Pedro4 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Geplaatst: 5 april 2010 ja misschien zit er niets anders op !! Misschien heeft iemand anders nog tips ??? p.s. ik heb geen 2 kaarten. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
mobieltje Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: Pedro4 ja misschien zit er niets anders op !! Misschien heeft iemand anders nog tips ??? p.s. ik heb geen 2 kaarten. Alle berichten over je probleem gelezen, maar je geeft nog steeds vrij weinig informatie hoe dat je de zaak hebt aangesloten? Schotel+LNB+Switch configuratie? Je geeft aan dan je geen twee kaarten gebruikt, hoe dan wel beeld krijgen op de tweede box? Gebruik je soms doorlussen de kabel via box 1 naar box 2? Grts.
Pedro4 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Geplaatst: 9 mei 2010 Origineel bericht van: MR_B Gebruik SPAUN switches en GOEDE coaxkabel en je probleem is opgelost. Weet je zeker dat mijn probleem opgelost is met SPAUN switches? Met 1 dreambox gaat het goed. Wat gaat er dan mis met mijn switches? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
MR_B Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 ja dat weet ik zeker. jouw swichtes blijven plakken. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
collector Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 als je met je ene box zapt en daardoor blokjes krijgt op je andere box dan is er een hikup in het signaal heeft niets met pasjes ed te maken probeer eens uit te vogelen of het 1 bepaalde lnb is ik denk namelijk dat het probleem daar zit zeker niet in je switches als het probleem in de swich zit kan dat nooit een storing genereren op je andere box succes nokia mediamaster 9600 Kathrein UFS-910 e2 AAF dreambox 500 Dreambox 7000 darkstar2 dreambox 8000 openPLi
Pedro4 Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: collector als je met je ene box zapt en daardoor blokjes krijgt op je andere box dan is er een hikup in het signaal heeft niets met pasjes ed te maken probeer eens uit te vogelen of het 1 bepaalde lnb is ik denk namelijk dat het probleem daar zit zeker niet in je switches als het probleem in de swich zit kan dat nooit een storing genereren op je andere box succes Ik heb 2 weken geleden al wat testwerk gedaan en ik dacht dat ik wist hoe en wanneer hij stoorde maar daarna was het weer net andersom. Ik ga nog wel wat testen en dan reageer ik nog even. Mocht er iemand anders nog een idee hebben dan graag!!!! DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
MR_B Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Citaat: als het probleem in de swich zit kan dat nooit een storing genereren op je andere box doe maar lekker eigenwijs dan Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Kabeltje87 Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: MR_B doe maar lekker eigenwijs dan Bij twee boxen aangesloten via switches op één schotel heb jij voor iedere box een aparte switch nodig. Hoe kan dan dat een fout in één switch een storing veroorzaakt in de tweede switch? Beide switches hebben toch niets gemeen. Ja, ze hebben beiden verbinding met dezelfde LNB. Maar in de LNB is iedere uitgang volledig apart. Moeten we dan niet eerder de LNB verdenken? Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
MR_B Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: Kabeltje87 Origineel bericht van: MR_B doe maar lekker eigenwijs dan Bij twee boxen aangesloten via switches op één schotel heb jij voor iedere box een aparte switch nodig. Hoe kan dan dat een fout in één switch een storing veroorzaakt in de tweede switch? Beide switches hebben toch niets gemeen. Ja, ze hebben beiden verbinding met dezelfde LNB. Maar in de LNB is iedere uitgang volledig apart. Moeten we dan niet eerder de LNB verdenken? Willy inferentie ! Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Neptunus Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Gewoon wat testwerk gaan verrichten om het één en het ander uit te sluiten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
mobieltje Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: Neptunus Gewoon wat testwerk gaan verrichten om het één en het ander uit te sluiten. Daar is ie al vanaf 2 april mee bezig. Grts.
Pedro4 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: mobieltje Origineel bericht van: Neptunus Gewoon wat testwerk gaan verrichten om het één en het ander uit te sluiten. Daar is ie al vanaf 2 april mee bezig. Grts. Ja dat klopt maar ik heb niet altijd tijd en ik zie tijdens het testen geen verband. Dus soms wel en soms niet. Dan kan je zeggen dat ik moet testen wannneer wel en wanneer niet. Nou dat is het hem juist. er zit volgens mij geen patroon in. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Pedro4 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: MR_B Origineel bericht van: Kabeltje87 Origineel bericht van: MR_B doe maar lekker eigenwijs dan Bij twee boxen aangesloten via switches op één schotel heb jij voor iedere box een aparte switch nodig. Hoe kan dan dat een fout in één switch een storing veroorzaakt in de tweede switch? Beide switches hebben toch niets gemeen. Ja, ze hebben beiden verbinding met dezelfde LNB. Maar in de LNB is iedere uitgang volledig apart. Moeten we dan niet eerder de LNB verdenken? Willy inferentie ! Kan je hier wat meer over vertellen dan kan ik het proberen te begrijpen en het misschien oplossen. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Pedro4 Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Geplaatst: 12 mei 2010 MR B kun je wat meer vertellen over inferentie zodat ik het kan begrijpen? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
mobieltje Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Origineel bericht van: mobieltje Alle berichten over je probleem gelezen, maar je geeft nog steeds vrij weinig informatie hoe dat je de zaak hebt aangesloten? Schotel+LNB+Switch configuratie? Je geeft aan dan je geen twee kaarten gebruikt, hoe dan wel beeld krijgen op de tweede box? Gebruik je soms doorlussen de kabel via box 1 naar box 2? Grts. Ik zal nog 1x reageren omdat nog steeds niet duidelijk is wat je hebt en hoe je het aangesloten hebt! (dan heb ik het niet over de 3 Quad lnb's en 3 switches, dat zal wel goed zijn) Geef nu eens antwoord op deze vragen: Heb je die storing alleen op de SD of ook op de NL HD kanalen? De (NL) SD kanalen zitten op 19,2E De (NL) HD kanalen zitten op 23,5E Je hebt een DM800 en een DM8000. Ik neem aan dat je 1 kaart van canal digitaal gebruikt, als je op de twee boxen beeld wilt hebben doe je dus aan interne cardsharen? (b.v. de kaart in de DM8000 en via de config files en CCcam de kaart sharen in de DM800) Als dat zo is, wat staat er dan in de CCcam.cfg files van de DM800 en DM8000 ? Post hier die twee CCcam.cfg files eens. (de CCcam.cfg file staat in /etc) Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen