Ga naar inhoud


Geen beeld op film 1.3


humaxkijker

Aanbevolen berichten


Film1.3 24 uur zit nu in MPEG4 op de nieuwe HD transponder 12.129 V 27500 5/6 DVB-S2/QPSK... Daar zit hij al bijna een maand dubbel met de oude plek.

 

In MPEG2 is hij vanaf heden alleen nog maar 's avonds en 's nachts te ontvangen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

voor zo lang dat ook nog duurt

Je kunt er "donder" op zeggen dat ergens rond oktober Film1/Sport1 in zijn geheel in MPEG2 stopt. Waarom zouden ze anders dubbel zitten (MPEG2 en MPEG4) en CDS heeft ook nog plek nodig voor sommige "UPC-Direct" kanalen... (en hopelijk SciFi/13th street of zo)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 maart 2010: Werkzaamheden ASTRA 23,5 transponder 3202.

 

In de nacht van 30 maart, tussen 00.00 en 07:00 vinden er werkzaamheden plaats waardoor de zenders op ASTRA 23,5 Transponder 3202 gedurende deze periode niet te ontvangen zijn.

 

Na de werkzaamheden zijn de zenders uitsluitend met een HDTV satellietontvanger te bekijken.

 

Het betreft de volgende zenders; Humor24/Nostalgienet, Geschiedenis24, Holland doc, Consumenten TV, Boomerang, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Het Gesprek, E!Entertainment, Body in Balance, Vitaliteit (TVV).

 

Bron; canaal digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Op de maan gezeten zeker?
Heb je een MPEG4-ontvanger?


Ik heb de brieven niet meer maar ik vind dit toch wel erg vreemd. Zo ver mijn kennis strekt heb ik brieven ontvangen dat ik de thema zenders niet meer kan ontvangen zonder een HD ontvanger en heb ik daarna een aanbiedingsbrief gehad voor een HD ontvanger met een aanbod voor het HD pakket.

Op de Canal Digitaal website bron en bron staat toch echt: "Zoals eerder aangekondigd gaat CanalDigitaal, vanaf vandaag 30 maart, de Thema-zenders in MPEG4 uitzenden. Evenals de zender Boomerang welke vanaf het Familie-pakket beschikbaar is. Daarnaast worden op die datum ook de zenders Nederland2 HD en SBS6 HD aan het CanalDigitaal aanbod toegevoegd".

Film 1.3 is geen Thema zender nog wordt daar over gesproken in dat nieuwsbericht.

In de nieuwsbrief over het Film1 en Sport1 pakket bron zie ik ook niets over Film 1.3 24 staan.

In het zenderpakket op de website zelf bron staat duidelijk Film1.3 23,5 **. De twee sterretjes verwijzen naar een legenda onder het pakket overzicht waar staat "** Film 1.3 (Astra 19,2: 19:00 - 07:00 uur. Astra 23,5: 24 uur per dag)." Daar wordt niet gesproken over MPEG4 voor Film1.3 23,5.

Mocht iemand de brieven nog vanaf de eerste communicatie over de omschakeling naar MPEG4 hebben zou die gene dan eens willen kijken of er wordt gesproken over Film 1.3 24, het gaat mij om de officiële communicatie vanuit Canal Digital over de omschakeling naar MPEG4 en de gevolgen voor zenders. Wordt in de officiële communicatie (brieven) gesproken over Film 1.3 24?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IJsselstation
Hier het zelfde probleem. crazy


Ik heb inmiddels drie brieven terug gevonden, het wil nog wel eens helpen om even goed de post uit te spitten:

01 - 21-01-2010 Waarom u mogelijk zenders gaat missen
02 - 15-03-2010 Meer Film, meer sport en meer HD
03 - 15-03-2010 Mogelijke zenderuitval

Relevante delen brieven

01 Waarom u mogelijk zenders gaat missen

Het aanbod van hd zenders neemt snel toe .... Met als gevolg dat de zenders van het thema pakket straks uitsluitend nog met een hiervoor geschikte HD-ontvanger kunt ontvangen.

In deze brief wordt nergens gesproken over Film 1.3 op 23E.

02 Meer Film, meer sport en meer HD

Als abonnee met Film1 en of Sport1 zit u goed bij Canal Digitaal want we breiden ons zenderaanbod uit en hoe.

We gaan Sport1.2 bijvoorbeeld 24 uur per dag doorgeven en voegen Film1 Action aan het zenderaanbod toe .... Hebt u thuis een HDTV dan kunt u ook genieten van Film1 HD en Sport1 HD....

Voor het vernieuwde Film1 Sport1 zenderpakket dient u over een HD ontvanger en duo LNB te beschikken.....

Ook hier wordt nergens gesproken over Film1.3 op 23E. Als leek ga je er dus vanuit dat je met een SD ontvanger de HD versies Film1 HD en Sport1 HD gaat missen. Aangezien er niet wordt gesproken over Film1.1 Film1.2 en Film1.3 mag je er dus vanuit gaan dat deze met een SD ontvanger normaal zijn te ontvangen.

03 Mogelijke zenderuitval

We vinden het belangrijk om nogmaals aandacht te vragen voor de wijzigingen die binnen enkele dagen plaatsvinden in de doorgifte van de thema-pakket zenders.

Met ingang van 30 maart zijn de zenders (opsomming van thema-pakket zenders) alleen nog te bekijken met een HD-ontvanger.

Ook hier wordt nergens gesproken over Film1.3 op 23E

Ja natuurlijk kan je Film 1.3 nog wel zien in SD op 19.2E maar pas vanaf 19.00, op een SD ontvanger werkt Film1.3 op 23E niet meer vanwege de omschakeling naar MPEG4. Ik neem aan dat klanten met een SD ontvanger dan ook een korting gaan krijgen voor een zender die maar half te ontvangen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat iemand het antwoord weet maar kan ik niet gewoon een software update doen van MPEG2 naar MPEG4.

 

Of moet ik nu gewoon een nieuwe dure HD ontvanger kopen wil ik weer m,n film zenders zien.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een firmwareupdate kan je de software van je ontvanger actualiseren, maar niet de hardware. Een ontvanger heeft doorgaans een zeer zwakke processor, dat kan omdat de MPEG-decompressie door de hardware gedaan wordt, die dat veel efficiënter kan dan software.

 

Het nadeel daarvan is dat de functionaliteit vast is: Een chip die MPEG2 decomprimeert wordt niet opeens een chip die MPEG4 decomprimeert. MPEG4-decompressie vereist aanzienlijk meer bewerkingen, bewerkingen die jouw ontvanger niet kan uitvoeren. De processor kan die bewerkingen ook niet overnemen, want die is daar veel te zwak voor.

 

Voor ontvangst van MPEG4-zenders is dus echt een nieuwe ontvanger noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info ik ben weer iets wijzer geworden.

 

Origineel bericht van: Zuppelan
Met een firmwareupdate kan je de software van je ontvanger actualiseren, maar niet de hardware. Een ontvanger heeft doorgaans een zeer zwakke processor, dat kan omdat de MPEG-decompressie door de hardware gedaan wordt, die dat veel efficiënter kan dan software.

 

Het nadeel daarvan is dat de functionaliteit vast is: Een chip die MPEG2 decomprimeert wordt niet opeens een chip die MPEG4 decomprimeert. MPEG4-decompressie vereist aanzienlijk meer bewerkingen, bewerkingen die jouw ontvanger niet kan uitvoeren. De processor kan die bewerkingen ook niet overnemen, want die is daar veel te zwak voor.

 

Voor ontvangst van MPEG4-zenders is dus echt een nieuwe ontvanger noodzakelijk.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet enkel de "software" compressie wijzigt, ook de hardware - deze zenders worden nu in DVB-S2 modulatie uitgezonden, en hiervoor moet je een DVB-S2 tuner hebben, en die vind je momenteel alleen in een HD ontvanger.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...