Hensat Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 graag zou ik het volgende willen weten: kun je oude opnames uit het 3:4 tijdperk 16:9 maken zodat ik dus scherm vullend kijk op mijn hd tv? en goede verhoudingen zonder plat gedrukt beeld en zijn de nieuwe koop dvd's met oude opnames ook 16:9? mvg henry
winwiz Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Vaak zit er wel een zoomknop op je tv die verschillende standen heeft. Ga daar eens mee spelen. Misschien zit er een 14:9 stand tussen. Dan haalt hij er onder en boven een stukje af en vult daardoor iets meer riching de zijkanten. Proberen dus! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Hensat Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Geplaatst: 29 maart 2010 klopt dit werkt meestal,alleen niet als ik video afspeel vanaf usb stick dan krijg ik meer een vierkant scherm (heb een samsung hdtv met usb)
Zuppelan Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Origineel bericht van: Hensat graag zou ik het volgende willen weten: kun je oude opnames uit het 3:4 tijdperk 16:9 maken zodat ik dus scherm vullend kijk op mijn hd tv? en goede verhoudingen zonder plat gedrukt beeld en zijn de nieuwe koop dvd's met oude opnames ook 16:9? Voor weergave van 4:3 op 16:9 zijn een aantal technieken in gebruik: - Een tilt-scan. Hierbij worden de boven- en onderkant van het beeld afgeknipt. Een goede tilt-scan knipt alleen de delen weg waar het minst te zien is. Voordeel: Schermvullend, geen vervorming. Nadeel: Kijkhoek komt niet overeen met breedbeeld, verlies van informatie. - Een pillarbox. Hier worden zwarte balken links en rechts toegevoegd. Voordeel: Geen informatieverlies, kijkhoek blijft behouden, geen vervorming. Nadeel: Niet schermvullend. - Horizontaal uitrekken. Hierbij wordt het beeld horizontaal uitgerekt tot de breedte van het scherm. Voordeel: Schermvullend. Nadeel: Sterke vervorming van het beeld, kijkhoek komt niet overeen met breedbeeld. Kortom, een Ei van Columbus is er niet. Het beste is naar mijn mening een pillarbox (dus niet schermvullend!), maar mits de TV groot genoeg is, heb je daarmee met materiaal van vroeger hetzelfde beeld van vroeger.
Tonskidutch Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 heb je al eens een passe partout gemaakt? dan weet je ook dat er altijd iets wegvalt of de passe partout zelf is onderdeel van het beeld. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast raas Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Hensat, zoek eens op internet naar het SamyGo forum. Dit is 'grijze' firmware voor de samsung toestellen, dit kan je 'scaling' probleem oplossen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen