grondstof Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Wat zou er gebeuren als je 2 of meer LNBs parallel schakelt en die op verschillende satellieten richt. Tevens de bij die satellieten behorende transponders toevoegt en de betreffende satellieten gaat scannen. Iemand zo iets al eens geprobeerd?
vGnp Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: grondstof Wat zou er gebeuren als je 2 of meer LNBs parallel schakelt en die op verschillende satellieten richt. Tevens de bij die satellieten behorende transponders toevoegt en de betreffende satellieten gaat scannen. Iemand zo iets al eens geprobeerd? Waarschijnlijk gaat je tuner dan hele rare dingen doen. Als dat zou werken dan hadden ze toch geen DiSEqC bedacht, denk je niet? Edit: En buiten dat, op die manier kun je een bepaalde frequentie/band/polarisatie over al die satellieten maar 1 x gebruiken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
cookie monster Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Een gewoneouderwetse hark stacken gaat , maaar wat jijwil: pief poefpaf ,het isaf m.a.w.: hutsepot zalhet worden Meerdereschotels opzellfde satellietgaat wel , echter .... kabels + lengte , schotel ,LNB moet precieszelfde zijn !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Ou-Tannu Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 tis wel een interesant vraagstuk alleen ik gok dat t bijna ondoenlijk is en wat voor winst zou je halen met bv 2x 60cm vs een enkele 80 cm? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
grondstof Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 Ik dacht eigenlijk aan 1 schotel met 2 parallel geschakelde LNBs. 1 gericht op bijv. Astra1 en de ander op bijv. Astra 3. Dus niet met 2 verschillende schotels. Eigenlijk net als bij Astra 2/Eurobird 1 alle transponders van beide satellieten samen voegen tot 1 xml lijst.
paardengek Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Origineel bericht van: grondstof Ik dacht eigenlijk aan 1 schotel met 2 parallel geschakelde LNBs. 1 gericht op bijv. Astra1 en de ander op bijv. Astra 3. Dus niet met 2 verschillende schotels. Eigenlijk net als bij Astra 2/Eurobird 1 alle transponders van beide satellieten samen voegen tot 1 xml lijst. Dan moet je werken met een diseqc switch. Anders zal het niet gaan werken. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
grondstof Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 Paardengek. Ik weet dat het met diseq switchen moet, ik vraag mij alleen af wat er gebeurt als je het schakelt zoals hierboven omschreven. groet
paardengek Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Dan gebeurt er niet veel. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Ou-Tannu Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 hooguit beeld op een paar transponders die op slechts 1 sat zit :? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Obi Wan Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 2x zo sterk signaal!!! Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Snuffer Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Dit gaat nooit werken er zijn geen 2 LNB'S hetzelfde de als de osilator maar iets afwijkt gaat het al mis een klein verschil in versterking en bingo. Kortom dit lukt nooit. Ik heb er een week of 2 geleden nog een gesprek over gehad met Mach 6 zij verzorgen wereld wijd verbindingen met grote grandstations voor TV en data etc De technische mannen daar waren het allemaal met elkaar eens het gaat niet met gewone LNB'S TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Ou-Tannu Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 nja praktisch zal t iig nooit zijn (als je t uberhaubt werkend krijgt) idee is wel leuk.. als je dan toch ook 2 cheapo lnbs en schotels en ontvanger zou hebben Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Moderator ceesv Geplaatst: 1 april 2010 Moderator Geplaatst: 1 april 2010 Misschien krijg je wel dubbel beeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen