Ga naar inhoud

[Release!] OE 1.5 VS OE 1.6 verschillen

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: duc748
hallo

ik zie dat er nieuwe image`s zijn met nieuwe OE 1.6.
waar staat OE voor?
en wat zijn de plus punten voor de dreambox met dit?

thanks
OE=Open Enigma, zeg maar de BIOS van de Dreambox die volgens mij door Dream Multimedia wordt gemaakt en waarop de alternatieve images gebaseerd zijn.
Volgens mij is PLi (nog) steeds gebouwd op OE 1.5 en NewNigma al op OE 1.6.
Ik begreep ook dat als je een image gebaseerd op OE 1.5 in de flash hebt staan, je ook niet via Multiboot een image kan starten gebaseerd op OE 1.6 en andersom.
Maar wat de verschillen zijn is inderdaad een goede vraag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
Volgens mij een andere release van de kernel

Ok, een nieuwe kernel, en het verschil met de oude kernel is?

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

OE = OpenEmbedded (www.openembedded.org). Een verzameling "recepten" om software voor embedded apparatuur te compileren

Om het allemaal lekker verwarrend te maken, de kernel staat daar weer los van. Dat is gewoon een van de receptjes die aangeeft welke versie erin moet.

En Enigma is ook weer een los recept.

Kortom, je kunt een 1.5 OE met een nieuwere kernel en Enigma hebben dan de 1.6 distributie.

De management summary: Maak je er niet druk om, als eindgebruiker merk je er niks van. Je krijgt geen beter beeld, hij zapt niet sneller en hij kan nog steeds geen koffie zetten.

Geplaatst:

Je samenvatting is wel erg kort door de bocht.

Velen hebben de nieuwe versies getest en hij boot beduidend sneller (plusmin 30s) en zapt ook soepeler.

Is natuurlijk ook logisch anders is er natuurlijk geen incentive om te verbeteren: Dream gaat niet zomaar dit doen, daar moet wel wat achter zitten behalve een nieuw nummertje...

Maar ik heb begrepen dat PLi ook bezig is met de nieuwe versie. Ik wacht het af.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

BCM7335 Dual Threaded

BCM7400 Dual Threaded

BCM7405 Dual-Core

OE 1.6 levert je dus enkel iets bij de dm500HD

en dan maar hopen dat alle drivers ervoor te vinden zijn.

ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:

dat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat er wel degelijk een boost in zit.

de beeldkwaliteit van de dm800/8000 is al vaak getweaked en ik vind hem heel goed alleen over de snelheid ben ik nog niet helemaal tevreden op mijn dm800.

dat is met deze versie wel enorm verbeterd en daarom zou ik ook graag de ontwikkelingen in de openpli willen zien.

koffie zetten is niet mogelijk maar dat komt in de toekomst wel smile

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Tweede core heeft met kernel te maken, niet met OE. De 8000 en 500HD kunnen daar gebruik van maken.

Onder normaal TV kijken is de CPU belasting ongeveer 1%, dus een extra core erbij zal echt wel schelen ja, (kuch). Naast de nieuwe kernel worden er ook andere drivers gebruikt (voor ALLE componenten in de dreambox), en dat zal in mijn ogen achter de verbeterde performance zitten.

Natuurlijk zijn we bij PLi bezig om de 2.6.18 kernel ook te gaan gebruiken (niet dat die zo nieuw is).

't Wordt nu een beetje als "oplossing voor al uw problemen" gepresenteerd, terwijl het alleen maar "onder de kap" zit. Vandaar mijn koffie-zet-opmerking.

Overigens ben ik wel blij met de ontwikkeling, 't werd eens hoog tijd dat dream aan de hopeloos verouderde kernel en drivers ging sleutelen. Daar kunnen wij als imagemakers namelijk niet veel betekenen, vanwege closed-source zijn van hun drivers.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
misschien dat jij dat weet maar waarom nu .18 versie en niet gelijk de nieuwste kernel?

Ik moet er ook maar een slag naar slaan. Mijn gok is dat er een feature zit in .18 die ze graag willen gebruiken. Om de nieuwe kernel te gebruiken moet er ook van alles aan hun drivers gebeuren, dus hoe "korter" bij de .12 versie, hoe minder werk dat kost. Zolang het extra werk niet de moeite waard is, zal men niet geneigd zijn een nieuwere kernel te gaan ondersteunen.

Daarnaast is een nieuwere kernel niet altijd beter of sneller. De kernel wordt meestal ook groter en zwaarder, en heeft pas nut als je systeem er ook gebruik van kan maken.

Vergelijk het met Windows machines - als je Windows 95 op een modern systeem installeert, loopt dat veel minder soepel dan Windows 7, terwijl op een oud pentiumpje Windows95 prima loopt en windows7 niet vooruit te krijgen zal zijn.
Geplaatst:

Dank voor de info.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen