Ga naar inhoud

[RE-8000HD] Opname verplaatsen naar PC

Aanbevolen berichten

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Ik heb gemerkt, dat na opnames die gemaakt worden met de RE-8000HD, deze prima, zonder een enkel probleem zijn af te spelen op de RE-8000HD zelf.

Echter wil ik deze .TS afspelen op de PC, kom ik tot de conclusie dat deze -standaard- niet af te spelen zijn, omdat ik gemerkt heb, dat wat aan de ene kant heel fijn is en aan de andere kant niet, ALLE streams in de .ts worden meegenomen in de opname; dus ook teletekst, subtitles, multi-audio, etc.

Dit zorgt er aan mijn kant voor dat ik de .ts (opname) eerst moet re-muxen waar dan een enkel audio en video spoor in zit (PID) maar bij sommige re-muxings gaat dit nogal eens mis, waardoor de file dan alsnog niet af te spelen valt.

Welke player/editor/remuxer wordt door jullie gebruikt om de opnames op je PC te kunnen bekijken/bewerken/gebruiken zonder vervelende bijkomende problemen.

Het is nu steeds 50-50 of de opname ook daadwerkelijk af te spelen valt, na remuxing op de PC.

Graag jullie suggesties.

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Ik ga even zoeken of ik AVS kan vinden.

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Alle AVS programma's 'crashten' op de .ts die ik heb gemaakt.

Na enig zoekwerk vond ik wel het programmaatje TS-Doctor. Deze is niet gratis, maar met een 30 dagen uitprobeer versie waagde ik de gok.

En verdraaid, hij vond inderdaad 'wraps' om de .ts heen, deze werden gefixed en de file was af te spelen op de pc. Wel merkte ik op dat de tijdslengte van de file op 00:00:00 blijft staan, maar het bestand lijkt nu wel goed af te spelen.

De 'start-byte' van de opname, staat niet op de 'officiele' plek, waar deze behoort te staan en hierdoor raken players dus in de war.

Het lijkt me niet de bedoeling dat een opname die prima op de box speelt, niet op de pc af te spelen zou zijn en elke keer een fix erover te draaien om te kunnen bekijken lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik zoek dus niet naar een 'converter/re-encoder', maar een her-multiplexer, een klein (liefst snel) programmaatje (liefst natuurlijk gratis) dat de 'foutjes' uit de opnames kan halen (ook al zijn het geen echte fouten, maar gewoon -te veel extra info-) en dan de .ts opnieuw kan outputten. Misschien een 'fix' op de Rebox zelf voor in de toekomst met een update van de firmware? wie weet..

Maar mochten jullie nog meer ideen hebben voor hulp hierbij, graag.

Ik wacht vol spanning op jullie reacties.

Geplaatst:

interessante info,

ik heb ook ervaren dat er weleens problemen zijn met de ts-files van de rebox, naast avs gebruik ik ook convertx2dvd en die klaagt soms, niet altijd, over een "fout in de tijdlijn".

dat zijn overigens ook altijd de files waarbij het scrollen niet wil, de aanwijzer springt dan vanzelf naar een bepaald moment terug in de file.

Ik heb toch het idee dat hier een fout in de software zit, mijn vu+ heeft hier nl absoluut geen last van, en die verwerkt ik logischerwijze met dezelfde software.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Vandaag weer aan het stoeien geweest met opnames.

Ook weer wat kleine tools gevonden om MPEG-TS info uit te lezen en ik zie toch overduidelijk op een aantal posities een hele lange code, dat lijkt op een encryptie-blok, pas na een aantal blokken komt de data (video zelf) en die ziet er dan 'normaal' uit. Soms zitten er 4 blokjes met (ik noem het maar pre-info-) data, soms meer. Dit verklaart waarom het programmaatje TS-Doctor een 'offset' gebruikt omdat ie dan skipped naar de video data.

Soms bevat de stream gewoon veel meer PID/PAT/etc info waardoor een PC player (denk ik) in de war raakt en DENKT dat de stream beveiligd is ala DRM, terwijl deze opname juist NIET beveiligd is. Zelfs bij FTA opnames wordt deze melding soms gegeven. Dit verklaard misschien ook de meldingen 'Scrambled Packets' dat TS-Doctor aangeeft.

Als ik de video met TS-Doctor heb 'bewerkt', kan ik de video weer WEL in AVS laden, bewerken etc.

Dat 'scrollen' is zeg maar 'doorspoelen' door de file. Dat komt omdat de tijdscode in de stream op de een of andere manier niet goed gecorrigieerd wordt en op de pc dan op 00:00:00:00 blijft staan, ook al loopt de file op de PC wel door; VLC kan bijvoorbeeld er wel doorheen spoelen. Op de ReBOX zelf gaat dat ook (vrij) prima, maar op pc niet. De stream heeft gewoon net iets teveel info, zodat de stream 'vuil' is. Ik heb gelezen dat dat wel vaker met PVR's voorkomt, maar had -dit- niet verwacht.

Even voor de (nog aanwezige mods), ik zie deze thread niet als spam voor programmaatjes, maar als ervarings-thread, oplossings-thread voor (waarschijnlijk meerdere) video-opname problemen die ontdekt worden bij het verplaatsen van de opnames naar PC of andere externe player (WD HDTV Player bijvoorbeeld). IK hoop gewoon dat ReBOX met een oplossing komt, aangezien ze zelf niet reageren hierop op hun FAQ.

Ik heb mijn box juist gekocht om van SAT op te nemen en lekker op me gemakkie op de PC te bewerken en te bekijken. 't Is gewoon vervelend om veel meer werkt te moeten uitvoeren als dat nodig/de bedoeling is.

Geplaatst:

als je deze goed uitgezochte info nou eens naar meneer Rebox op info@rebox.tv zou doormailen, heb je kans dat ze daar wat mee kunnen.

lijkt mij, dat ik er blij mee zou wezen als ontwikkelaar.

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Dat ben ik ook van plan om te doen in de loop van deze week, inclusief alle -binaire- data voorbeeldjes, hex-spul, adressen, jumps, bit-allocatie-adressen, etc.

Zoveel info voor een eerste week, wil 't wel even goed op volgorde zetten zodat ook een TD/Dev er duidelijk overheen kan wandelen met 't oog op 'aha, daar zou het kunnen zitten, inderdaad'.

Deze vrijwillige-nonpaid-freelancer doet z'n best om 't probleem (met evt oplossing) zo goed mogelijk te verwoorden. Dus dan heb jij er ook weer profijt van als ontwikkelaar.

Ik hoop iig dat je met mijn gevonden info al iets vooruit komt.

Geplaatst:

ja, alleen ben ik geen Rebox-ontwikkelaar, nooit geweest ook,

maar zat in een andere hoek.

maar ik kan me er nog van alles bij voorstellen, die jongens krijgen veel draaien om de oren op dit soort fora en weinig goede informatie.

de meeste zijn toch vrij primaire reacties met vaak halve of kwart informatie.

maar ik weet dat men meeleest.

overigens heb ik wel het gevoel dat ze aardig aan de leiband lopen van de originele software van de fortis, wat je daar leest aan fixes zie je iets later ook in de rebox versie, zelden wat extras, vaak wel minder merkwaardigerwijs.

Gast MACKerMD
Geplaatst:

VideoRedo Suite heb ik (gekocht een tijdje geleden) en die leest het wel.

Maar als ik dus eerst een -preview- wil doen, of meteen de opname wil afspelen met, op mijn WindowsPC, VLC of WMP, dan gaat dat dus niet.

Om eerst elke opname door een commercieel pakket te moeten slepen (zowel VideoRedo als bijv. TS-Doctor) lijkt me onzinnig als je gewoon de ('ruwe')-opname wilt bekijken.

Je koopt ook geen dvd-recorder om eerst elke opname door een editor/bewerker te halen voor je je dvd kunt bekijken. Die wil je meteen kunnen bekijken alvorens je gaat editen. Zo zie ik de ReBOX ook.

IIG wel bedankt voor het wijzen op een WERKEND voorbeeld van programma, want ik had nog niet met VideoRedo gekeken.

Gast MACKerMD
Geplaatst:

Even om mijn vorige berichtje toch wat te verduidelijken

Wilde nog even toevoegen dat VideoRedo (die ik gekocht heb voor mijn buurman en zelf dus niet beschik over dit programmaatje, ik diens laptop wel even mocht lenen voor deze test) wel een heel stuk duurder is als TS-Doctor. Ik koop een box voor directe opnames, niet om nog eens een smak geld uit te geven. Laptoppie moest nu weer terug en ben weer toegewezen op de mogelijkheden die er zijn. Ik kan natuurlijk ook niet na elke opname een beroep blijven doen op mijn buurmans' laptop en heb op het moment niet de financieen, noch zin, meer software aan te schaffen die zowat een 1/4 kosten als de RE-8000HD PVR zelf.

Geplaatst:

Nog even op wijzen dat ProjectX een gratis progamma is.

De .TS file er even doorhalen kost mij hoop en al een paar minuten ,( afhankelijk de snelheid van je PC )waarna je een MPG2 file overhoud ( of een ander formaat indien gewenst )die met eenderwelke player afspeelbaar is ..........

Geplaatst:

Ik gebruik Gomplayer om een opname te bekijken.

Je kunt dan rechtstreeks vanaf je pc een (.ts) opname op de Rebox bekijken. Hoeft niet eerst bewerkt te worden.

Werkt alleen niet voor een HD opname.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen