Ga naar inhoud

Flashen

Aanbevolen berichten

Gast Genk3600
Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een totale newbie op het vlak van recievers,

Het zal dus misschien een domme vraag zijn maar wat is het nut van het flashen van een dreambox en wat zijn de voordelen?

Geplaatst:

Je kan daarna allerlei toeters en bellen installeren (o.a. volledige EPG voor Nederlandse en Vlaamse zenders, 'softcams' waardoor je de smartcards van bijna alle aanbieders kan gebruiken zonder voor elk coderingssysteem een CI-module te hoeven kopen). Google maar eens op de woorden 'Dreambox', 'addons' en 'plugins'.

Ik vermoed zo'n beetje dat een van de voornaamste beweegredenen voor velen is om zo op niet legale wijze naar gecodeerde zenders te kijken, maar het verder bespreken daarvan is op deze site niet toegestaan.

(Waarom de gemiddelde Nederlander of Vlaming trouwens nood zou hebben aan vijftig betaalkanalen uit hopseldeflop terwijl de openbare omroepen van in ieder geval Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gewoon gratis te bekijken zijn, is me helaas nooit helemaal duidelijk geworden, maar nu dwaal ik af.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:
Origineel bericht van: Koen B
Ik vermoed zo'n beetje dat een van de voornaamste beweegredenen voor velen is om zo op niet legale wijze naar gecodeerde zenders te kijken, maar het verder bespreken daarvan is op deze site niet toegestaan.

Je praat toch wel over je eigen ervaringen vwb minder legale manier om kanalen te zien waar je geen recht op hebt, niet?
Want zo'n reactie is wel wat kort door de bocht... frown

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

het nut van het flashen is om er recentere firmware in te zetten zodat de ontvanger stabieler wordt en soms ook nieuwe mogelijkheden krijgt.

De standaard software is redelijk beperkt, maar als je een image als OpenPLi er op zet kan je er al veel meer mee.

Met illegale zaken die hier niet besproken mogen worden zoals bijvoorbeeld cardsharing heb ik geen ervaring en dat hou ik ook zo. Ik betaal netjes voor mijn CD abonnement.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen