Ga naar inhoud


[Internet] Defensie verhindert uitrol draadloos internet


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
Defensie verhindert uitrol draadloos internet

 

 

AMSTERDAM - Het ministerie van Defensie heeft de uitbreiding geblokkeerd van een landelijk dekkend draadloos netwerk van het bedrijf Worldmax, omdat dat het signaal van een militair satellietstation in Friesland zou verstoren.

 

m1czm01aonc5.jpg

 

Worldmax eist daarom, tot dusverre tevergeefs, een schadevergoeding van 100 miljoen euro, zo meldt Webwereld vrijdag. Worldmax biedt in Amsterdam abonnementen op het zogenoemde wimax aan onder de naam Aerea. Het bedrijf wil die dienst, waarmee klanten in de hele stad gebruik kunnen maken van een snelle draadloze internetverbinding, landelijk uitrollen.

 

Daarmee hoopt Worldmax de concurrentie het hoofd te kunnen bieden die mogelijk ontstaat na de zogenoemde 2,6 GHz-veiling, die in april van start moet gaan. Daarbij wordt een aantal frequentieblokken verkocht waarmee mobiel internet mogelijk wordt met de snelheid en de (beeld-)kwaliteit van breedbandverbindingen.

 

Naast de bestaande aanbieders, zoals KPN en Vodafone, zouden ook onder andere Tele2 en de kabelbedrijven Ziggo en UPC meedingen naar een kavel.

 

 

Terrorismebestrijding

 

Minster Eimert van Middelkoop van Defensie stak echter een stokje voor de plannen van Worldmax. Ten noorden van de lijn Amsterdam-Zwolle zou de wimaxfrequentie storing veroorzaken op de communicatie van een satellietstation in het Friese Burum. Het station is de hoofdvestiging van een dienst die satellietcommunicatie afluistert.

 

Dat station speelt volgens Van Middelkoop onder andere een belangrijke rol bij "terrorismebestrijding en het tegengaan van de verspreiding van massavernietigingswapens."

 

 

Kort geding

 

In december maakte het kabinet daarom aan Worldmax bekend dat het de uitbreiding van zijn netwerk moest staken. Alleen het bestaande netwerk in Amsterdam mocht in de lucht blijven. Het zou niet nodig of mogelijk zijn om Worldmax een vervangende frequentie aan te bieden.

 

Worldmax spande een kort geding aan waarin het een schadevergoeding eiste van 100 miljoen euro. Die zaak verloor het bedrijf. Worldmax noch de betrokken ministeries wilden vrijdag tegenover Webwereld reageren, meldt de site

 

 

Bron Nu.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom moeten wij in gods-vredes-hemelsnaam satellietcommunicatie afluisteren? We zijn toch geen VS? Het verleden heeft menig keer laten zien dat als de poep de ventilator raakt we direct met de witte vlag gaan zwaaien. En ja hoor, de vijand zal zeker op 2,6 Ghz communiceren over aanvalsplannen op NL. Hou toch op.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Waarom moeten wij in gods-vredes-hemelsnaam satellietcommunicatie afluisteren? We zijn toch geen VS? Het verleden heeft menig keer laten zien dat als de poep de ventilator raakt we direct met de witte vlag gaan zwaaien. En ja hoor, de vijand zal zeker op 2,6 Ghz communiceren over aanvalsplannen op NL. Hou toch op.


Misscien een 1 april grap ?

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Dat station speelt volgens Van Middelkoop onder andere een belangrijke rol bij "terrorismebestrijding en het tegengaan van de verspreiding van massavernietigingswapens."



Geen hond die daar nog intrapt Van Middelkoop. Zeg gewoon eerlijk dat het netwerk er is om ons brave burgertjes in de gaten te houden, net zoals ons telefoonverkeer getapt wordt, onze emailtjes worden bewaard, onze vingerafdrukken worden opgeslagen en ons surfgedrag in de gaten wordt gehouden. Kom dat niet met de rotsmoes van ´terrorismebestrijding´ aanzakken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872

Geen hond die daar nog intrapt Van Middelkoop. Zeg gewoon eerlijk dat het netwerk er is om ons brave burgertjes in de gaten te houden, net zoals ons telefoonverkeer getapt wordt, onze emailtjes worden bewaard, onze vingerafdrukken worden opgeslagen en ons surfgedrag in de gaten wordt gehouden. Kom dat niet met de rotsmoes van ´terrorismebestrijding´ aanzakken.


Jawel, het is dan ook erg interessant voor de overheid om te weten dat ik sat4all bezoek, dat ik wel eens e-mail met m'n ouders en dat ik een subscription heb op diverse mailing lists.

Ik ben blij dat ik niet zo paranoide ben, maakt het leven een stuk makkelijker.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Erik Slagter


Ik ben blij dat ik niet zo paranoide ben, maakt het leven een stuk makkelijker.



Jou feest hoor, jij leeft liever in een controlestaat. Je wordt op je wenken bediend zeg maar


Tuurlijk, alle samenzweringstheorieën zijn namelijk allemaal waar. De overheid weet precies wat we doen, nu al weten ze precies naar welke zender ik zit te kijken, op welke sites ik zit, met wie ik mail en chat via een instant messenger. Vanzelfsprekend weten ze al waar ik werk en ook hoe ik op mijn werk kom. Ze weten wat ik koop in de supermarkt door mijn bonuskaart en ze weten wie ik net heb gebeld met mijn mobieltje. Sterker nog: ze weten waar dat gesprek over ging.

En dat wordt nu nog niet tegen me gebruikt maar straks als de nieuwe wereldorde is gevestigd dan kun je er natuurlijk donder op zeggen dat dat allemaal tegen me gebruikt gaat worden. Op welke manier is moeilijk te zeggen maar je kunt denken aan willekeurige blokkades van internetsites als die ook maar iets zeggen over de overheid. Omdat ze weten waar jij zit kun je zelf ook een gepaste straf verwachten. Als je het al overleeft.

Nee, het is oppassen geblazen hoor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Waarom moeten wij in gods-vredes-hemelsnaam satellietcommunicatie afluisteren? We zijn toch geen VS? Het verleden heeft menig keer laten zien dat als de poep de ventilator raakt we direct met de witte vlag gaan zwaaien. En ja hoor, de vijand zal zeker op 2,6 Ghz communiceren over aanvalsplannen op NL. Hou toch op.


Het is duidelijk dat je niet op de hoogte bent van wat daar allemaal afgeluisterd wordt, kijk voor de gein dan ook eens naar de richting waar die schalen op gericht staan............

Belachelijk is wel dat juist die defensiebende iets tegen kan houden wat uiteindelijk de bevolking aan gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je helemaal goed, ik heb geen flauw idee en het boeit me ook niet, wat ik alleen wil zeggen is dat NL zo klein is dat het zichzelf niet eens kan verdedigen. Waarom zouden WIJ dan ook communicatie afluisteren. Laat die Yankees dat lekker zelf doen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...