FrankieV Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: FrankieV ......Ik heb hier namelijk "geen kaas van gegeten" Nu krijg ik het apparaat niet uit, met mijn 350 euro harmony afstands-dingus. Maar je hebt de methode geprobeerd die ik heb aangegeven? Nee, Duolist, nog niet. Dit moet ik helaas uitstellen tot het weekeinde. De vrouw wil dat gekl.... verlopig even niet. Moet effe w8te Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Misschien is het een idee om een nieuwe activiteit te maken met de naam: VU uitzetten? Daarin geef je precies aan wat er moet gebeuren bij het "opstarten" van deze activiteit. De truc is dat je deze activiteit start als je wilt stoppen met TV kijken en de VU in deep sleep wilt zetten. De items in ROOD zijn de schermnamen, de VET gedrukte items de keuzes die je moet maken en de GROENE zijn de knoppen. Ik hoop dat het e.e.a. een beetje duidelijk is. 1. Maak eerst een nieuwe activiteit, kies in de Harmony software "Nieuwe activiteit", kies bij de volgende vraag "Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up." en klik op Volgende. 2. Kies in het volgende scherm "Welk activiteitstype wilt u toevoegen?" voor "Utility" en klik weer op Volgende. 3. Bij de volgende "Welke activiteit wilt u toevoegen?" kies je weer Volgende en vervolgens weer Volgende. 4. Als het goed is ben je nu bij de vraag: "Controleer de apparaten die u wilt gebruiken voor 'Algemene activiteit' (activiteit Algemene activiteit):". Voeg nu de VU Duo als enige apparaat toe en kies Opslaan. 5. Op de vraag "Op welke ingang of welk kanaal moet uw Vu VU Duo staan?" kies je gewoon "Ik hoef de ingang op mijn Vu VU Duo niet in te stellen" en klik op Volgende. 6. Je komt dan ik het scherm "Bekijk de instellingen voor deze activiteit." kies hier dan "Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen." en klik op Volgende, vervolgens weer Opslaan en Volgende. Nu kom je in het belangrijkste scherm namelijk "Controleer de acties voor uw activiteit Algemene activiteit:" Hier kun je nu de juiste acties toevoegen, kies in het bovenste deel van het scherm de knop Toevoegen en je komt in het scherm waar je de acties kunt kiezen. 7. Kies voor het toevoegen van de infraroodopdracht, dus "Deze infraroodopdracht verzenden:" en kies hier de knop Menu. en vervolgens weer de knop Volgende. Herhaal deze stap en kies voor het zenden van de infraroodopdracht "9" (moet je even kijken, druk op de AB op MENU en dan 9 en kijk of je in het afsluitmenu komt, is even afhankelijk wat je allemaal in je menu hebt staan!). En vervolgens voeg je toe de infraroodopdracht "5" Deze activiteit schakelt als het goed is je Vu+ in deep sleep. Uiteindelijk heb je een activiteit met deze opdrachten: Ik ga nu even uit van een Harmony 555 maar dat zal denk ik niet wezenlijk verschillen van een 1100. Tijdens het kijken druk je op activiteit en kies je voor de activiteit "VU uitzetten". Je zal misschien nog wat moeten fine-tunen! Mocht het niet werken, pech! maar dan heb je in ieder geval wel een kleurrijke posting van mij gezien
FrankieV Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Geplaatst: 31 maart 2010 Thx, Pedro! Ik laat jullie weten hoe het afloopt. Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Misschien is het een idee om een nieuwe activiteit te maken met de naam: VU uitzetten? Dat is inderdaad een goede oplossing: dit werkt met de 555 hetzelfde als met de 1100. Het voordeel is dat je nu in normaal gebruik de VU in "normale" stand-by plaatst, en alleen naar deep-sleep gaat als je deze activiteit benut. Prima oplossing!
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Misschien moet je nog even na het starten van die activiteit meteen op de Off knop van de Harmony drukken, anders "denkt" de Harmony de volgende keer dat de VU+ Duo nog aan staat! Is even een kwestie van wat trucjes uitproberen. BTW: bij mij stond afsluiten op positie 9, maar dat is dus wel afhankelijk wat je allemaal geïnstalleerd hebt op je VU+, ik heb wat zitten schonen en nu staat het dus weer op de 8e positie. Is wel iets om rekening mee te houden
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Pedro Newbie, mooie uitleg en goede hulp thanks Second Life Mungo Parker
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Pedro Newbie, mooie uitleg en goede hulp thanks You'r welcome (en maar hopen dat er iemand iets aan heeft )
Gast Duolist Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Misschien moet je nog even na het starten van die activiteit meteen op de Off knop van de Harmony drukken, anders "denkt" de Harmony de volgende keer dat de VU+ Duo nog aan staat! Dat is niet nodig als je er een "altijd aan" activiteit van maakt.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Maar dan loop je toch niet meer synchroon? Je kiest b.v. TV kijken, dan schakelt de TV aan en vervolgens moet de VU Duo tot leven gewekt worden maar dat gebeurt dan niet omdat de Harmony nog denkt dat de VU Duo aan staat en dus geen powertoggle stuurt naar de VU Duo? (Wel leuke "probleempjes" om op te lossen, ik kan het alleen momenteel niet testen omdat ik anders een AB naar mijn hoofd krijg maar dat zal jij als betatester ook wel aan de hand hebben gehad dit soort dingetjes?)
Gast Duolist Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Maar dan loop je toch niet meer synchroon? Nee hoor, geen probleem. Het enige dat die activiteit doet, is de VU inschakelen, en vervolgens naar deep-sleep laten gaan. Vervolgens kies je een andere activiteit, b.v. "TV-kijken" en dan wordt de VU weer keurig ingeschakeld. Ik heb momenteel de apparatuur niet bij de hand om e.e.a. zelf uit te testen, maar ik voorzie geen probleem.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 LET OP AANGEPASTE VERSIE! Ik was niet helemaal tevreden en het werkte niet zoals ik dat zou willen. Dus daarom een iets aangepaste versie. _______________________________________ Misschien is het een idee om een nieuwe activiteit te maken met de naam: VU uitzetten? Daarin geef je precies aan wat er moet gebeuren bij het "opstarten" van deze activiteit. De truc is dat je deze activiteit start als je wilt stoppen met TV kijken en de VU in deep sleep wilt zetten. De items in ROOD zijn de schermnamen, de VET gedrukte items de keuzes die je moet maken en de GROENE zijn de knoppen. Ik hoop dat het e.e.a. een beetje duidelijk is. 1. Maak eerst een nieuwe activiteit, kies in de Harmony software "Nieuwe activiteit", kies bij de volgende vraag "Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up." en klik op Volgende. 2. Kies in het volgende scherm "Welk activiteitstype wilt u toevoegen?" voor "Utility" en klik weer op Volgende. 3. Bij de volgende "Welke activiteit wilt u toevoegen?" kies je weer Volgende en vervolgens weer Volgende. 4. Als het goed is ben je nu bij de vraag: "Controleer de apparaten die u wilt gebruiken voor 'Algemene activiteit' (activiteit Algemene activiteit):". Voeg nu de VU Duo als enige apparaat toe en kies Opslaan. 5. Op de vraag "Op welke ingang of welk kanaal moet uw Vu VU Duo staan?" kies je gewoon "Ik hoef de ingang op mijn Vu VU Duo niet in te stellen" en klik op Volgende. 6. Je komt dan ik het scherm "Bekijk de instellingen voor deze activiteit." kies hier dan "Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen." en klik op Volgende, vervolgens weer Opslaan en Volgende. Nu kom je in het belangrijkste scherm namelijk "Controleer de acties voor uw activiteit Algemene activiteit:" HIERONDER STAAN DE GEWIJZIGDE STAPJES Hier kun je nu de juiste acties toevoegen, kies in het ONDERSTE deel van het scherm waar staat: Wanneer u deze activiteit verlaat, worden deze apparaten uitgeschakeld en worden de volgende acties uitgevoerd: de knop Toevoegen en je komt in het scherm waar je de acties kunt kiezen. 7. Kies voor het toevoegen van de infraroodopdracht, dus "Deze infraroodopdracht verzenden:" en kies hier de knop Menu. en vervolgens weer de knop Volgende. Herhaal deze stap en kies voor het zenden van de infraroodopdracht "8" (moet je even kijken, druk op de AB op MENU en dan 8 en kijk of je in het afsluitmenu komt, is even afhankelijk wat je allemaal in je menu hebt staan!). En vervolgens voeg je toe de infraroodopdracht "5" Deze activiteit schakelt als het goed is je Vu+ in deep sleep. Uiteindelijk heb je een activiteit met deze opdrachten: Ik ga nu even uit van een Harmony 555 maar dat zal denk ik niet wezenlijk verschillen van een 1100. Je kan deze activiteit nu gebruiken: 1. Tijdens het TV kijken druk je op de knop Activiteit op je Harmony en kies je voor de activiteit "VU uitzetten". Wat er nu gebeurt is dat de randapparatuur alvast uitgeschakeld wordt. Vervolgens druk je op de UIT knop van je Harmony en gebeurt er dit: Het menu wordt opgeroepen Er wordt het achtste onderdeel in het menu gekozen, dit is AFSLUITEN Vervolgens wordt er het 5 deel in het menu aflsuiten gekozen en dit is Uitschakelen (oftewel DEEP SLEEP) 2. Of als alles al uit staat en de VU+ Duo in de standby stand staat en je bedenkt dat je de VU+ Duo in Deep Sleep wilt zetten dan kies je de activiteit "VU uitzetten" op je Harmony. Wat er nu gebeurt is dat de VU+ Duo opgestart wordt en verder niets! Vervolgens druk je op de UIT knop van je Harmony en gebeurt er dit: Het menu wordt weer opgeroepen Er wordt het achtste onderdeel in het menu gekozen, dit is AFSLUITEN. Vervolgens wordt er het 5 deel in het menu aflsuiten gekozen en dit is Uitschakelen (oftewel DEEP SLEEP) Deze activiteit moet altijd werken ongeacht of je nu al aan het kijken was of niet en de staat van de VU+ wordt ook goed bijgehouden door de Harmony
Stansat Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Hallo Pedro, Na onze PM heb ik naar aanleiding van het probleem dat uitschakelen niet meer werkte omdat ik meerdere plugins geinstalleerd had en jouw uitleg in punt 7 niet meer werkte. Jouw instructie: 7. Kies voor het toevoegen van de infraroodopdracht, dus "Deze infraroodopdracht verzenden:" en kies hier de knop Menu. en vervolgens weer de knop Volgende. Herhaal deze stap en kies voor het zenden van de infraroodopdracht "8" (moet je even kijken, druk op de AB op MENU en dan 8 en kijk of je in het afsluitmenu komt, is even afhankelijk wat je allemaal in je menu hebt staan!). En vervolgens voeg je toe de infraroodopdracht "5" Deze activiteit schakelt als het goed is je Vu+ in deep sleep. Ik zou dus infrorood opdracht 11 moeten gebruiken in het menu wat niet gaat. Oplossing na testen:Kies knop Menu.Daarna "direction up".Vervolgens knop "OK" en als laatste infraroodopdracht "5". Dan schakelt de Vu+Duo helemaal uit.(Deepsleep) Na onze PM had ik de laatste opdracht "5" niet gedaan en dan blijft de Vu+ hangen in het uitschakelmenu en moest ik even experimenteren om het toch voor elkaar te krijgen. Pedro in ieder geval bedankt voor uitstekende uitleg en support in onze PM en voor mensen die net zoals ik meerdere plugins gebruiken in Menu is deze aanvulling een prima oplossing. Groet, Stansat
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Wist bijna 100% zeker dat het zo moest lukken. Nagenoeg alles is, al dan niet via een kleine omweg, te regelen met de Harmony en nog automatisch ook, zeker met een "oude" Harmony die reeksen ondersteunt. Graag gedaan!
FrankieV Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Geplaatst: 17 mei 2010 Pedro, Ik heb jou laatste uitleg uitgevoerd op de Harmony 1100. Ja, nu al! Ik zet het zootje aan met een activiteit "TV kijken". Hiermee gaat normaal de VU aan, TV aan, versterker aan, juiste ingangsbronnen ed. Dit heeft altijd gewerkt. Zelfs toen ik de VU in deepsleep zette met de orginele afstandsbediening, werkte de activiteit TV kijken nog gewoon. Maarrrr, als ik nu de activiteit "vu uitzetten" gebruik, en dan alles uitzet met de Harmony standby-knop, krijg ik de vu niet meer aan met de activiteit "TV kijken". (alles gaat aan, behalve VU). Zelfs de beruchte Harmony "help" functie werkt dan niet, totdat de vraag komt; "staat de VU+ aan?" en ik Nee antwoord. Dan wordt de vu ingeschakeld. Kan het zijn dat de Harmony nog in zijn geheugen heeft, dat ie denkt dat ie al/nog aan is? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
FrankieV Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 Pedro, ut werkt nog niet... Als ik de activiteiten knop "VU Uitschakelen" gebruik voordat ik alles uitschakel met de standby knop van de harmony, gaat het ook nie goed. De VU gaat dan eerst uit, en vervolgens weer aan op het moment dat ik alles uitschakel met de Harmony. Wat doe ik fout? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen