Ga naar inhoud

Mijn Dreambox wordt onstabiel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De meeste meldingen in de dmesg zijn puur informatief en geven geen errors aan, de drivers van dmm zijn nogal kletserig.

Dat je geen groen scherm krijgt vind ik nogal apart. Dat suggereert inderdaad dat de box echt crasht.

Had jij niet toevallig (ook) veel tuners erin?

Ik heb nu 3x DVB-S2 en 1x DVB-S, ik heb in 't begin even wat problemen gehad, maar dat was eerder een bug in enigma, maar nu gaat het continu goed.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
De meeste meldingen in de dmesg zijn puur informatief en geven geen errors aan, de drivers van dmm zijn nogal kletserig.

Dat je geen groen scherm krijgt vind ik nogal apart. Dat suggereert inderdaad dat de box echt crasht.

Had jij niet toevallig (ook) veel tuners erin?

Ja, hij zit vol : 4 tuners (2 DVB-S2 en 2 DVB-C), en dus ook een interne harddisk.
Als ik dat kabeltje eens heb zal ik eens testen met de harddisk extern, met zijn eigen voeding dus.
Hopelijk is het dan opgelost.

In het begin had ik inderdaad ook wel wat problemen met PLi Jade 3 dat hij crashte bij teveel opnames tegelijk.
Maar nu gebeurt het soms terwijl er maar één of 2 bezig zijn.
Indertijd was het ook zo dat hij meestal niet meer reageerde maar het beeld belef wel verder spelen.
Tegenwoordig is dat gewoon een tijdje niet reageren, en dan uiteindelijk rebooten.

Geplaatst:

Kabeltje is aangekomen (eSata <--> Sata).

Besteld via de meest bekende online veilingssite, kostte mij slechts 2,80€ inclusief verzending en Paypal kosten.

De harddisk heb ik gemonteerd in de vroegere Mybook Mac Edition.

Van tevoren zat daar een disk van 500 Gb in, nu dus een van 1Tb.

We zullen zien of dat het probleem oplost.

Indien niet kan het nog altijd de harddisk zelf zijn, ofwel iets qua software.

Geplaatst:

Gooi in ieder geval die Barry Allen helemaal van je systeem af. OpenPli team geeft ook geen ondersteuning als je BA gebruikt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Gooi in ieder geval die Barry Allen helemaal van je systeem af. OpenPli team geeft ook geen ondersteuning als je BA gebruikt.

Die is al weg, ik heb voordat deze problemen begonnen de USB stick verwijderd, en eens herflashed met de nieuwe Open PLi.
Vroeger gebruikte ik wel Barry Allen.
Picons gebruik ik op dit moment dus ook nog niet.
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Kabeltje is aangekomen (eSata <--> Sata).
Besteld via de meest bekende online veilingssite, kostte mij slechts 2,80€ inclusief verzending en Paypal kosten.

De harddisk heb ik gemonteerd in de vroegere Mybook Mac Edition.
Van tevoren zat daar een disk van 500 Gb in, nu dus een van 1Tb.
We zullen zien of dat het probleem oplost.
Indien niet kan het nog altijd de harddisk zelf zijn, ofwel iets qua software.

Eventjes een update hierover.
Harddisk extern geeft problemen.
Als hij een spin down doet, dan gebeurt het dat hij nadien geen spin up meer doet, en dan is het lijstje van opnames gewoon leeg.
Ik heb de spindown eens volledig afgezet, en daarstraks blokkeerde hij gewoon tijdens het afspelen van een opname.
Ik begin die harddisk zelf te verdenken.
Ik zou best eens met een andere schijf testen, wie weet zijn al die problemen daarmee gerelateerd (hikjes, crashen, enz.)
Geplaatst:

Om data over te zetten van de ene disk op de andere, kun je die 2 tegelijk aan de Dreambox 8000 hangen en dan via Linux (cp commando) overzetten ?

Krijg je dan /media/hdd0 en /media/hdd1 ?

Iemand al ervaring mee ?

Geplaatst:

Hmm, het lukt precies niet.

Hij ziet slechts één van beide harddisks als ik niet /media/hdd ga (de nieuwe, lege).

Ook met de oude in USB te hangen en de nieuwe in Sata, lukt het niet.

Hij ziet wel beide disken, maar onder /media/hdd gebruikt hij maar één van de twee.

Ik veronderstel dat ik die tweede disk dan manueel moet mounten ?

Geplaatst:

OK, ik denk dat ik het heb.

De beste methode die ik tot hiertoe gevonden heb is : ene disk via USB2 aansluiten, andere disk intern op de SATA.

Via de Dream-Explorer zag ik dan de complete naam en daarna via een cp commando de copie in gang gezet.

Zal wel lang duren, maar de files zullen overgezet raken, zonder dat ik eerst via het netwerk moet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen