Gast korganli Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Hallo wie kan mij uitleggen met het backuppen van mijn dream box ik wil deze nl opslaan in mijn pc zodat ik altijd de laatste instellingen heb als het een keer fout gaat, gr
vGnp Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Welk image? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast 1664 Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Open een telnetsessie naar je dreambox en voer het volgende commando uit: cat /dev/mtd/3 > /var/tmp/backup.img Kopieer vervolgens de file backup.img naar je PC en je hebt een image van je hele dreambox op je pc staan die je op elk gewenst moment kunt terug flashen. (file op dreambox verwijderen anders is je dreambox 'vol')
Gast korganli Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 met welk progr.maak ik eentelnet verbinding ? met dcc??
Frans B Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Je kan toch gewoon met flashwizzard een backup maken? gaat heel eenvoudig en snel. Je moet alleen wel in de gaten houden of je een maxvar image gebruik. Dan moet je, als het helemaal fout gegaan, is eerst een maxvar img erop zetten, en daarna kan je de backup restoren. System Administrator (niet van deze site)
Gast 1664 Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 telnet is nog een lekker ouwerwets dos programma. Open een dos venster (ook wel "opdracht prompt" genoemd in windows en zit bij bureau-accessoires) Tik in het venster: telnet <ip-nummer van je dreambox> Dus bijvoorbeeld telnet 192.168.1.1 Je dreambox antwoordt met "dm500 login" Inloggen als gebruiker root, vervolgens jouw password. (dreambox) Edit: met dcc kun je uiteraard ook een telnetsessie openen, dat maakt geen verschil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen