robtopf Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Ik hoor vaak dat er al een kwaliteitsverbetering ontstaat indien een normale dvd afgespeeld op een normale DVD speler naar een Full HD tv (1080p). Hoe ontstaat die verbetering ? Vindt die plaats in de tv of wordt dit alleen bereikt met een Blue Ray speler en/of A-V versterker. Technidsat Digit ISIO STC 4K UHD 2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.
Pjotrb Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Dat zijn gewoon verkooppraatjes. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
winwiz Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: Pjotrb Dat zijn gewoon verkooppraatjes. Niet helemaal waar. Een goeie scalar kan wel degelijk een betere kwaliteit geven door upscaling. Of de tv beter is of de dvd speler is een kwestie van uitproberen. Meestal moet je het zoeken in de dvd. Denon en Oppo zijn hier erg goed in. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Origineel bericht van: Appy En toch zijn het gewoon verkooppraatjes. Dan moet je gewoon eens kijken naar een goed upscalende dvd speler en eentje die dat niet kan en geen loze kreten roepen. Voorwaarde is per definitie dat die dvd speler via HDMI of Componenten is aangesloten. Heel erg bekend is de Faroudja chipset. Hier een voorbeeldje Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast arvy Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 het hoor blijven toch altijd verkooppraatjes. Iets afspelen op een scherm met exact de resolutie waar het voor gemaakt is, is altijd beter dan upscalen Immers bij upscalen wordt er informatie toegevoefd en informatie die er niet is kun je er nooit perfect bijverzinnen. Je kunt enkel interpoleren, en sommige apparaten zijn daar beter in dan andere.
winwiz Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Origineel bericht van: arvy het hoor blijven toch altijd verkooppraatjes. Iets afspelen op een scherm met exact de resolutie waar het voor gemaakt is, is altijd beter dan upscalen Immers bij upscalen wordt er informatie toegevoefd en informatie die er niet is kun je er nooit perfect bijverzinnen. Je kunt enkel interpoleren, en sommige apparaten zijn daar beter in dan andere. Kom op zeg. Bij een moderne lcd/plasma kun je een DVD niet in goed fatsoen 1 op 1 afspelen anders heb je maar een kwart beeld ofzo. Dan heb je de keuze tussen simpel vergroten of op een zo goed mogelijke manier upscalen en dat verschil is erg goed zichtbaar en dat heeft niets met verkooppraatjes te maken. Kijk eens naar de originele vraag... Het gaat over DVD op een Full HD!! 720x576 t.o.v. 1920x1080 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Even een citaatje uit het VU+ topic Citaat: Beide op 576i is de VU misschien net een tikkie beter. Zet ik de uitgang van de VU op 720p of 1080i, wat mijn Pioneer plasma perfect kan weergeven, wordt het beeld beduidend slechter. Erg wazig zelfs. Het lijkt net of ik bij ondertiteling, teksten of gezichten iets verder weg in het beeld, een bril nodig heb. Duidelijk veel slechter dan de Humax. Het is zelfs niet goed te krijgen door de scherpte van de TV op max. te zetten. Tevens heb ik een videobron, en wel een TVix6500, welke ook regelmatig 576i beeld op moet scalen naar 1080i. De uitgang van de TViX staat permanent op 1080i. Dit beeld is geweldig. Niks van wazigheid te bespeuren. Dit zelfde gelt voor een Xbox360 die via de uitgang op 720p ingeteld staat. En wederom perfect beeld. Mag ik toch wel concluderen dat de plasma wel in orde is en de interne scaler van de Vu+Duo niet naar behoren werkt, door wat voor een redenen dan ook!!! Schrijver is FrankieV Dit is precies wat hier aan de orde is. Er blijkt ook dat de scalar in de Pioneer tv beter is dan die in de VU+ (Bij een SD input zal de tv het intern moeten upscalen naar volbeeld) Kortom een goeie upscale functie is zeker geen marketing geblaat. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast arvy Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Klopt wat je zegt een goede upscale functie is extreem belangrijk en het is geen verkooppraatje als men zegt dat een specifiek apparaat een betere upscale functie heeft dan een andere. Maar ik denk toch dat je de originele post opnieuw moet lezen, daar staat namelijk heel iets anders: Citaat: Ik hoor vaak dat er al een kwaliteitsverbetering ontstaat indien een normale dvd afgespeeld op een normale DVD speler naar een Full HD tv (1080p) en dat is pertinent niet waar en wel verkooppraatjes onzin, immers als je een SD film afspeelt op een SD scherm is het beeld altijd beter dan een SD film upscalen naar HD omdat de upscaler dan informatie erbij moet verzinnen (en inderdaad de ene is daar beter in dan de andere). dus: verkooponzin: upscalen geeft kwaliteitsverbetering (omdat dat niet kan) geen verkooponzin: deze tv heeft een beter upscaler dan die tv (mits waar natuurlijk )
winwiz Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Origineel bericht van: arvy Klopt wat je zegt een goede upscale functie is extreem belangrijk en het is geen verkooppraatje als men zegt dat een specifiek apparaat een betere upscale functie heeft dan een andere. Maar ik denk toch dat je de originele post opnieuw moet lezen, daar staat namelijk heel iets anders: Citaat: Ik hoor vaak dat er al een kwaliteitsverbetering ontstaat indien een normale dvd afgespeeld op een normale DVD speler naar een Full HD tv (1080p) en dat is pertinent niet waar en wel verkooppraatjes onzin, immers als je een SD film afspeelt op een SD scherm is het beeld altijd beter dan een SD film upscalen naar HD omdat de upscaler dan informatie erbij moet verzinnen (en inderdaad de ene is daar beter in dan de andere). dus: verkooponzin: upscalen geeft kwaliteitsverbetering (omdat dat niet kan) geen verkooponzin: deze tv heeft een beter upscaler dan die tv (mits waar natuurlijk ) Ik weet heel goed wat je bedoeld... maar de vraag bestaat ook uit een tweede deel Citaat: Hoe ontstaat die verbetering ? Vindt die plaats in de tv of wordt dit alleen bereikt met een Blue Ray speler en/of A-V versterker. Hier blijf ik bij dat een goeie scalar (in bijvoorbeeld de dvd) wel degelijk een beter plaatje op je beeld tovert. Een AV receiver kan dat ook (bijvoorbeeld een Onkyo 875) Als je dan een standaard dvd speler op een SD tv vergelijkt met een goede geupscalde dvd op fullhd heb je een zichtbaar beter plaatje. Ja er is bij verzonnen, maar wat je uiteindelijk ziet ziet is beter uit. Daarbij komt dat de FullHd qua scherm bijna altijd groter is dan de SD televisie. Hierdoor worden details beter zichtbaar en met slimme technieken is dit eruit te halen. Het zal echter nooit zo goed zijn als echte HD Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen