziens prima. Tenminste ik heb nog geen problemen ondervonden hiermee? Regel 1: als het werkt, niet aan zitten :-) Maar wie zegt ons dat NewCS in zijn huidige vorm blijft werken als er een aanpassing gedaan wordt aan bijvoorbeeld een gebruikte library. En als er wel een bug gevonden wordt, dan kan je dus niet updaten naar een nieuwere versie van NewCS. Daarnaast heeft OSCam nog een boel andere mogelijkheden die voor simpel cardsharing niet gebruikt hoeven te worden, maar wel gebruikt kunnen worden. Dus idd, anders dan de 2 door jou genoemde punten zijn er bij een nu goedwerkende setup geen voordelen. Maar als iemand nu een nieuwe server op moet zetten, dan zou ik ze toch echt aanraden om met OSCam te starten.
Rigolo Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: Earthfinder Mijn NewCS-server (staat op dezelfde PC als TVheadend en xbmc) draait prima. Ook na elke herstart. Gisteravond heb ik deze combi nog gebrobeerd. Als ik de services ga 'mappen' naar kanalen, en ik doe dat een paar keer achter elkaar, dan wijzigt per keer zo'n beetje het aanbod van gecodeerde kanalen. Gaat denk ik iets niet goed vanuit TVheadend richting NewCS. Weet je zeker dat de CAID's gelijk blijven die NewCS rapporteerd? En een al gemapte zender wordt als het goed is overgeslagen als je opnieuw de functie "Map services" uitvoert. Ik neem aan dat dit met DVB-s is? Kan je hier wat meer over vertellen wat er dan precies fout gaat?
Earthfinder Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 @Rigolo: Wat er fout gaat kan ik nu niet bekijken (zit op het werk). Ondertussen ben ik met OScam icm TVHeadend aan het stoeien. Die krijg ik net niet helemaal lekker werkend. Ik krijg een melding mbt dat de "no valid AU for user ****" is. oscam.user: CAID = 090b:000000 AU = CANAL DIGITAAL Ik vraag me ook af of het CAID = 0100:006a moet zijn en wat ik precies bij AU moet invullen. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 @Rigolo: inmiddels OScam up and running. Werkt volgens mij prima. Alleen wederom worden maar een paar kanalen gedecodeerd. Ned 2 HD Ned 3 HD SBS 6 NET 5 De rest geeft een "Unexpected ECM reply". Laten we hopen dat dit probleem in 2.12 opgelost wordt. Als ik dan in xbmc naar één van deze kanalen ga, duurt het 13 seconden en dan stopt alles. Ik kan dan alleen nog de FTA-kanalen kijken. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Is er al iets bekend over TVheadend 2.12? Het lijkt zo stil rond deze app. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Rigolo Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 de hoofdontwikkelaar is momenteel met vaderschapverlof en in deze tijd werkt hij voornamenlijk aan de verbeteren van Showtime. Zodra hij vindt dat deze weer op een acceptable nivo zit zal er door hem verder gewerkt worden aan Tvheadend. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om zich in te lezen in de code en zelf voorstellen en patches aan te dragen voor Tvheadend. Hein
Rigolo Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 ter info: Op dit moment wordt er gewerkt aan het opnamen gedeelte van Tvheadend. Het is daarom aan te raden om niet een SVN versie hoger dan 4893 te gebruiken als je zelf een Tvheadend wilt compileren met de fix voor VDPAU versnelling onder XBMC (aanpassing 4891). Je mag natuurlijk een hogere versie uitproberen (en ons laten weten of het werkt) maar dat is natuurlijk geheel voor eigen risco als opnamens mislukken (of in zijn geheel niet werken) Hein
Earthfinder Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 @Rigolo: Weet jij toevallig ook hoe het staat met dit probleem: http://trac.lonelycoder.com/hts/search?q=oscam Deze is namelijk voor mij ook cruciaal ivm DVB-S(2). Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
NINjak Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ik denk ik probeer ook eens Tvheadend voor dvb-s(2)... maar ik loop al vast op de diseqc settngs! Krijg nl. steeds een: dvb: diseqc setup failed -1 of ik nou: naam / switchport / lnb type port1 / 0 / universal port2 / 1 / universal ... ... of port1 / 1 / universal ... ... ... probeer het maakt helemaal niks uit. iemand een idee?
Rigolo Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Ik neem aan dat je Ticket #205 bedoelt. Op dit moment wordt er niet direct aan de SECA ondersteuning gewerkt ... Waar ik wel naar aan het kijken ben is hoe OSCam als een client gebruikt kan worden zodat Tvheadend niet alle ins en outs van de verschillende encryptie methode hoeft te weten/ondersteunen. Maar dat is ook weer een lange termijn oplossing, niet iets voor de korten Het onderhouden van alle aanpassingen, veranderingen op encryptie gebied is al bijna een volledige dagtaak lijkt mij.
Rigolo Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 NINjak, ik neem aan dat onder de standaard Linux DVB tools je Diseqc instellingen wel werken? Dat het niet aan wat anders ligt dan Tvheadend? Ik zelf heb geen DVB-S dus ik kan je er niet echt mee helpen. Ik wil voorstellen om je vraag hoe het precies te configuren is via de hts-devel mailing list te stellen .. Hein
NINjak Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Het is (ok, nu even was) een werkende sat installatie met (ya)VDR dus ik weet dat het gewoon zou moeten werken. Kan er ook helemaal niks over vinden op het internet. Het is een fout melding van TVheadend zelf dus je denkt dat je iets fout heb gedaan Had even geen zin meer in het SC plugin gebeuren van VDR. Bij yaVDR doet de SC plugin het wel/niet (doorhalen wat even niet van toepassing is) dus ik bedacht laten we TVheadend een kan geven Ik zoek/probeer het nog wel even verder.
Rigolo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 gezocht: Testers voor de laatste trunk versie van Tvheadend. In de afgelopen dagen zijn er wat aanpassingen gedaan aan Tvheadend. De grootste aanpassingen is dat FFmpeg nu niet meer nodig is voor Tvheadend. DIt werdt voor een aantal zaken gebruikt, waaronder het schrijven van de mkv bestanden, en voor wat andere checks en controles. Deze afhankelijkheid is er sinds versie 4957 niet meer. Maar om zeker te weten dat Tvheadend nog prima werkt, en valide mkv's opleverd moet er wel getest worden. Vandaar ook de vraag of hier mensen zijn die de laatste trunk versie van Tvheadend kunnen en willen uitproberen. (natuurlijk geheel voor eigen risico) Graag ervaringen, bugs etc melden op #hts op freenode, in de Tvheadend trac site of via de mailing list. Alvast bedankt, Hein
Rigolo Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Geplaatst: 25 juni 2010 Er is nu ook een beta versie die je rechtstreek kun instaleren: Citaat: Note that I give the betas versions like: lastversion.99.SVNrevision Debian packages available here: http://lonelycoder.com/beta/hts-tvheadend_2.11.99.4965_i386.deb http://lonelycoder.com/beta/hts-tvheadend_2.11.99.4965_amd64.deb
Niels Wagenaar Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Ik pop wel even in op IRC en laat het één en ander weten. Morgen heb ik redelijk wat tijd en kan ik even dual-booten in Linux. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen