Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ben al op dak geweest heb alle waarden 99% en ber 0

lijkt goed andere zenders geen last van

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Is altijd al geweest op Erdedivisie Live2, bandbreedte-kwestie.

Ligt NIET aan signaal.

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Geplaatst:
Origineel bericht van: chevrolet
Dat gedoe met blokjes is toch meestal een signaal probleem.

Hij heeft het over "snelle beelden", kwaliteit van het beeld bij snelle beelden heeft met de kwaliteit van je TV te maken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Probeer even de autoresolution plugin uit.

Dat werkt toch niet op de dm800 met openpli image?
Ik heb hem ooit eens erin gezet, maar kon niks instellen etc, ik zag ook niks gebeuren.
Ik kreeg wel een melding only for hdmi .
DM 800 heeft geen losse hdmi aansluiting, alleen met een blokje naar hdmi.

Of doe ik iets fout?

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Probeer even de autoresolution plugin uit.

heb ik gedaan alle instellingen gehad
het rare is dat het alleen op de zender live 2 is als de camera een snelle bal volgt dan heb je dit
heb vanmorgen formule 1 gekeken bbc1 en daar totaal geen last van
kijk nu rtl7 daar ook geen last

DM 800HD open pli

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: chevrolet
Dat gedoe met blokjes is toch meestal een signaal probleem.

Hij heeft het over "snelle beelden", kwaliteit van het beeld bij snelle beelden heeft met de kwaliteit van je TV te maken.

heeft niets met de tv te maken
kijk nu live 1 ajax groningen daar totaal geen last van slecht beelden

DM 800HD open pli

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat

kijk nu live 1 ajax groningen

Dat is ook niet snel, lol.
Artifacts of ghosting bij snelle beelden, ervan uitgaande dat je zoiets constateert, is puur een TV kwaliteit issue.
Maar het gemak waarmee jij zegt waar het allemaal niet aan ligt, daardoor vraag ik mij af waarom je de vraag dan hier post.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Wat een onzin allemaal hierboven.

Video-compressie (mpeg2, mpeg4) heeft voor bewegende beelden (veel) meer bandbreedte nodig dan voor stilstaande beelden. Op een transponder op een satelliet is de bandbreedte altijd beperkt. Als er veel beweging is, kan het voorkomen dat er meer bandbreedte nodig is, dan er beschikbaar is. Om geen beelduitval te krijgen schroeft de encoder razendsnel de kwaliteit van de compressie naar beneden zodat de uitvoer weer in de bandbreedte past. Een lagere kwaliteit compressie uit zich in de karakteristieke "blokjes" in beeld.

Meer beweging in het beeld betekent ALTIJD een lagere kwaliteit, maar afhankelijk van de hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is, is dit heel erg tot helemaal niet zichtbaar.

In dit geval wenst Eredivisie CV kennelijk niet al teveel geld uit te geven aan de satelliet-kijkers, waardoor CDS ze maar weinig bandbreedte geeft. Klagen bij ECV dus!

En dit heeft dus helemaal *niks* met je TV of ontvanger te maken! Blokjesartifacten zijn altijd een gevolg van lage kwaliteit van de compressie (bij de bron dus).

Bij slechte ontvangst heb je ofwel helemaal geen beeld (meestal) of heel veel, meestal felgekleurde blokjes en vaak ook wel dat het beeld stilstaat. Dat is heel wat anders dan de blokjes van lage kwaliteit encoding.

Ben ik even blij dat ik niks met voetbal heb :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen