FrankieV Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Weet iemand hoe je de box met bv een harmony afstandsbediening met 1 druk op de knop in deep-standby kunt krijgen? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
blitzteam Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Kan me iemand zeggen hoe ik de VU+ uberhaupt in Deep-standby-mode krijg software Pli Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Gast decodertje Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Origineel bericht van: blitzteam Kan me iemand zeggen hoe ik de VU+ uberhaupt in Deep-standby-mode krijg software Pli menu afsluiten uitschakelen. of met je ab 2x off drukken maar dat werkt iritant met je harmony afstandsbediening RAW leren bij knoppen toepassen en dan ook in dezelfde 3 stappen het comando toevoegen.
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Uhh dit hebben ze nog niet in de software verwerkt dus die zul je ook niet zien en krijgen zowel in PLI als VU originele img 4.2 zit dit niet !! dit door navraag bij img builders en importeur andere img's weet ik niet
Gast Duolist Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Origineel bericht van: decodertje .....met je harmony afstandsbediening RAW leren bij knoppen toepassen en dan ook in dezelfde 3 stappen het commando toevoegen. Kan je met "RAW" leren drie knoppen onder één commando vastleggen? Helaas kent de 1100 als "moderne" afstandsbediening niet de "reeksen" (macro's) zoals oudere Harmony's die wel kennen.
FrankieV Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Geplaatst: 29 maart 2010 Nog niet echt een fijn antwoord zullen we maar zeggen.. Ziet er niet goed uit. Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Als ik mij goed herinner (ik heb momenteel de VU niet bij de hand), kan je in het menu vastleggen dat bij lang drukken op de powerknop, deep-sleep wordt geactiveerd. Met de Harmony kan je "RAW" een lange druk aanleren" die wordt dan een normale toets en kan worden opgenomen in de commando's bij het uitschakelen. Let op: RAW aanleren van een lange druk is een heel gevoelig karweitje: te kort en het is geen lange druk, te lang en de Harmony accepteert hem niet. Ter indicatie: de druk moet ongeveer 0.8 sec duren.
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Bij de PLI als je daar lang indrukt dan krijg het keuzemenu en daarin zit geen deep-sleep ook in de Originele img van VU zelf gebeurd hetzelfde en ook daar vind je geen deep-sleep ( effe indrukken is gewoon standby - lang indrukken is keuzemenu )
FrankieV Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: Gman2oo6 Bij de PLI als je daar lang indrukt dan krijg het keuzemenu en daarin zit geen deep-sleep Is uitschakelen in dat menu niet de Deepsleep? Voor opnames vanuit deepsleep schijnt nog niet te werken? Nieuwe boxen zijn hardwarematig al wel ok, maar de PLi image is nog niet van de juiste software voorzien....? (dacht ik ergens gelezen te hebben) Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 nope uitschakelen is uitschakelen en idd de software is er nog niet voor geschreven hier het antwoord van de hooft importeur van NL van : 4D Media BV Goedendag, Hardwarematig is deze uitgerust met een RTC volgens de fabrikant. Waarschijnlijk zal er drivers gemaakt moeten worden om de RTC aan te sturen onder enigma2. RTC is gewoon een optie en waarschijnlijk niet belangrijk voor image makers en fabrikant om dit snel compatible te maken voor enigma2
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Uitschakelen (in het menu) = deep sleep Dat is ook al zo'n bron van verwarring. Het enige dat dan nog actief blijft is de "IR-wekker" (om de ontvanger met de AB in te kunnen schakelen (en in de nieuwe versies ook de RTC)). PS: wat is een "hooft importeur"? Een importeur van hooften? Ik kan dat in de van Dale niet vinden.....
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 lol spelfouten maar goed heb hem net eens omgeschakeld naar engelse language en idd daar heet uitschakelen - deepsleep echter zoals eerder gezegd is de software nog niet ervoor geschreven dus blijft uitschakelen ( deepsleep ) nu nog altijd gewoon uitschakelen
LINKEY Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: Gman2oo6 lol spelfouten maar goed heb hem net eens omgeschakeld naar engelse language en idd daar heet uitschakelen - deepsleep echter zoals eerder gezegd is de software nog niet ervoor geschreven dus blijft uitschakelen ( deepsleep ) nu nog altijd gewoon uitschakelen Volgens mij verwar je een paar dingen. RTC of een countdowner zorgt ervoor dat de box opstart vanuit deepsleep ipv afsluit. RTC= Real time clock, dit betekend dat het mogelijk word dat de box op een specifieke tijdstip opstart voor zegt een opname of wekker(wakeup). De RTC chip kan bv om 18:45 een interrupt geven zodat de box uit deepsleep mode gaat en de actie kan uitvoeren. Back on topic: Standaard op de afstandbediening is er geen knop om direct in deepsleep te komen. Hierdoor zal je zelf een aanpassing moeten maken. Dit is mogelijk met aanpassingen in de keymap. (/usr/share/enigma2/) Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
FrankieV Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: LINKEY Standaard op de afstandbediening is er geen knop om direct in deepsleep te komen. Hierdoor zal je zelf een aanpassing moeten maken. Dit is mogelijk met aanpassingen in de keymap. (/usr/share/enigma2/) Misschien is het mogelijk om dit in de Pli image/plugin te laten verwerken als wens? Ik heb hier namelijk "geen kaas van gegeten" Nu krijg ik het apparaat niet uit, met mijn 350 euro harmony afstands-dingus. Misschien zijn er meer gebruikers die dit handig vinden? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: FrankieV ......Ik heb hier namelijk "geen kaas van gegeten" Nu krijg ik het apparaat niet uit, met mijn 350 euro harmony afstands-dingus. Maar je hebt de methode geprobeerd die ik heb aangegeven?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen