Moderator ceesv Geplaatst: 29 maart 2010 Moderator Geplaatst: 29 maart 2010 Mijn RE-8000HD komt deze week binnen, ondanks zoeken heb ik nog niet terug kunnen vinden of diseqc 1.1 ook op deze box werkt? Omdat de software steeds verandert, en de technische specs. soms wel en soms niet over diseqc 1.1 spreekt, hoop ik het antwoord hier te vinden. Ik wil hem aansluiten op mijn Wave T-90 en heb 15 LNB's, die ik moet aansluiten. Op mijn Humax HDCI-2000 gebruikte ik een Satcon 10-1 switch met diseqc 1.2, met uiteraard maar 10 posities. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 1.1 werkt, althans bij mij. nu zullen er straks wel weer zijn die zeggen dat het bij hen niet werkt, zoals bij alles wat de rebox betreft... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast catw Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Hier heb ik in het begin de spaun sur 211 er tussen gehad, die zet ik er ook weer tussen als ik de andere lnb's ook weer ga aansluiten, dat werkte goed. Voor jou zal de 420 dus ook wel werken denk ik.
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 ben je nou helderziend of waar komt die 420 ineens vandaan? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast catw Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum ben je nou helderziend of waar komt die 420 ineens vandaan? Vanwege dat hij met 15 lnb's zit de spaun 211 heeft 2 ingangen en de spaun 420 dus 4, zo helderziend ben ik niet maar ik heb beiden liggen alleen de 211 had ik gebruikt omdat ik van een single tuner af kwam en toen veel zaken er tussenuit heb gehaald om de dual-tuner te testen. Dus toekomst muziek voor mij is (als alles goed werkt) de rest ook weer aan te sluiten. catw
Moderator ceesv Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 29 maart 2010 Precies! Bedankt voor de antwoorden. de 2e helft van de week verwacht ik mijn box, ik hoop niet, dat ik daarna mij moet aansluiten bij jullie klaagzang , maar ik ben vooralsnog optimistisch! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast catw Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Ja, gelijk heb je ik hoop ook voor jou dat alles goed werk maar ja ik ben niet zo tevreden over deze rebox (lees maar in de andere dingen) maar goed ik denk dan ook zie het zonnig in (lukt niet altijd) maar bedenk dan maar dat Stefan in het zonnige zuiden van Frankrijk zit en dan denk je voor jouzelf het komt (ooit) wel goed. Maar goed wie weet zit hij wel ergens onder een brug in Parijs en voorziet hij daar iedereen van beelden van over de hele wereld (grapje). catw
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 ik heb niks te klagen, dat realiseer ik me al te goed. en al ziet men de dingen hier soms wat ruimer, ik zie geen reden waarom jouw opzet niet zal werken... en anders nemen we nog een wijntje, dat is hier goedkoper dan de melk VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Moderator ceesv Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 30 maart 2010 Dat van het zonnige Frankrijk ken ik, zit regelmatig voor kortere of langere tijd in 24210! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stefan.wolfrum Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 leuke buurt, meer ten westen. mij zie je in de 26/84 regio! VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 3 april 2010 Zo, de box is gisteren binnengekomen. Bij de Diseqc 1.0 schakelaar, die ik normaal voor een andere ontvanger gebruikte, werkte bij de Rebox alleen de eerste 2 posities. Kennelijk is de Rebox wat kieskeuriger voor wat betreft het aangeboden signaal, of is de diseqc 1.0 niet geheel compatibel met die (oude) schakelaar. Vandaag een klein vermogen uitgegeven aan 4 x Spaun 411 en een Spaun 420, aangesloten, en probleemloos werken. Ondertussen van 12 sat.posities de FTA zenders ingelezen, en dat werkt probleemloos. Wel ontbreken er transponders bij sommige sat. posities, waardoor ik zenders miste. Maar transponders zijn eenvoudig met de hand toe te voegen. Weet iemand wat er precies bedoeld wordt met de optie time calibration bij het zenderzoeken? De mogelijkheden zijn uit, simple en volledig. Ik vermoed, dat er dan bij het inscannen meer tijd genomen wordt op op het signaal te locken? Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden met deze ontvanger. Beeld is zeker een stuk mooier als mijn oude Humax HDCI-2000. Ook het optische spdif signaal wordt beter door mijn 5.1 versterker herkend. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen