CDfreak Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Hallo iedereen, Op mijn dak zijn er installateurs van zonnepanelen aan het werk geweest, deze gasten zijn achter de kabels van mijn schotelantenne blijven hangen => resultaat geknakte kabels etc. Na alles losgekoppeld te hebben merk ik nu dat zelf zonder dat de coax kabel aangesloten is op de dreambox ik een SNR waarde heb van 36% en een hele boop ber. Is dit bij jullie ook zo als er geen coax kabel aangesloten is?
Sjattuh Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 yup. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Erik Slagter Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Yep, bij alle dreamboxen die ik gehad heb (500, 7000, 800 en 8000). De SNR gaat nooit echt naar 0. Je kunt wel in de satfinder kijken of je een "lock" hebt, dat zegt veel meer. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
satmania Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 De SNR heb ik bij alle satellieten van 42 tot 30 graden op 0 staan. Het is een kwestie van waterpas richten. DM 800-Gemini 5 Rotor 45-30 draaibaar
Erik Slagter Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: satmania De SNR heb ik bij alle satellieten van 42 tot 30 graden op 0 staan. Het is een kwestie van waterpas richten. Als je SNR op 0 staat, heb je geen ontvangst. Maar de dreamboxen gaan nooit zo laag, hooguit tot 40, daar gaat dit hele onderwerp over. Jij bent in de war met BER, die moet altijd 0 zijn. En alleen een BER van 0 betekent nog niet dat je schotel perfect is uitgericht. Daarvoor moet je SNR maximaliseren. En daarvoor is wel wat meer nodig dan een waterpas. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen