Ga naar inhoud

[DM800HD] wie kan me helpen voor backup

Aanbevolen berichten

Gast Nadorino
Geplaatst:

hoi all

wie kan me helpen voor Backup van Dreambox 800 naar PC .

Maar all file in dreambox ik wel in mijn PC overslaan ? Maar welk programa

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ik heb dan geen 800, maar een 8000.

heeft je 800 ingebouwde harddisk en ftp server?

Als eerste heb je een eigen wachtwoord gemaakt voor je dreambox? Default is het dreambox, maar dat is af te raden om te gebruiken als je dreambox aan internet hangt(anders kan elke dreambox smart-ass er bij).

Ikzelf doe:

-Backup maken op dreambox zelf(menu) op de harddisk (ikzelf doe het op compact flash, maar dat heeft de 800 niet).

Dan op computer met ftp client(bv filezilla client ) log in op de dreambox met die ftp client.

gebruikersnaam is:

root

wachtwoord is:

heb je zelf bedacht maar is default dreambox

Dan zie je de inhoud van je dreambox opslag medium. Wat je wilt backuppen kan je copieren. Maar niet alle directories van het systeem zelf(image) kan je copieren, ivm ingebakken veiligheid. maar dat merk jesnelgenoeg aan de meldingen die je dan krijgt.

Je kan wel inhoud opslagmedium copieren, instellingen en backups.

Ik geef je de tip om verdere info te zoeken op het forum van je gebruikte image(bv OpenPLi). Omdat daar dit soort vragen al maanden geleden gesteldzijn en beantwoord. Scheelt je dus tiepwerk en wachten op antwoord. (en gezien dit forum mogelijk gaat sluiten over paar dagen)

Maar ja zoals ik meldde, ik heb geen 800 in m'n handen gehad, dus weet niet of je wat hebt aan deze 8000 gerelateerde info.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

jammer, kan ik niet meer vorige posting editen.

Ik mag geen link plaatsen naar ander forum. Ik kwam daar een posting tegen met soortgelijke vraag.

Dus copieer ik de text even voor je:

Ga naar Menu-Systeem-Netwerk en achterhaal welk LAN IP je dreambox heeft: 192.68.x.y

Tik daarna dat IP in je FTP programma in. Of tik in je browser in:

ftp://192.168.x.y waarbij x en y de getallen zijn die je op je dreambox bij het ip hebt gezien. Overigens is het beter je dreambox een vast ip te geven dus DHCP uit te zetten (wel in de range van je netwerk).

Login = root

wachtwoord kun je leeg laten of invullen: dreambox

Suk6

(posting door ni_hao van satellietforum)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen