Ga naar inhoud

kleine schotel uitrichten op astra of hotbird?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

onlangs heb ik een klein schoteltje aangeschaft zoiets als onderstaande afbeelding:

66350.jpg

Geplaatst door Ferr

het uitrichten wil helaas nog niet echt lukken, nu is mijn vraag wat is beter te ontvangen met zo'n kleine schotel astra (19,2e) of hotbird (13e)?

ik heb vrij zicht op het zuiden (en iets links daarvan), dat mag geen dus geen probleem zijn?

alvast bedankt.

Geplaatst:

Zowel Astra-1 als Hotbird zijn wel te ontvangen hiermee, uiteraard niet beide tegelijk.

Ik heb met zo`n ding op een boot hele goede resultaten behaald, maar als je hem test op de stoel, voor het balkon waar ie nu staat heb je weinig kans op succes vrees ik.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

De opstelling op de afbeelding vond ik in de gallerie van dit forum: link

deze werkt op die stoel volgens de poster daarvan smile

die van mij doet het echter nog niet, maar het maakt dus niet zo heel veel uit of ik ga richten op 13 of 19.2 de één is niet makkelijker of moeilijker te ontvangen dan de ander met deze schotel.

Geplaatst:

ik heb er ook zo een, werkt perfect op de astra 19,2 23,5 andere satellieten zullen ook wel werken

heb ik niet uit geprobeerd het uit richten is niet zo moeilijk op een grote tafel bv

je kunt hem op verschillende manieren vast zetten ik heb er een Vacuümzuignap bij

voor op het dak van auto

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb er ook zo eentje die ik soms meeneem op vakantie, met de schotel in de goede richting en een satbeeper duurt het niet langer dan een minuutje of 2 om een signaal op te pikken. Het beste is om de schotel bijna loodrecht te zetten (net zoals op de foto) en dan heel de boel te draaien tot je signaal hebt. Heel het geval wordt nog iets gevoeliger door de bijgeleverde LNB te vervangen door een Inverto Black Ultra.

alleyoop-france.jpg

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Hotbird is altijd iets sterker...Dit is ook de sat die ik meestal als eerste even opzoek als de ASTRA-1 even niet lukt!!

Daarna is het namelijk alleen een kwestie van om de schotel even iets naar links te draaien.

Het nadeel van een kleine schotel is dat die een grotere openingshoek heeft!!!Die kan dus ook stoorsignalen afkomstig van andere satellieten die zich in de buurt van de gewenste satelliet bevinden oppikken. Dit is een bekend nadeel van kleine schotel.

Dus de afstelling van een kleinere schotel komt iets nauwer als een grote!!Maar zou verder geen probleem moeten zijn.

Gr.Merkedesch

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen