Ga naar inhoud

Beginner vraagt feedback op Multytenne installatie

Aanbevolen berichten

Gast Berry Schreuder
Geplaatst:

Hallo Sat4all leden,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw in de wereld van sateliet tv ontvangst. Ik heb veel topics gelezen en denk ondertussen te weten wat ik wil en nodig heb. Deze post is bedoeld om feedback te vragen op mijn ideeen en keuzes tot nog toe. Mijn keuzes zijn tot stand gekomen op basis van de volgende wensen:

• Tot 2 zenders tegelijkertijd kunnen kijken of opnemen.
  • Het aanbod van de nederlandstalige publieke en commerciele omroepen in HD kunnen ontvangen.
  • Internationale FTA zenders ontvangen
  • Schotel plaatsen op het dak (schoorsteen) van een appartementen complex
Hieruit heb ik het volgende boodschappenlijstje gedestileerd:

• 1 x Multytenne TWIN
  • 1 x Abonnement Canal Digitaal + extra smartcard
  • Overig: Kabels, connectors, satfinder, watervaste tape bevestigings materialen
Als tuner ga ik de AnySee tuners voor de PC gebruiken.

Ik hoor graag of ik nog iets over het hoofd zie en/of er suggesties voor betere oplossingen zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Berry Schreuder
Schotel plaatsen op het dak (schoorsteen) van een appartementen complex

Dat zou ik direct afraden!
Linkje

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Berry Schreuder
Geplaatst:

Goed punt. Ik maak me niet zo'n zorgen over de stevigheid van de schoorsteen. Het is een integraal onderdeel van de gemetselde muur van het gebouw.

Een andere optie zou natuurlijk een voet met tegels kunnen zijn, ik ben dan vrijer in het kiezen van de plaats. Ik vraag me daarbij wel af hoe ik op het overwegend platte dak de kabels een beetje netjes wegwerk. Ik wil ze niet zomaar los op het dak laten liggen.

Geplaatst:

(gezien het feit dat niet elke schoorsteen gelijk is alsook niet op dezelfde manier is gebouwd en geconstrueerd is een advies afhankelijk van de situatie - foto?)