Ga naar inhoud


Welk scheer apparaat is beter een Braun of een Philips?


Miauw

Aanbevolen berichten

Even nog een extra aanvulling:

 

189 euro voor een scheerapparaat met schoonmaakmaschiene, misschien is de 730 dan een beter idee.

 

De Philips HQ8290/23 is nu een maand op proef, daarna kijken een proefperiode van de Braun aan, maar het is nog niet duidelijk welke. Ze hebben namelijk een oudere versie in de aanbieding voor 180 euro en ergens anders een nieuwe voor 325 euro, maar daar kan indien dat hem wordt 70 euro er nog van af.

 

Ik blijf mijn bedenkingen bij het schoonmaak/oplaad-station hebben.

 

Ik heb al veel recenties gelezen, maar het blijft een lastige keuze.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb liever ook geen schoonmaakstation, maar de 790 is wel de uitgebreidste met display.

 

Qua prijs hebben we de Braun 790cc voor 180 euro aangeboden gekregen, maar de Braun 790cc-3 die dus nieuwer is krijg je op dit moment een korting van 70 euro waardoor die nog maar 9 euro van elkaar verschillen.

 

De Braun 730 tref ik bijna overal duurder aan.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier schreef ik al een voorkeur

 

enkele mensen hebben gewoon geld teveel of hebben zich laten inpakken door de reclame die jarenlang op het netvlies en dan brein inspeelt

 

de goedkoopste (59,95 flips) heb ik nu waarachtig ook weer met mijn pa 88 afgelopen weekend gaan halen voor hem

hij is er wat blij mee.

 

en een schoonmaakstation...

zou willen dat er een station was voor de koffiefilterzakjes...

mens hee

klop klop tik tik= schoon

ciao

 

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duurdere Philips HQ8290 is op proef nu.

 

Welke Braun op proef komt weten we nog niet.

 

De dure is met veel tijdelijke korting te koop, maar weer een schoonmaaksysteem.

 

Welke goedkopere met toch veel mogelijkheden een aanrader is, we hebben nog geen idee, maar onder de douche, zo'n nat en droog mogelijkheid is ook wel en optie.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schoonmaak systeem werkt prima. Het reinigt en smeert messenblok en scheerblad. Braun had 40 jaar geleden al plastic kokertjes waar je messenblok en scheerblad in kon doen, en dan reinigen met een vloeistof.

 

Ik ben blij met dat reinigingsysteem, je kunt de scheerkop nu niet meer uit elkaar halen en dan is dit een goede oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben blij met dat reinigingsysteem, je kunt de scheerkop nu niet meer uit elkaar halen en dan is dit een goede oplossing.


Dat heeft dus meteen het nadeel dat je het schoonmaakstation als het scheerapparaat het aan geeft moet gebruiken, want je kan er zelf niet (goed) meer bij. Dat is wat ik begrepen heb, dus dat heeft dan zo z'n nadelen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik snap één ding niet dat je een scheerapparaat op proef kunt krijgen, ik heb het nog nooit gehoord.
Als je hem gebruikt en teruggeeft is ie nooit meer als nieuw te verkopen, of geven ze je een lease ding waar allerlei mensen zich al mee geschoren hebben. eek
Lijkt me ook erg onhygiënisch om een scheerapparaat van een ander te moeten gebruiken, ondanks een schoonmaakstation.


Wij weten het ook niet, maar zowel Braun als Philips hebben van die acties, maar niet altijd en niet voor elk type.

Het moet in originele doos terug en mag niet beschadigd zijn.

Ik neem aan dat er minstens een nieuwe kop op gaat, of dat de boel vernietigd wordt.

Er wordt ook niet vaak van merk gewisseld is ons verteld, maar soms doen mensen het toch. Dit soort acties is juist om mensen over te halen, soms lukt dat en wisselen ze daarna vaak niet meer.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Die reinigingsvloeistof kun je ook zelf maken. Je spoelt het tankje goed om (met een drupje afwasmiddel, en je vult hem daarna met 100ml degenatureerde alcohol 70%, 70ml gedestilleerd water, en een paar drupjes blanke naaimachine olie. Alcohol en water kun je bij een goede drogist krijgen.


Dit is een optie voor de Braun 790cc, dus met enkel warm water gaat het denk ik niet lukken bij dit type, of hebben we dat mis?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline

Dit is een optie voor de Braun 790cc, dus met enkel warm water gaat het denk ik niet lukken bij dit type, of hebben we dat mis?


Als je in de handleiding van dit schaarapparaat leest zie je dat Braun adviseert om het apparaat ofwel met warm water ofwel droog met het borsteltje schoon te maken als je op reis bent. De schoonmaaktank is niet gecontrueerd om mee op reis te nemen (gaat lekken).
Waarom zou je dit apparaat met duur zgn "speciaal" reinigingsmiddel MOETEN schoonmaken?? Als je dat wil kan dat uiteraard prima, maar ik zou dat in ieder geval niet doen. Ze geven het zelf aan als alternatieve reinigingsmethode om het dus met warm water OF met het borsteltje te doen... dit laatste is overigens al sinds de uitvinding van de electrische shaver de gebruikelijkste methode!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duur is de Braun 790cc zeker (180 of 189 euro), maar deze heeft wel puls techniek, maar nar welke zouden we anders moeten kijken, of kan dit scheerapparaat zonder vloeistof wel goed schoon gemaakt worden?

 

Om even een vergelijking te maken, de Philips HQ8290/23 is 129 euro en is één van de top modellen. Mits niet in Oostenrijk gekocht, zonder schoonmaaksysteem. (HQ8290/2)

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze naast het borsteltje een vloeistof hebben heeft te maken met de huidvetten/talg die binnenkomt in de scheerkop.

 

Als je je eerst wast en dan scheert, heb je dit "probleem" al voor 90% uit de weg gegaan.

 

Het dagelijks "leegkloppen" van de scheerkop naast het wekelijkse borsteltje is wel een aanrader. Gedachte hierachter is dat de geschoren haartjes die in de scheerkop komen niet steeds vermalen worden en de gaatjes in de scheerkop doen verstoppen of (bij Braun) tussen het buitenblad en de scheerblad gaan zitten.

 

Dat hele gedoe met idd mogelijke lekkende units (bij reizen) zie ik iig niet zitten. Droog scheren is droog scheren en moet je dat apparaat overal (op reis ed) zo kunnen gebruiken. Over het algemeen ben je binnen 5 minuten klaar met scheren en de aangegeven gebruiktijd na laden van 50 minuten is goed voor 10 dagen.

 

Viel hier vandaag een foldertje binnen van een Braun 1-serie, zonder toeters en bellen (wel accu), met kantelbare scheerkop voor 39 Euro. Ding zal best werken, Braun gooit hun naam ook niet ter grabbel. Twee jaar garantie erop en tov die van 239 Euro heb ik wel 12 jaar garantie als ik hem 2-jaarlijks zou kopen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ilseonline
De duurdere Philips HQ8290 is op proef nu.

Welke Braun op proef komt weten we nog niet.

De dure is met veel tijdelijke korting te koop, maar weer een schoonmaaksysteem.

Welke goedkopere met toch veel mogelijkheden een aanrader is, we hebben nog geen idee, maar onder de douche, zo'n nat en droog mogelijkheid is ook wel en optie.

Ik snap één ding niet dat je een scheerapparaat op proef kunt krijgen, ik heb het nog nooit gehoord.
Als je hem gebruikt en teruggeeft is ie nooit meer als nieuw te verkopen, of geven ze je een lease ding waar allerlei mensen zich al mee geschoren hebben. eek
Lijkt me ook erg onhygiënisch om een scheerapparaat van een ander te moeten gebruiken, ondanks een schoonmaakstation.


Dat is vertrouwen hebben in jouw product en dat ook uitstralen. De uitstraling is veel meer waard dan de kosten van die paar apparaten die terug komen, ik weet verder ook niet wat er met die retourapparaten gebeurt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Viel hier vandaag een foldertje binnen van een Braun 1-serie, zonder toeters en bellen (wel accu), met kantelbare scheerkop voor 39 Euro. Ding zal best werken, Braun gooit hun naam ook niet ter grabbel. Twee jaar garantie erop en tov die van 239 Euro heb ik wel 12 jaar garantie als ik hem 2-jaarlijks zou kopen.


Ik kan je niet helemaal volgen, beter of slechter?

Welk type stond er in de folder?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Origineel bericht van: Kimble

Viel hier vandaag een foldertje binnen van een Braun 1-serie, zonder toeters en bellen (wel accu), met kantelbare scheerkop voor 39 Euro. Ding zal best werken, Braun gooit hun naam ook niet ter grabbel. Twee jaar garantie erop en tov die van 239 Euro heb ik wel 12 jaar garantie als ik hem 2-jaarlijks zou kopen.


Ik kan je niet helemaal volgen, beter of slechter?

Welk type stond er in de folder?


Zie bijlage. Ik bedoel dat je voor die 39 Euro een afspoelbare (onder de kraan), oplaadbare en met uitschuifbare trimmer een Braun hebt. Heeft ook de Slim Precision Shaving Head.

Op dat apparaat zit 2 jaar garantie en is die naar 2 jaar bod, knikker je hem weg. Voor je aan die 239 Euro zit die ik eerder voorbij heb komen gaan ben je wel 12 jaar onder de pannen, met garantie en iedere 2 jar een nieuwe.

PM voor adres.

post-214-1318260877,139_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...