plakkie123 Geplaatst: 27 maart 2010 Geplaatst: 27 maart 2010 hey Ik heb in bezit 2 x dreambox 8000 en nog een 600 in 1 netwerk. Vraag via mijn netwerk locatie's van de computer zie ik de harddisk van de 600 en 1 8000 met het laagste ip Ik vermoed dat de harddisk naam het zelfde is bij dezelfde modellen en dat ik daarom maar 1 8000 zie. Is die te veranderen en is dat te doen ..? bedankt
ceesmf Geplaatst: 27 maart 2010 Geplaatst: 27 maart 2010 in smb.conf de netbiosnaam veranderen lost het probleem op smb.conf kun je in /etc/samba vinden (gebruik wel een linux comp. editor- geen notepad - !!)
riji Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Origineel bericht van: ceesmf in smb.conf de netbiosnaam veranderen lost het probleem op smb.conf kun je in /etc/samba vinden (gebruik wel een linux comp. editor- geen notepad - !!) OK, bedankt. (Ik heb netbios name = %h gewijzigd in: netbios name = dm801
APPLE Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Origineel bericht van: ceesmf in smb.conf de netbiosnaam veranderen lost het probleem op smb.conf kun je in /etc/samba vinden (gebruik wel een linux comp. editor- geen notepad - !!) dus notepad++ ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen