Deimos Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Als relatieve Dreambox-leek zit ik met volgend probleem: ik kan niet tergelijkertijd naar 2 betaalde zenders "kijken": - betaalde: TV-Vlaanderen abo - kijken: = kijken/opnemen Uitgebreider verhaal: Na het uitpakken van de DM7025+ en halen van TV-Vlaanderen abonnement, heb ik er gemini2-460-dm7025-200912241356.nfi opgezwierd omdat met de origele image het niet zou lukken om de TVV zender te ontvangen. Dan maar eens de dubbele tuner testen.. Heb volgende zowel voor bij opnemen + kijken als bij PiP: het lukt me niet om tergelijkertijd naar 2 betaalde zenders te kijken. Kijken kan zowel als kijken als opnemen zijn. 1 FTA en 1 betaalde: geen probleem, 2 FTA's: eveneens geen probleem. Begin ik bv "één" op te nemen en zap dan naar Canvas, dan zie ik enkel een zwart beeld, geen enkele foutmelding (ook niet "Geen vrije tuner beschikbaar"). Heb eens de nieuwste CCcam en Camd geïnstalleerd (exacte versie weet ik niet meer), ook geen oplossing. Nu draait de DM op pli-enigma2-jade3-dm7025-20091005-6705.nfi, zelfde verhaal. Wat wel eens gelukt is, zonder het te beseffen: er stond een timer geprogrammeerd ("één") en ie is dat beginnen opnemen terwijl ik naar VT4 keek. Ie is de opname perfect begonnen (opname zelf bleek achteraf in orde en VT4 kon ik blijven zien op het moment zelf) maar toen ik wegzapte van VT4, kon ik enkel naar "één" of een FTA kijken. Wat me ook opvalt als ik aan het opnemen ben (betalend kanaal), en dan naar een FTA kijk, schakelt ie auto over naar de andere tuner, terwijl ie op dezelfde tuner blijft als ik naar een betalende zender zap. Ik denk richting CI-module.. of de soft om die aan te spreken. de fora http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1740618/Re_DM800HD_opnemen_van_interne & http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1803319/2 hebben me jammer genoeg niet verder geholpen, daarom ik mijn vraag hier eens post Met dank voor de antwoorden en hulp! Deimos Config: DM7025+; Visiosat Bisat G4; 4x Chess LNB (octo); 2x DiSEqC 4.1 DM7025+; Visiosat Bisat G4; 4x Chess LNB (octo); 2x DiSEqC 4.1
boaz Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Can handle 2 services aangevinkt? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast MiLo Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Gooi de CI module in de prullenmand, en steek de kaart in de dreambox.
Deimos Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Geplaatst: 29 maart 2010 boaz & MiLo thx voor jullie reacties! boaz: deze stond op auto.. "ja" zetten was al beter, nog niet helemaal ok. MiLo: yup.. die CI module is helemaal overbodig, jammer dat ik me heb laten overhalen die te "moeten" kopen. Heb opnieuw gemini2-460-dm7025-200912241356.nfi met CCcam 2.1.4/NewCS 1.67 geïnstalleerd: werkt nu perfect. Er is zelfs een tweede probleem opgelost: Motors TV, Animal Planet, Trace, en nog enkele andere niet-vlaamse/Nederlandstalige zenders (uit het TVV Basispakket en desondanks BER 0) waren blokkerig en stotterden, en dus nu niet meer! Hartelijk dank aan jullie beiden! DM7025+; Visiosat Bisat G4; 4x Chess LNB (octo); 2x DiSEqC 4.1
Gast MiLo Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Binnen 8 dagen na aankoop kun je zondermeer je geld terug krijgen voor de CI
alx Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Alleen bij koop op afstand en de kosten van terugsturen zijn altijd voor jezelf. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast MiLo Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 CI module opsturen met post kost nog geen euro. Vroeger vaak genoeg gedaan - toen ik nog geen dream had.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen