Ga naar inhoud


Fluitende wifi grid antenne


Frans B

Aanbevolen berichten


Dat zijn nooit fouten maar je kijkt er gewoon overheen.

Het is mij ook al vaak overkomen, zelf loste ik de ingewikkeldste problemen op maar met dergelijke simpele problemen ging ik ook de mist in.

Soms riep mijn vrouw iets en dan was dat vaak de oplossing.

Ik hoef je niet te vertellen dat het dan balen is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
maar dat ga je dan toch niet toegeven dat dat de oplossing was laugh

Ja, dat denk je, de vrouwen laten zich tegenwoordig ook niet meer met een kluitje in het riet sturen.
En waarom ook niet, als ze gelijk hebben moet je dat ook durven te accepteren en toegeven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 DBi stoort dat niet enorm op mobieltjes enzo?

 

Wat mag je maximaal hebben? Ik geloof dat een standaard routertje 2DBi heeft en op 2,4 GHz werkt?

 

En ik las net op een wifi wiki dat je afstand verdubbeld wordt per 6 DBi, dus

 

2 - 8 - 14 - 20 - 26 - 32 DBi

 

1x - 2x - 3x - 4x - 5x - 6x

 

Heb ik dat goed begrepen? Want dat zou betekenen als je uitgaat van een bereik van 300m dan praat je bij 32 DBi over 1.800 meter... dat lijkt me errug ver smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Heb ik dat goed begrepen? Want dat zou betekenen als je uitgaat van een bereik van 300m dan praat je bij 32 DBi over 1.800 meter... dat lijkt me errug ver smile

Als je naar zijn handtekening kijkt dan zie je ook dat hij een wireless verbinding over 19 km heeft dus dan lijkt het me deze versterking heel normaal.
Verder heeft hij een 5GHz en geen 2,4GHz verbinding waardoor het stooreffect bijna nihil is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
30 DBi stoort dat niet enorm op mobieltjes enzo?

Wat mag je maximaal hebben? Ik geloof dat een standaard routertje 2DBi heeft en op 2,4 GHz werkt?

En ik las net op een wifi wiki dat je afstand verdubbeld wordt per 6 DBi, dus

2 - 8 - 14 - 20 - 26 - 32 DBi

1x - 2x - 3x - 4x - 5x - 6x

Heb ik dat goed begrepen?

Elke 6dBi (deciBell t.o.v. een isotrope straler) kan max. een verdubbelling opleveren, er zitten heel veel haken en ogen aan.
Als je dat graag in een "factor" wilt zetten dan moet je het wel juist doen;
1x - 2x - 4x - 8x ..... etc

Origineel bericht van: Sjattuh
Want dat zou betekenen als je uitgaat van een bereik van 300m dan praat je bij 32 DBi over 1.800 meter... dat lijkt me errug ver smile

Ten eerste ga je de fout in door de versterking van de standaard antenne op te tellen bij de versterking van de grid antenne. Ten tweede vergeet je iets heel belangrijks; Het is twee weg verkeer. Als jij uitzend met een bepaald vermogen heb je een bepaald bereik. Iedereen kan je horen binnen dat bereik. Maar je moet ook in staat wezen het tegenstation te horen.
En als laatste vergeet je ook de open ruimte demping/reflectie/vegetatie etc.

Ga hier maar eens lezen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Verder heeft hij een 5GHz en geen 2,4GHz verbinding waardoor het stooreffect bijna nihil is.

Het grote nadeel van 5GHz is dat het een veel hogere free space loss heeft. M.a.w. je hebt veel meer uitgestraald vermogen nodig in vergelijking met een 2.4GHz verbinding.

Trouwens een 19km verbinding heeft wel antennes op hoogte nodig, anders wordt het helemaal een probleem. (5GHz gedraagt zich min of meer als licht...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow

Trouwens een 19km verbinding heeft wel antennes op hoogte nodig, anders wordt het helemaal een probleem. (5GHz gedraagt zich min of meer als licht...)


Als zijn staanplaats inderdaad Kreta is dan is dit best mogelijk want daar zijn hoogtes zat.
Vanuit een hoger gelegen camping in Spanje, waar ik vaak in het najaar langer verblijf, pik ik met mijn Nanostation 2 (2,4GHz) ook een hotspot op die ruim 5km verderop is gelegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd zicht op de repeater hier. Die staat aan de andere kant van Heraklion, op de berg waar de tv zenders staan. vanaf mijn huis kijk ik zo over de stad heen, zelfs vanaf het balkon werkt het ( -71dB signaal en ingelokt op 52 mbps).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...