Ga naar inhoud

[Kabel] Ook KPN misleidt de klant.....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zijn ook laaielichters.

Mijn stiefpa heeft via hun adsl. Nu zat hij in eerste instantie vrij laag met zijn snelheid, maar op een dag krijgt hij een brief dat de snelheid omhoog kan worden gegooid voor 5 euro meer in de maand; hij zou dan dubelle snelheid krijgen.

Hij checkt de website, staat daar hetzelfde abbo voor 5 euro MINDER per maand!

Hij belt, meisje aan de telefoon zegt dat dat komt omdat hij bij een andere isp zat die door KPN is overgenomen. Stiefpa geeft aan dan sluit de boel en heropen het gelijk onder jullie naam voor die 5 euro minder?

Dit was niet mogelijk. Niets was mogelijk. Dus me stiefpa hangt op.

Hij gaat weer achter zijn PC zitten, vraagt het pakket van 5 euro minder aan en voila, 5 dagen later is het geregeld.

3 weken geleden kreeg hij een brief dat zijn snelheid weer omhoog kon (weederom verdubbeld) en als hij hieraan mee wilde doen kon hij nu alvast het abbo afsluiten voor ik geloof 5 of 10 euro meer in de maand.

Hij weer op de site gekeken, staat er: Over xxx weken iedereen in die en die wijk GRATIS dubbelle snelheid!

KPN heeft wel humor. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Als abonnee kom je ook nooit in aanmerking voor acties of aanbiedingen, ooit was ik klant bij xs4all toen ik een aanbieding zag voor een gratis draadloze router, dus ik bellen en zeg, die wil ik ook wink proberen kan altijd nietwaar..

'Dat kan niet meneer, dat is alleen voor nieuwe klanten', om alsnog in aanmerking kon ik mijn abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten. Dat opzeggen heb ik toen iig gedaan smile

Ai ik ben freak geworden zie ik net.. :D

Geplaatst:

Ik heb als bestaande klant van XS4all twee keer een nieuwe modem gekregen. Enige voorwaarde was dat ik mijn abonnement met een jaar verlengde.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Ik heb ook een Fritz!box gekregen bij het verlengen met 1 jaar.

Xs4all is een van de weinige providers die ook de bestaande klanten eens iets `cadeau` doet.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Geplaatst:

Meeste providers doen dat nu, als je maar een of twee jaar bij tekent. Strijd om de klanten is weer los gebarsten.

Als ik kijk naar providers die adsl voor 20 euro aanbieden dan kan het bijna niet uit. Ik weet niet wat KPN wholesale rekent aan lijnhuur maar de meeste providers berekenen 10 euro door. Je krijgt een modem a 80 euro. Dan houd je per maand 3,5 euro voor de provider over waar zij het voor moeten doen.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc
Meeste providers doen dat nu, als je maar een of twee jaar bij tekent. Strijd om de klanten is weer los gebarsten.
Als ik kijk naar providers die adsl voor 20 euro aanbieden dan kan het bijna niet uit. Ik weet niet wat KPN wholesale rekent aan lijnhuur maar de meeste providers berekenen 10 euro door. Je krijgt een modem a 80 euro. Dan houd je per maand 3,5 euro voor de provider over waar zij het voor moeten doen.

Rekordc

Ik neem aan dat ze er best een boterham aan verdienen anders was er geen provider meer over, medelijden hoef je denk ik niet te hebben.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Marco275
Ik neem aan dat ze er best een boterham aan verdienen anders was er geen provider meer over, medelijden hoef je denk ik niet te hebben.

Ik heb vier jaar voor een provider gewerkt en ik kan je zeggen dat er heel weinig winst op gemaakt wordt hoor.

Ik nam destijds (2006, 2007) een ADSL-lijn tegen kostprijs af (zeg maar personeelstarief) en tegen kostprijs was een ADSL-lijn toen 18,73. Inmiddels zal dat iets minder zijn maar je ziet dat het geen vetpot is. Zeker niet voor kleinere providers.

Er zijn overigens meer ADSL-netwerken dan KPN Wholesale, @iemand hierboven. Online, Tele2 maar ook Telfort hebben een eigen netwerk en dan is er nog BBNed waar vooral veel kleine onafhankelijke providers via leveren. KPN Wholesale is een stuk duurder dan BBNed voor kleinere providers.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Lijnhuur wordt voor alle providers gerekend, weet niet of dat dan aan KPN Wholesale of dat die afdeling anders heet.

En ja ik werk ook al jaren voor diverse ISPs

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Lijnhuur wordt voor alle providers gerekend, weet niet of dat dan aan KPN Wholesale of dat die afdeling anders heet.

KPN Wholesale is de tak van KPN die connectiviteit levert, transitverkeer bijvoorbeeld maar ook DSL-verbindingen zonder IP-laag. KPN Vast (maar dat heeft intern weer een andere naam gok ik) rekent de kosten van de vaste lijn door aan de providers. Die kosten zijn op dit moment 8,40 per maand per lijn, eerst was dat iets duurder.

En ja ik werk ook al jaren voor diverse ISPs

Dan had je dat eigenlijk moeten weten wink.

Geplaatst:

Hahahaha, beestje wordt altijd gewoon KPN genoemd.

Geplaatst:
Hahahaha, beestje wordt altijd gewoon KPN genoemd.

Ah ja, nou bij 'ons' niet. 'Wij' op de technische afdeling maakten duidelijk onderscheid tussen Wholesale en Vast omdat je anders in de war komt.

De ene is in het geval van een ISP verantwoordelijk voor alles van jouw IP-netwerk tot de centrale en de ander is verantwoordelijk voor de centrale tot aan het huis van de klant...

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nee hoor, KPN is tegenwoordig vrij gemakkelijk je kan alle gratis modems van de wereld krijgen uit hun assortiment.

Dat ze niet veel soeps zijn is iets anders.

En abo omzetten doen ze ook als je maar de weg vind in die duivelse telefoonmolen.

Probleem is dat maar weing mensen bij KPN verstand van zaken hebben. Dus gratis modem en goedkoper wil niet beter zeggen.

Ziggo zou snelste internetaanbieder zijn. Bel hun klantendienst voor digitale TV en zij klagen over langzaam internet daar, terwijl ik meesurf met een 510 op 6mb max.

Die digitale TV per kabel gelijk uit mijn kop gezet.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rudolfdebeer
Nee hoor, KPN is tegenwoordig vrij gemakkelijk je kan alle gratis modems van de wereld krijgen uit hun assortiment.
Dat ze niet veel soeps zijn is iets anders.
En abo omzetten doen ze ook als je maar de weg vind in die duivelse telefoonmolen.

Ik moet toch bekennen, de bijgeleverde Zyxel modem van Telfort (KPN dochter) is eigenlijk toch wel op zijn minst vergelijkbaar apparaat dan mijn vorige XS4ALL Fritz7170. Na het aansluiten van mijn Telfort ADSL (19,95pm INCL lijnhuur) heb ik de eerste 6 maanden nog steeds de Fritz gebruikt, totdat Telfort wat problemen met hun netwerk hadden.
Ze adviseerde mij om de bijgeleverde Zyxel modem te gebruiken (wat uiteraard geen bal uitmaakt, de storing bleek later een landelijk issue).
Omdat ik toch aardig onder de indruk was van de aantal instellingen en VOIP support ben ik de modem eigenlijk blijven gebruiken. Hij is zowieso stabieler (de Fritz had gemiddeld iedere maand wel eens een reboot nodig) en het lijkt erop dat de routing engine wat krachtiger is, met name Bittorrent gebruik loopt hier veel beter op. (sneller connecties opbouwen enz)

Daarentegen, mijn ervaringen in het verleden met de Wanadoo/Orange Livebox, dat ding is echt een ramp.
Gast bobelen
Geplaatst:

vreemd, kreeg vorige week te horen van telfort dat hun router

niet geschikt was om meerdere poorten open te houden, en dat

de processor het niet aankon, er werd mij geadviseerd om een andere router te nemen en ik heb een fritzbox besteld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen