Miro Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Persoonlijk denk ik voorbereiding voor de nieuwe reeks Dreamboxen en krachtige BCM 7405 all in DM500HD t.o.v 7335 and VU+ (clone zijn ook uitgesloten) Drivers is de kracht van DMM ???
Littlesat Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Wat is er mis met de 7335? En VU+ is toevallig de eerste die gebruik maakt van de twee Cores, alleen Enigma2 (nog) niet. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Miro Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 lees een beetje beter specificaties voor beide processoren.
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 academisch als ik een nieuwe generatie receivers HAD kunnen kopen met reeds aanwezige software en driver support zou ik dat "misschien" gedaan hebben maak je niet gek, de volgende receiver generatie dan maar. deze werkt. ciao A Forest The Cure
Miro Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Tonskidutch Ik kan het niet helpen dat DMM heeft een betere processor en betere software support.
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 ik kan er ook niks aan doen A Forest The Cure
Gast MiLo Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Voor zover ik begrepen heb heeft de 8000 ook een tweede core. En enigma2 gebruikt wel meer dan een thread, maar niet in in alle images evenveel...
fransken Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Origineel bericht van: MiLo Tweede core heeft met kernel te maken, niet met OE. De 8000 en 500HD kunnen daar gebruik van maken. Onder normaal TV kijken is de CPU belasting ongeveer 1%, dus een extra core erbij zal echt wel schelen ja, (kuch). Naast de nieuwe kernel worden er ook andere drivers gebruikt (voor ALLE componenten in de dreambox), en dat zal in mijn ogen achter de verbeterde performance zitten. Natuurlijk zijn we bij PLi bezig om de 2.6.18 kernel ook te gaan gebruiken (niet dat die zo nieuw is). 't Wordt nu een beetje als "oplossing voor al uw problemen" gepresenteerd, terwijl het alleen maar "onder de kap" zit. Vandaar mijn koffie-zet-opmerking. Overigens ben ik wel blij met de ontwikkeling, 't werd eens hoog tijd dat dream aan de hopeloos verouderde kernel en drivers ging sleutelen. Daar kunnen wij als imagemakers namelijk niet veel betekenen, vanwege closed-source zijn van hun drivers. als de kernel wordt geupdate kan dan ook de usb naar serial connector eruit in de 8000 ??? XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
DRK Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Draai nu een aantal dagen OE 1.6 maar deze draait toch echt een stuk soepeler! (stabiel is wat anders) Misschien is sneller niet het juiste woord maar het een en ander gaat slimmer / effecienter om met de beschikbare resources en dat merk je!
Obi Wan Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 En waarop heb je dat getest? Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
DRK Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 DM800 Newnigma2 OE1.6 Draait ook stabiel, krijg alleen nog niet alles aan de praat maar sommige plugins zullen simpelweg aangepast moeten worden denk ik zo ...
Obi Wan Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Je ene post geef je aan dat stabiel ver te zoeken is en dan zeg je dat het wel stabiel is....? Wat is het nu Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Lite On Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 [DM500] Ik draai er ook al een paar dagen op, maar merk eigenlijk niet het verschil met DM500HD Newnigma2 v2.8.4. Alle 2 lopen ze stabiel. Het enige wat opvalt is dat de bootlogo nu klopt en dat je nu kunt updaten zonder te flashen. Wat zou er verbetert moeten zijn? In ieder geval de afstand bediening niet, dat is nog steeds een drama!
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Obi Wan, stabiel en unstable laten we daar nu niet over kissebissen als je dat wel wilt dan vertel me eens waarom over-night images een voordeel hebben. om de discussie aan de praat te houden? ciao A Forest The Cure
Obi Wan Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Tonski, Daar moet wel degelijk over gekissebissed worden aangezien instabiliteit niet gewenst is als je daar geen zin in hebt. Over-night images heeft er verder weinig mee te maken. OpenPLi is gewoon stabiel en je hebt als optie om elke dag een update te draaien, maar dat hoeft niet. Dus dat is een non-argument. Bovendien, als je geen OpenPLi wilt, gebruik je gewoon PLi Jade3, als je je daar beter bij voelt. NewNigma geeft zelf aan dat de 1.6 versie instabiel is en geen support wordt gegeven. Bij OpenPLi is dit duidelijk niet het geval en krijg je volop support. ciao Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen