Ga naar inhoud

Irritant probleem. De ontvanger moet vaak nadenken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vaak als ik even naar een zender heb gekeken en ik wil zappen dan beginnen de radertjes op mijn scherm te draaien en moet ik wachten. Soms wel een minuut of twee. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb picons op de HDD staan kan dit het zijn? Dat hij voor de picons moet gaan zoeken op de hdd?

Het is echt super irritant.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als de HD iedere keer moet opspinnen kan het natuurlijk even duren, maar een minuut of 2 zal het zeker niet moeten duren.

Probeer de picons weer eens in het geheugen te zetten en kijk eens wat er dan gebeurt.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Maar is het dan niet slimmer om de picons gewoon in flash te zetten? Om nou altijd de HD te laten draaien puur voor de picons lijkt mij iets te veel van het goede. Je kan ook de picons op een usb stick zetten en die achter in de VU+ te doen.

Geplaatst:

Het is altijd het beste om die op een opslagmedium te zetten met een zo laag mogelijke seek time. Een HD is hier niet echt voor geschikt. Als je lage seek times wil moet je die op een flash drive plaatsen.

Geplaatst:

Hoe veel (of hoe weinig) RAM en Flash geheugen zit er dan in?

Dat is namelijk nog steeds niet duidelijk en en in "technische specificaties" staat het niet.

Ron

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Er zit in: 128MB NAND Flash / 384MB RAM

Bron: blz. 13 van de handleiding

Geplaatst:

Dat is best behoorlijk. Dan zou er geen enkele belemmering mogen zijn om die picons en plugins gewoon in het flash te zetten en heb je echt geen USB stick nodig.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ron
Dat is best behoorlijk. Dan zou er geen enkele belemmering mogen zijn om die picons en plugins gewoon in het flash te zetten en heb je echt geen USB stick nodig.

Ron

Mijn ervaring is duidelijk anders, diverse crashes met meldingen over te weinig geheugen, Picons naar de USB en sindsdien geen crash meer gezien.
Zou het even moeten nakijken, maar dacht dat ik nu ook de EPG daar laat wegschrijven.
Geplaatst:

Daarom schreef ik:

Citaat:
Dan zou er geen enkele belemmering mogen zijn

Het kan natuurlijk zijn dat de drivers nog niet helemaal lekker werken of de software niet efficiënt met het beschikbare geheugen omgaat.

Als er echt in zit wat er in de gebruiksaanwijzing staat, zou dat meer dan voldoende moeten zijn.

Ron

Geplaatst:

nou in mijn vu zitten :

picons 13/19/23/28

5 plugins

en ik heb totaal geen probleem met geheugen te kort meldingen.

misschien wel 10 skins die je gedownload hebt?

ik heb er maar eentje in?

Geplaatst:

Heb er geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, maar de problemen begonnen na installatie van dezelfde reeks picons als bij jou en waren opgelost na herinstallatie en plaatsing op USB. En voor de kosten van een sticky hoef je het niet laten (is zo'n oud klein sticky toch ergens goed voor).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satter
...... Ik heb picons op de HDD staan kan dit het zijn? Dat hij voor de picons moet gaan zoeken op de hdd?
Het is echt super irritant.

Dat zal het zeer zeker zijn. Er is geen enkele reden die op de HDD te zetten, integendeel. Er is voldoende geheugen. Als je ze toch ergens anders wilt plaatsen, doe dat dan op een USB-stick.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen