Ga naar inhoud


Streamen computer beeldscherm op AZBox


wasmiddel

Aanbevolen berichten

Als ze in het zelfde netwerk hangen, is er dan iets voor te verzinnen dat dit kan? Kan het niet echt vinden, maar weet ook niet echt waar ik op zoeken moet.

 

Ik weet niet of er al zoiets is gepost, maar ik vind vooral info over de omgedraaide versie: de AZBox streamen op je PC Beeldscherm.

 

In dit geval dus andersom: kan ik mijn PC Beeldscherm streamen naar mijn AZBox?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien de Azbox IPTV (UDP streams) ondersteunt, kan je van je PC nasr de Azbox streamen. Je moet alleen de juiste software hebben om je beeld (niet je beeldscherm) naar een UDP stream om te zetten.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met VLC werkt dat prima.

Kies streamen en stel bij opname apparaat 'desktop' in. Nu nog UDP streaming en op de Azbox het udp kanaal toevoegen en voila. Je desktop op je TV via de Azbox.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jap,

 

De post hierover gelezen, echter als ik in vlc desktop heb ingevuld en dan in het hoofd netwerk: udp en 1234 als poort, vervolgens bij de azbox onder ip (tunergedeelte) udp videolan vervolgens mijn notebook-ip en poort 1234 dan zie ik wel onder videolan dit op mijn notebook verschijnen i.p.v. op mijn tv.

 

Wat doe ik hier verkeerd? Graag je advies.

Zou graag mijn notebook willen weergeven op mijn tv of is dat niet hiervoor bedoeld?

 

Vast bedankt voor je advies

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, maar streaming is niet realtime, dus enkele seconde vertraging en dat is erg irritant. Voor het streamen van b.v. een divx echter prima.

Je moet een ip kanaal toevoegen aan de Azbox en je PC als server instellen, dus als bestemming het udp kanaal invullen.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

OK, is nu duidelijker voor mij.

Maar mijn gedachtegang dat dit vervangend zou kunnen zijn voor een vga kabel vanaf een notebook naar de TV, via het netwerk, is helaas dus niet het geval.

 

Leek al te mooi om waar te zijn om een langere afstand te kunnen overbruggen om je notebook op het scherm af te laten beelden.

 

Bedankt voor de info.

 

John

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in de Azbox een IP kanaal toevoegen met als UDP het IP van je PC.

 

Op je PC VLC starten, vervolgens media - streamen. Op de tab opnameapparaat Desktop selecteren en vervolgens stream. Bij bron druk je op volgende bij Doelen voeg je UDP toe met als adress het IP van je Azbox en het gekozen poort nummer. Als transcoding MPEG-2 + MPGA (TS) en dan Stream. En dan beeld op je TV. Speel even met de waardes in het opnameapparaat scherm voor het beste resultaat.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me zowaar gelukt... inderdaad alleen het beeld laat een beetje te wensen over... zeker de kleine lettertjes... waar kan ik dat nou nog scherp stellen, op 1 of andere wijze?

 

staat bijvoorbeeld ook; gewenste beeldsnelheid van de opname. Ook als optie bufferen... ik kan ermee spelen, maar weet niet wat ze betekenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als resolutie van je PC de resolutie van je tv instellen, dus 720p of 1080p. Misschien dat je bij transcoding via edit 'leave as is' kan instellen bij video.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...