Gast Rodajo Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Dag, Overdag draait m'n dreambox meestal met netcaster om internetradio te beluisteren. In een andere plaats van mijn woning staat dan de pc die als achtergrondprogramma ook internetradio draait. Momenteel laat ik of de dreambox of de pc aan, volgens de ruimte waarin ik me bevind. Bestaat er een instelling waardoor ik de internetstream zowel op de dreambox als de pc kan ontvangen, dus met maar eenmaal gebruik te maken van de internetverbinding. Bij voorbaat dank. Mvg
Sjattuh Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar je kan wel video bestanden wie je in VLC op je PC afspeelt streamen naar je DB. Ik denk dus wanneer je, als dit kan, internet radio afspeelt op je P.C. met VLC je dit in principe door moet kunnen geven. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
oldebroek Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Misschien kun je deze gebruiken: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_p#Post1754194 Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 dreamstream E2 maar ik begrijp het concept inzake internet hier of internet daar niet helemaal je kunt toch overal internetradio luisteren, waarom dan 2 apparaten aanzetten? ciao A Forest The Cure
Gast Rodajo Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Voornaamste reden is de snelheid van het internet. Hier heb ik een langzame verbinding, dus twee maal de stream afhalen laat niet veel meer over om te surfen edit : snelheid is 144 kb/s dus....
Gast Rodajo Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Even wat feedback : De oplossing die Oldbroek aanbrengt werkt goed. VLC leest op de PC de internetradio en streamt door naar de dreambox. Op de dreambox zit wel een lichte vertraging, ongeveer 1/2 sec, schat ik. Deze werkwijze is voor mij prima, slechts één verbinding met de internetradio, dat is wat ik zocht. Met dreamstream E2 worden "enkel" de normale dreambox services doorgesast, dus video, audio en opnames. Als ik de dreambox netcaster laat uitvoeren dan gaat die niet naar de pc, wel de service waarop de dreambox staat. Alvast bedankt voor de hulp Mvg
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: Rodajo Even wat feedback : De oplossing die Oldbroek aanbrengt werkt goed. VLC leest op de PC de internetradio en streamt door naar de dreambox. Op de dreambox zit wel een lichte vertraging, ongeveer 1/2 sec, schat ik. Deze werkwijze is voor mij prima, slechts één verbinding met de internetradio, dat is wat ik zocht. Met dreamstream E2 worden "enkel" de normale dreambox services doorgesast, dus video, audio en opnames. Als ik de dreambox netcaster laat uitvoeren dan gaat die niet naar de pc, wel de service waarop de dreambox staat. Alvast bedankt voor de hulp Mvg ja waarachtig dat was ik even vergeten aangaande netcaster / internetradio sorry voor het onnodig oprekken van je topic... maar dan kun je / men, wel dvb-s tv en dvb-s radio op pc zien en horen met dreamstream e2 ciao A Forest The Cure
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen