Ga naar inhoud


Kan je op je eigen tv ook films in 3D kijken


Gast schotelkop

Aanbevolen berichten


Polar Express Brilletje heeft de lenzen Rood en Blauw, brilletje zelf is wit papier/karton.

 

Ze heeft ook andere, gekregen bij de Film Journey of the Centery, Rood/Roze met Groene lenzen, brilletje zelf is camouflage gekleurd papier/karton.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: Sjattuh
Polar Express Brilletje heeft de lenzen Rood en Blauw, brilletje zelf is wit papier/karton.

Ze heeft ook andere, gekregen bij de Film Journey of the Centery, Rood/Roze met Groene lenzen, brilletje zelf is camouflage gekleurd papier/karton.


Dank je voor de info wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fred_M
.....maar van de "shutter"-brillen, waarbij zo'n 120 keer per minuut afwisselend het linkeroog en het rechteroog worden afgeschermd.


Dat lijkt mij een beetje een onlogische frequentie, dat is 2 keer per seconde en dan zie je het akelig knipperen voor je ogen. 120 keer per seconde lijkt mij ook onlogisch met een 50hz of 100hz TV beeld. Wat is het nu echt?

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde 120 keer per seconde... dus 60hz voor ieder oog. Zo gek is dit getal niet hoor. NTSC (Amerika) en pc-monitoren draaien normaal op 60hz, dus 120 is het dubbele ;-)

 

Google maar eens op 3dtv, dan vind je meerdere sites waar alle technieken worden uitgelegd. Het grote verschil tussen de huidige flatscreen tv's en de 3d flatscreen tv's is juist de verversingsnelheid. De eerste 400hz toestellen zijn aangekondigd en ieder merk heeft zijn eigen shutterbril en dus waarschijnlijk ook zijn eigen snelheid. Die 120hz komt van het Panasonic 3d model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De nieuwste schermen zijn tegenwoordig tussen de 200 en 600 Hz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

120 hz is inderdaad logisch bij NTSC, maar niet bij PAL waar je meervouden hebt van 50 hz (dus 100, 200 enz.), en daar doelde ik op. Ik heb mij verder niet in de materie verdiept, en dat doe ik ook niet, interesseert mij weinig want ik zal het nooit kunnen zien... (dat ligt aan mij, niet aan de techniek).

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...