satencom Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 xsat cdtv410 elco's vervangen ik heb hier het bekende probleem nu wil ik de 4 elco's vervangen naast het tuner blokje je hebt verschilde types zoals de 22uf ,maar hier zitten andere in, dit staat op de elco's 3N1 dit staat boven 47in de midden en onder 6E dit staat op alle 4 elco's C61 C297 C63 C50 en zijn van gelijk van grote kan ik hier wel bv 47uf 63 volt in zetten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
iemand Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 De waarden .... C61 220uF bij 6,3 volt werkspanning C296 22 uF bij 35 volt ervaring leert dat vervangen van deze 3 belangrijk is. C297 ,C63 en C50 10 uF bij 16 volt (opschrift is GYU - 10 - 16V ) doe me je email-adres in PM en je krijgt een document inclusief foto's p.s. 1. je hoeft niet perse SMD-componenten terug te plaatsen gewonen elco behuizing met beide pennetjes naar beneden kan ook 2. Let wel even op de + en - aansluiting. 3. Probeer van de 10uF de elco in " tantaal"-uitvoering te krijgen, die zijn stabieler. gr. Erik
satencom Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Geplaatst: 29 maart 2010 die waarden die er op staan kloppen die niet dan C61 C297 C63 C50 daar staat allemaal het zelfde op 3N1-47-6E ook op de C61 of is dat een fabriek code deze klop wel C296 22 uF bij 35 volt die zit er ook in je hebt pm Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
iemand Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 "ziet" er dan anders uit dan ik gewend ben. Maak daarom eens een foto en post hem hier. Kan zowiezo geen kwaad, dan heb je ook zelf de polarisatie v/d elco's vastgelegd. p.s. email met m'n reparatie-info is onderweg (3 Mb) gr. Erik
satencom Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Geplaatst: 29 maart 2010 bedankt voor het document Erik ik had ze er al uit gehaald dit staat er op 3N1-47-6E ik heb hier al een foto ik weet niet als het goed te zien is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
iemand Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Lijkt me dan 47 uF bij 6 volt. een 63 volt versie is mogelijk veel te groot. gr. Erik
satencom Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 ik heb al een paar van 47uf 25volt ik denk wel dat het lukt vreemd dat deze ontvanger weer andere elco's heeft ik heb hier wel vaker van dit soort ontvangers gehad maar dan met 22uf of 10uf misschien is dit wel weer een nieuwer type Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 ik heb ze alle maal vervangen voor een normale elco's 47uf 25 volt ik heb nu nog bolk vorming en strepen in Nederland 1-2-3 andere zenders zijn beter misschien de voeding ik zal hem er even uit halen en als het niet lukt hij is 10 jaar oud geworden dan maar voor onderdelen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
iemand Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 C61 is grote, volgens mij 220uF Maar als je toch nog blokvorming hebt dan zou ik ook de schotelafstelling maar eens controlerenen en ... je hebt toch niet een dect-telefoon/basisstation in de buurt v/d ontvanger (of de coax naar de schotel) staan ? gr. Erik
satencom Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 deze zijn allemaal gelijk C61 C297 C63 C50 47 uf 25volt alleen de C296 is een 22uf 35 volt ook vervangen en het is op gelost vreemde ontvanger is dit dan, ik heb ook al verschillende xsat ontvangers hier gehad maar die waren ook anders als deze allemaal met succes gerepareerd Erik nog bedankt voor het mee denken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen