Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rode spikkels/pixels bij hd zenders?


edwin40

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier naar SBS6 aan het kijken en in de reclame op Ned1 gezet maar geen rode spikkels die opvallen.

Zou het aan je TV kunnen liggen, even uittesten met een film vanaf DVD zal (denk ik) wel uitsluitsel kunnen geven.

Ook op andere HD zenders heb ik er geen erg in, maar ja maar paar minuten gekeken naar de verschillende zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Ik heb sinds gisteren wel en harddisk erin gezet met de nieuwste software, nou dit wordt zoeken geblazen want het kan volgens mij overal aan liggen, tv ligt het niet aan.

Welke hhd heb je er toevallig in gezet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kreeg ik nu, in de reclame, "servece fout" en geen beeld meer dat terwijl ik alleen maar naar enkele HD zenders had gekeken. Maar goed ik heb de rebox uit gezet stroom er 45 sec. af gehad en weer aangezet en nu werkt dat ding weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb geen last van spikkels bij hd zenders.

 

 

Je zegt dat je sinds kort een HDD erin hebt gezet.

Had je voor die tijd er ook al last van? Misschien even terug naar een vorige software versie.

 

Wat is de signaalkwaliteit op de hd-zenders?

 

Je kan ook kijken of je het hebt, als je iets opneemt en dan bij terugkijken, kijken of de spikkels weer voorkomen.

 

Nog iets wat je kan proberen, is om in plaats van een 1080i resolutie naar de tv, eens op 720p door te sturen. Of zelfs even kijken of je het nog hebt als je een hd-zender selecteert en dan op 576p resolutie bekijkt.

 

Een laatste probleem kan zijn de kabel naar de tv, zit die nog wel goed in de ontvanger en tv en hoe zit het met de aansluitingen binnenin het apparaat?

 

Dit zijn geen definitieve oplossingen, maar alleen om te kijken waar het probleem ligt.

 

Waarom zeg je zo resoluut dat het niet aan je tv ligt, heb je nog meer hd bronnen en heb je die ook aangesloten op dezelfde ingang waarop je de rebox hebt aangesloten?

Zoals je zegt; het kan overal aan liggen.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Ik heb op de BV ned 1 HD en sbs HD op donkere vlakken rode spikkels die op springen en weer weg gaan?
Het lijkt alleen bij Hd zenders ben ik de enige??????


Volgens mij is dit een slechte 1 aprilgrap.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin zeg wat betreft 1 april grap (was dat maar waar)

Ps3 heeft er geen last van.

Ik ga vandaag 3 April eens verder kijken wat het is maar het is er wel.

En voor dat ik de HDD inbouwde had ik er nooit last van

Waardes van kwaliteil liggen rondom de 89 en 92%

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oude software erop en volgens mij is het verholpen dus ik zit weer op 97 versie.

 

Maar wel raar dat ik de enige ben het is lastig te zien je zal een tien minuten naar sbsHD moeten kijken en dan in de donkere vlakken (zwart colber BV)

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Maar wel raar dat ik de enige ben het is lastig te zien je zal een tien minuten naar sbsHD moeten kijken en dan in de donkere vlakken (zwart colber BV)

Je bent zeker niet de enige die dergelijke spikkels ziet.
Nadat ik de laatste versie erop had gezet en via een Fastscan met optie HD de HD zenders van CD had ingeladen had ik wat spikkels op zowel SBS6 als NED3, niet echt hinderlijk maar toch wel zichtbaar.
Mijn antenne staat perfect uitgericht dus daaraan kan het niet liggen.
Omdat ik echter nog geen echte belangstelling heb voor de Nederlands talige omroepen in HD kijk ik nu wel weer SD.
Want wat er nu daadwerkelijk op de Nederlandse zenders aan echte HD wordt uitgezonden is bijzonder weinig en dus voor mij nog niet interessant.
Ik wacht wel tot het aanbod en de kwaliteit van de uitzendingen verbetert.
Ik heb wel de nieuwste versie 1.08 laten staan en die doet het verder wel prima.

Overigens denk je wel dat je naar SBS6 HD kijkt maar vergeet het maar want SBS6 heeft zo goed als nog niets in HD te bieden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen ruis wat ik zag het waren echt rode pixels die over het scherm vlogen, vooral op donkere beelden te zien.

Maar het is opgelost want met de oud 97 versie is het verholpen maar het blijft vreemd.

 

PS

sbs HD is idd niet al te best, maar ik had het ook BV op disc HD

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien dat het in de manier van software programeren zit ik doe het zo.

1 Fat 32 geformateerde usb stick

2 daar zet ik file op

3 stop usb stick in reciever front

4 ik druk rode knop voor download vervolgens doet hij de rest zelf.

5 Als hij klaar is start hij zelf de box opnieuw op

Vervolgens komt hij dan met de tijd instellingen daar zet ik de box uit (op de afstands bediening)daarna zet ik de box weer aan

6 vervolgens doe ik de tijd instellingen

7 HD fastscan laden

8 klaar

 

Is dit de juiste manier.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...