Ga naar inhoud

Signaalverlies door aansluiten switchen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu ik eindelijk mijn triax 88cm heb uitgericht gekregen met 4 LNB's op astra1/2/3 en hotbird kom ik weer hetvolgende probleem tegen:

Wanneer ik elke lnb apart aansluit rechtstreeks op mijn dreambox 7025 heb ik ontvangst van ongeveer 85% op al mijn lnb's (wat ik nog zo slecht niet vind)

Wanneer ik deze aansluit op mijn switchen 4/1 lijkt alsof ik op elke lnb signaal verlies heb.

Astra 1 had ik 85% en nu nog maar 74%

Astra 2 had ik 79% en nu nog maar 63%

Astra 3 had ik 80% en nu nog maar 61% en op sommige zenders 52% tot volledig geen beeld meer, vooral op HD zenders.

Hotbird was 91% nu nog maar 85%

Ik heb op mijn dreamboxen, zowel de 7025 als mijn 800 de instellingen Diseq eenvoudig A/B/C/D gebruikt, ik heb hiermee wel overal bijna beeld maar het signaal wordt zo verzwakt.

Is dit normaal? Of dien ik mijn diseq instellingen aan te passen?

Geplaatst:

dayouri,

je schrijft echter niet erbij wat voor merk en type switch

der zijn betere

maar proportioneel heb je een verlies van 10 a 20% als je waarden kloppen, dat is veel

zoals bij hotbird 91~85 lijkt me dat wel oké

dus ik denk eerder dat je aan de lnb stand (tov brandpunt) wat zou kunnen verbeteren en iets finetunen aan de afstelling van de schotel zelf.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Ik heb de EMP-Centauri P.164 IW - DiSEqC Relais 4/1 switch.

Als ik de kabel rechtstreeks op de lnb aansluit heb ik wel goeie waarden.

Kan het verlies komen door een foute instelling in de dreambox bv door niet de eenvoudige disecq instellingen te nemen maar de geavanceerde? En dient hij een verhoogde spanning te geven?

Geplaatst:

Elke switch heeft "insertion loss". Dat is het verlies wat optreed in de switch zelf. Nu zal je getallen zien van een paar tienden van een dB tot een paar dB. Een goede switch zal een minimale insertion loss hebben. Als je switch nu een insertion loss heeft van 1dB zal je ongeveer 20% signaal verliezen in de switch.... (Dit verlies is hoogstwaarschijnlijk frequentie afhankelijk, lage frequenties hebben een lager verlies...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Het situeert zich vooral bij mijn dreambox 800 op de 23.5E kanalen. Ik ontvang goed de regionale zenders met een goede signaalsterkte...

Als ik bv een regionale opzet heb ik 85% signaalsterkte en bij RTL4HD valt dit weg tot 65%.

Geplaatst:

Ben vanmiddag even het dak op gegaan en de 23E kabel rechtstreeks aan de lnb gehangen en zo naar mijn dreambox zonder switch.

Ik ontvang alle zenders op 23E goed maar zodra ik op de canaal digitaal zenders kom zoals humor tv, BiB, het gesprek enz...valt mijn signaal weg naar 0%

Ik ontvang wel NL1 HD en één HD en alle regionale zenders met 100% ontvangst!

Wat kan hiervan de oorzaak zijn at het probleem zich enkel stelt op de canaal digitaal zenders?

Geplaatst:
Origineel bericht van: dayouri
Ben vanmiddag even het dak op gegaan en de 23E kabel rechtstreeks aan de lnb gehangen en zo naar mijn dreambox zonder switch.
Ik ontvang alle zenders op 23E goed maar zodra ik op de canaal digitaal zenders kom zoals humor tv, BiB, het gesprek enz...valt mijn signaal weg naar 0%
Ik ontvang wel NL1 HD en één HD en alle regionale zenders met 100% ontvangst!

Wat kan hiervan de oorzaak zijn at het probleem zich enkel stelt op de canaal digitaal zenders?

Je zult deze zenders opnieuw in moeten scannen. Deze zijn nl vervallen het zijn mpeg 4 zenders geworden. De frequentie is 11739V 27500 5/6

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen