Ga naar inhoud

Werkt er ook een FW voor de VU+DUO met de Externe HDD in NTFS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste SatBaron,

externe hdd's gebruiken voor mobiel gebruik tussen windows XP en dvb-s2 receiver is gewoon weg altijd een probleem, ook al wordt het misschien met een NTFS implementatie in de kernel makkelijker

de meeste receivers zijn linux based dus is het fs EXT3

de windows pc is het fs NTFS (of fat32 maar das niet slim)

Citaat:
De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB. En dat kan een probleem zijn voor HD-camcorders met SDHC-kaartjes (die vrijwel altijd geformateerd zijn als FAT32) die die af en toe bestanden die groter zijn dan 4 GB moeten wegschrijven. (Als er meer dan ongeveer 49 minuten wordt gefilmd op 720p in H.264/MPEG-4 en meer dan ongeveer 26 minuten filmen op 1080p in H.264/MPEG-4.)
bron wikipedia

een lokaal opslagmedium (de esata of usb-harddisc) aan en afkoppelen kan ook risico's opleveren -> dataverlies corrupte file allocation table

als je echt bestanden heel veel en voor meerdere toepassingen heen en weer moet kopieren en of bewegen tussen lokale opslagmedia en pc's is het verstandiger een NAS te nemen

bedenk overigens, dat je receiver ook NAS kan zijn, maar helaas heeft die niet genoeg power en niet de juiste netwerkkaart.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

je kan perfect 3 boxen 'linken' aan je vu+ duo.

ik zit met de vu+ duo die ik gebruik om te kijken en uiteraard om massaal mee op te nemen.

kijken naar een opname op de vu vanop dm800DH = perfect

terzelfde tijde naar een opname kijken van de vu op de kathrein = perfect

dus je vu kan wel wat aan als het op geven van info gaat.

opnemen op de vu vanop de vu en kijken van de dm800hd naar een opname op de vu lukt ook.

de rest heb ik niet getest, maar lijkt mij toch wel al goed niet?

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
je kan perfect 3 boxen 'linken' aan je vu+ duo.

ik zit met de vu+ duo die ik gebruik om te kijken en uiteraard om massaal mee op te nemen.
kijken naar een opname op de vu vanop dm800DH = perfect
terzelfde tijde naar een opname kijken van de vu op de kathrein = perfect

dus je vu kan wel wat aan als het op geven van info gaat.
opnemen op de vu vanop de vu en kijken van de dm800hd naar een opname op de vu lukt ook.

de rest heb ik niet getest, maar lijkt mij toch wel al goed niet?

wink

draad/topic betreft niet NFS gemount, maar NTFS filesystem op die esata die eraan hangt
hetgeen overigens wel aantoont hoeveel en hoe makkelijk per netwerk mounten natuurlijk wel is..

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

eek

oeps, was zodanig de draad aan het lezen dat ik het effectieve topic niet meer zag...tja, oud worden hé crazy

Geplaatst:

Beste Tonskidutch,

Citaat:
externe hdd's gebruiken voor mobiel gebruik tussen windows XP en dvb-s2 receiver is gewoon weg altijd een probleem, ook al wordt het misschien met een NTFS implementatie in de kernel makkelijker

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

[Zie mijn handtekening].

Kathrein UFS910,Pace MSP200-Positioner voor aansturing van de DeltaStar Gregorian 120 cm(draaibaar)met invacom SNF031 ,

Zolder Triax 85 cm voor TT-Premium PCI,[ProgDVB]

Met al het opname-materiaal zowel met de Kathrein als met de TT-Premium daar kan ik (ook b.v. met VideoReDoPlus editen) alle kanten mee op.

Citaat:
de meeste receivers zijn linux based dus is het fs EXT3

de windows pc is het fs NTFS (of fat32 maar das niet slim)

M.U.V. de Kathrein Sat-ontvanger, deze heeft gelukkig niet het FS ext3 maar normaal FAT32 - opname's (in de extensie *.trp) > 4GB worden autom. gesplitst,

waarbij men bij de weergave totaal niets van bemerkt EN is tevens op de PC weer simpel aan elkaar te plakken. - Daar kan je tenminste wat mee !

(Kon dit ook maar met de VU+, dan was mijn doel bereikt.)

Voor de PC is het inderdaad niet slim om FAT of FAT32 te gebruiken, vandaar dat ik met mijn TT DVB-S2 opneem in NTFS

en evt. reclame-blokken eruit kan knippen d.m.v. VideoReDoPlus.

Citaat:
een lokaal opslagmedium (de esata of usb-harddisc) aan en afkoppelen kan ook risico's opleveren -> dataverlies corrupte file allocation table

Als je dit doet met de receiver stroomloos en met de PC het protocol daarvoor in acht neemt, dan behoef je ook niet bang te zijn dat de FAT daardoor corrupt wordt.

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Geplaatst:

SatBaron, dat klopt en had ik wel in de gaten betreffende de kathrein...

maar dat geld dus enkel voor hem

toegevoegd:

er is altijd een uitzondering op de regel...

we bespreken hier de VU+ en die gebruikt enigma2 waar het opdelen niet meer mogelijk is (eerdere versies voor dm wel overigens)

betreffende de VU+ wilde ik graag advies geven, voor zoverre het past bij bepaalde gebruiksgewoonten van VU+ bezitters.

als het enkel je doel is om reclame eruit te knippen

dan mount je PC (share) via de netwerkbrowser op media/net en je hoeft geen kabel af te koppelen of VU+ uit te schakelen...

kunt zo in windows XP de ***.ts bewerken en bekijken op de VU+

allemaal losse lokale opslagmedia (heen en weer) lopen vallen aansluiten is gewoon een riskant gedoe met heel wat extra kabels en trafo's / voedingen

en je mooie TV-meubel staat vol met taiwan spagetti whistle

het gebruiken van een overeenstemmend formaat of protocol lijkt mij dus gewoon makkelijker

dus ook betreffende jouw dvbprog.exe... met TT-Prem.pci + XP

DVBviewer Pro neemt ook op in ***.ts formaat die speel je direkt op de VU+ af zonder converteren

als er een gezin naast zit (en die rare vrouwen die enkel klagen als iets niet tijdig lukt of weer iets uit moet) is een NAS echt veel praktischer

time is money en meer tijd over voor wezenlijke dingen appricieert het thuisfront gegarandeerd.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Beste Tonskidutch,

Hartelijk bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord.

Zoals je wellicht al hebt begrepen, is voor mij de VU+ DUO nog een nieuwe en onbekende ontvanger (sinds vorige week vrijdag pas in mijn bezit).

Maar nog meer onbekend ben ik met NAS. Op het internet al zitten gogelen en op diverse site's zitten lezen.

Een van deze app. is dan alweer een extra uitgave om eigenlijk alleen maar dit doel te bereiken wat ik voor ogen heb.

Dit moet ik toch eerst maar eens overwegen.

Anders hou ik het maar alsnog (voorlopig) bij de opname's van de TT-DVB-S2 en mijn Kathrein.

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen