Ga naar inhoud


Laptop nieuw met Win7 of gebruikt met WinXP


Jürgen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Sjattuh
En over wat voor een type, 32 of 64 bits of hoe zwaar etc. kan niemand je vertellen als je niet verteld wat je ermee gaat doen.

Nadat ik het voorgaande heb gelezen denk ik dat ik inderdaad een laptop koop met WIN7 64 bits.

Nog even op vorige vraag van Sattuh terug te komen.
Ik heb sinds 18 maanden een vrij zware Desktop (Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83GHz, Asus P5Q Pro iP45) in gebruik waarop ik HD Foto`s bewerk met als eindproduct WM9 HD 1.980 x 1.080 bestanden.
Dit vraagt uiteraard een behoorlijke krachtige processor.
In feite wilde ik dit al op mijn huidige laptop uitvoeren maar dan staakte de laptop.
Ik hoop nu dat dit met een Intel Core i5 en WIN7 64 wel wil lukken.
Niet dat dit een hoofdtaak van de nieuwe laptop moet worden maar het is wel handig als ik hierop wat voorwerk kan verrichten.
En lukt het niet, ook geen man over bord want dan ben ik weer een ervaring rijker en leer ik met WIN7 om te gaan.
In elk geval allen bedankt voor de input.


Dit gaat zeker lukken.. Een i5 is van de nieuwe generatie en bijzonder krachtig, maar ik snap niet dat je van foto's WM bestanden maakt? of maak je soms een soort slideshow.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: winwiz

Dit gaat zeker lukken.. Een i5 is van de nieuwe generatie en bijzonder krachtig, maar ik snap niet dat je van foto's WM bestanden maakt? of maak je soms een soort slideshow.

Die vraag verwachte ik al.
Even OT, tot voor kort verwerkte ik met Pinnacle 12 ook HD video maar sinds ik mijn HD camcorder heb verkocht omdat ik deze nog nauwelijks meer gebruikte maak ik nog maar uitsluitend foto's.
Deze foto`s bewerk ik met Aquasoft DiaShow 6 met het resultaat inderdaad een slideshow in HD kwaliteit.
Deze slideshow bevat dat o.a. bewegende beelden en de hele mikmak.
Uiteindelijk speel ik de WM9 HD slideshow af via mijn Popcorn Hour A100.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou Jürgen om even terug te komen op jou vraag anders dwalen we helemaal af

de computers die ik heb voor zien Windows 7 kwam ik enkele dingen tegen zo als

de drijver voor een webcam en printers en het zijn meestal oudere types of merken

die niet bekend klinken, problemen zullen er altijd blijven wat niet lukt koop je er nieuw

bij als je wilt weten of alle hardware werk kun je dat altijd even controleren op internet

van merk en type van je apparaat

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, duidelijk!.. Met dat soort toepassingen is het belangrijk om genoeg geheugen te hebben dus ga voor 4 Gb als je nog zou twijfelen wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
nou Jürgen om even terug te komen op jou vraag anders dwalen we helemaal af
de computers die ik heb voor zien Windows 7 kwam ik enkele dingen tegen zo als
de drijver voor een webcam en printers en het zijn meestal oudere types of merken
die niet bekend klinken, problemen zullen er altijd blijven wat niet lukt koop je er nieuw
bij als je wilt weten of alle hardware werk kun je dat altijd even controleren op internet
van merk en type van je apparaat


Ik heb al tig computers gemigreerd naar Win7 en ik ben tot nu toe 3 dingen tegen gekomen die geen drivers hadden.
Een hp scanjet (opgelost door vuescan te installeren)
een onbekende webcam (verder geen moeite voor gedaan gebruiker ging toch een betere kopen) en
een netwerkkaart op het moederboard (een gbit kaartje van 15 euro in gestopt). Dit alles was tussen de 5 en 10! jaar oud, dus in computertermen antiek. Het draaide nog verrassend goed met maar 1 - 1.25 Gb geheugen.

Als hij een laptop koopt met een i5 erin hoeft hij zich daar geen zorgen om te maken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb nu op vele verschillende pc's W7 gezet.

Ben nog geen ENKEL probleem tegen gekomen, ECHT niet.


Ik ook niet, die kreeg ik pas toen ik de benodigde software ging installeren.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:
ik heb nu op vele verschillende pc's W7 gezet.

Ben nog geen ENKEL probleem tegen gekomen, ECHT niet.


Ik ook niet, die kreeg ik pas toen ik de benodigde software ging installeren.


Was dat niet met 1 specifiek programma? Ik meen me iets te herinneren hierover.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Nieuwe LG monitor. Zit een vista programma bij zodat je niet met de knopjes op de monitor hoeft te knoeien. Werkt domweg niet. Ook niet met verschillende compatibiliteit instellingen. De laatste versie werkt gedeeltelijk.

 

Verder vertonen veel programma's die willen schrijven in de "Program Files" directory problemen.

 

De laatste versies van al je programma's is aan te bevelen maar dat is niet altijd mogelijk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Nadat ik het voorgaande heb gelezen denk ik dat ik inderdaad een laptop koop met WIN7 64 bits.

Ik zal deze thread beëindigen door nog even aan toe te voegen dat ik een DELL Inspirion 1564 heb besteld met o.a.

INTEL® CORE™ I5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE),
4Gb RAM en met Windows® 7 Home Premium 64 BIT.

Nogmaals allen bedankt voor de nuttige bijdragen / adviezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Nu zorgen dat je vrouwke deze nooit ziet anders wil ze 'ruilen'. wink

Dit heb ik me na het bestellen van de nieuwe laptop ook gerealiseerd en ook daar heb ik besloten om mijn huidige ACER laptop ook naar WIN7 te upgraden.
Vroeg of laat zullen de XP gebruikers toch aan moeten geloven want de beschikbaarheid van drivers wordt toch uiteindelijk schaars.
Ook kan ik dit als pensionado nu nog wel berappen maar dat zal na verloop van tijd ook minder worden.
Ik moet alleen noch een aantal punten uitzoeken:

XP naar WIN7 upgraden of van scratch aan opnieuw opzetten.

Waar koop ik het voordeligst een WIN7 Home Premium NL 32 bits.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van scratch beginnen is de boodschap.

 

Voor de win7:

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier in België is het zo als je studerende kinderen hebt of je volgt zelf volwassen onderwijs dan kan je een windows 7 ultimate kopen met een studenten licentie. Kost je 65€

Met office 2007 erbij kost dit 105€

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Voor de win7:
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier in België is het zo als je studerende kinderen hebt of je volgt zelf volwassen onderwijs dan kan je een windows 7 ultimate kopen met een studenten licentie.


Het zal hier in Nederland wel hetzelfde zijn maar op mijn leeftijd heb je in de regel geen studerende kinderen meer, misschien volwassenen onderwijs volgen? :D

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al zo oud bent had je eigenlijk als avatar een datsun moeten hebben :-)

 

Ik ben overgestapt van XP naar W7 en vond dat de moeite waard. Daar en tegen vond ik Vista een nachtmerrie en heb toen weer gedowngrade naar XP

 

Maar W7 zou ik gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...