Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Wat een onzin allemaal hierboven.

Nou Erik, ik denk dat hier 2 dingen door elkaar gehaald en benoemd worden.
Niks af van jouw verhaal welke geheel correct is, ik doelde op hele andere fenomenen waar de éne TV meer last van heeft dan de andere.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Zoiets bedoel je?

6rpu1k.jpg

Zoals hierboven al meermaals gezegd, eredivisie live (en dan vooral el2) gebruikt gewoon veel te lage bitrates. Zonde van de tijd om naar te kijken. Ik vraag me af of eredivisie live ooit nog eens met HD gaat beginnen hier. De Oostenrijkse of Deense competitie kun je in HD kijken, hier mag je blij zijn dat we eindelijk breedbeeld hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_V
Zoiets bedoel je?

6rpu1k.jpg

Zoals hierboven al meermaals gezegd, eredivisie live (en dan vooral el2) gebruikt gewoon veel te lage bitrates. Zonde van de tijd om naar te kijken. Ik vraag me af of eredivisie live ooit nog eens met HD gaat beginnen hier. De Oostenrijkse of Deense competitie kun je in HD kijken, hier mag je blij zijn dat we eindelijk breedbeeld hebben.

Ik heb gisteren even naar de gemiddelde bitrate van Eredivisie Live 1 gekeken via DVB-s en DVB-t, beiden zitten onder het gemiddelde ten opzichte van andere SD zenders. DVB-s is iets beter dan DVB-t maar beiden dus onvoldoende, zeker als je een groot scherm hebt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
kijk eredivisie live 2 en bij snelle beelden veel blokjes in beeld

kan je dit oplossen?

Ik heb dat in het verleden al eens gehad met een andere ontvanger. Probeer de frequentie van de transponder eens handmatig een of twee MHz omhoog of omlaag aan te passen. Wie weet is dat ook nu de oplossing.
Geplaatst:
Origineel bericht van: D_V
Zoiets bedoel je?

6rpu1k.jpg

ja dit is wat ik bedoel

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik vind het niet normaal dat dit beeld zo slecht is

gaan ze ook nog reclame maken dat ze het grootste aanbod in HD zenders hebben 15-16 april te zien op tv

laten ze eerst eens zorgen voor een goede doorgifte van deze zenders.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
hoe kan het dat op ned 1sd het beeld wel goed is?

Omdat daar wel voldoende bandbreedte is.........

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Geplaatst:

Het is niet alleen een bandbreedte probleem (de oude plek van E! is wat beperkte als de plek was op de themakanalen transponder). Maar als ik na de bitrates kijk die rond de 3000 Kbit/sec of nog hoger kan komen dan mag je deze "blokjes" niet zo erg krijgen. Het lijkt er wel op dat de aanvoer via "Digitenne" komt of zo... een ieder geval lijkt het ook op een aanvoer probleem...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Helemaal mee eens. Kijk maar eens naar NGC, de bitrate van CDS is ruim voldoende, het wordt gewoon al bagger door NGC aangeleverd (ook via de sat, overigens).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen