Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Reebox 9000 hd ingebouwd /vragen over opnemen


edwin40

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb de rebox 9000HD met 1 schotel met duo lnb 19,2 en 23,5 en sinds vandaag HD ingebouwd WD caviar green 500GB, deze heb ik journal geformateerd.

Alles is prima gegaan maar nu het volgende.

 

1) Ik heb mijn box aangesloten zoals in beschrijving blad nr 17 onderaan de blz, ik heb dus doorgelust.

 

2) Kan ik nu een andere zender kijken en opnemen?

 

3)Timer opname oftewel start en eindtijd zelf instellen werkt dit ook als de box uit staat, gaat hij dan vanzelf aan en uit na de opname??

 

4) Als ik bij de timer mannager opnemen 1HD opnemen instel en ik ga naar bed maar de box staat prongelijk nog op 2HD switcht hij zelf om naar de ingestelde zender???

 

5) time shift waar dient dat nou voor

 

Bedankt

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. ok

2. ja, dat kan, met beperkingen ivm geen 2 onafhankelijke tuners, de transponder moet gelijk zijn oid.

3. ja, dat werkt, hij gaat vanzelf aan maar niet meer uit.

4. ja

5. als je naar het toilet moet of koffie in wilt schenken druk je op stop, het journaal (want dan gebeuren dat soort akkefietjes meestal) stopt dan voor je gevoel, de weergave stopt en het signaal wordt opgenomen, ben je terug voor de tv dan druk je op play en het journaal gaat door waar je was gebleven, je hoeft je dus niet meer te haasten en per ongeluk naast de pot te p***en.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

3. ja, dat werkt, hij gaat vanzelf aan maar niet meer uit.

Hoe zo gaat er niet meer uit?
Ik programmeer doordeweeks via de timer bijna elke avond minimaal één opname die tot nu toe allemaal automatisch zijn beëindigd, althans `s-morgens staat de ontvanger uit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
1) Ik heb mijn box aangesloten zoals in beschrijving blad nr 17 onderaan de blz, ik heb dus doorgelust.

Je moet of twee kabels trekken en aan sluiten of een unicable LNB, en dan de re9000 instellen op unicable. [Hoewel ik niet weet, of de rebox geschikt is voor dat soort LNB's] Misschien weet iemand anders dat zo gauw.

Citaat:
2) Kan ik nu een andere zender kijken en opnemen?.

Met twee kabels, kan je zelfs 2 zenders tegelijk opnemen, en e.v.t. een derde kijken als het in dezelfde transponder zit.

Citaat:
3)Timer opname oftewel start en eindtijd zelf instellen werkt dit ook als de box uit staat, gaat hij dan vanzelf aan en uit na de opname??

je kan ook via de epg opnemen, hoef je maar één keer de begin en eind tijd in te stellen in het menu [b.v. 5 minuten eerder starten, en 15 minuten uitloop, werk bij mijn al jaren perfect]

Veel succes en plezier met je Rebox


UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: stefan.wolfrum

3. ja, dat werkt, hij gaat vanzelf aan maar niet meer uit.

Hoe zo gaat er niet meer uit?
Ik programmeer doordeweeks via de timer bijna elke avond minimaal één opname die tot nu toe allemaal automatisch zijn beëindigd, althans `s-morgens staat de ontvanger uit.


ik gebruik ook de timer, via epg normaal gesproken (als die er is, niet alle zenders hebben 'm)
bij mij staat-ie 's ochtends nog steeds aan, zet ik 'm even met de AB uit.
zou dat ergens een instelling in een menu zijn?

het is wel zo dat als ik de tv en rebox uit ga zetten tijdens dat er een opname loopt, het schermpje met de vraag komt waar je dan No op aanklikt en dan is-ie na de opname wel uit.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Volgens mijn moet je het stop opname bericht op nee zetten, anders weet ik het ook even niet zo gauw.

Dit klopt helemaal, is ook al eens eerder hier aan de orde geweest.
Op het moment dat (terwijl er nog een opname loopt) je de Uit-knop van de AB indrukt, verschijnt er een pop-up met 3 knoppen (zie bijlage).
De middelste is de NO-knop en deze dien je te selecteren.
Zodra je dan op de OK-toets van de AB drukt gaat de ontvanger in de Stand-by maar de opname loopt verder.
Na verloop van de ingestelde eindtijd wordt de ontvanger uitgeschakeld.
Hiervoor is het wel noodzakelijk dat in het Menu bij Opname optie het veld 'Stop opname bericht' op AAN staat.

Gaat de ontvanger bij jou wél uit als de opname vanuit de slaapstand wordt opgestart?

post-21534-1318260837,5909_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...