tipje Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb fedora 10geinstalleerd en na root en ww te hebben ingevuld krijg ik het volgende. [root@localhost "] # wat hier in te vullen??
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 volgens mij ben je dan al binnen... typ gewoon eens cd .. <enter> cd .. <enter> ciao dus spatie Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 vreemd... misschien eens ls <enter> ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
tipje Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 install.log syslog krijg ik bij intoetsen ls enter bij de vorige versie van fedora kreeg ik gewoon een normaal scherm
Big fellow Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Type in "init 5" en druk op enter.. Lees ook hier . (Wel in het Engels) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
tipje Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 ja dit werkt, nu vraagt hij om username en ww. en dan geeft hij kan gebruiker niet authentiseren. Geef toch mijn opgegeven ww in username doe ik root
Lamko Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Het zal wel niet de bedoeling zijn om met root in te loggen. Heb je tijdens de installatie niet nog een gebruiker aangemaakt? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
tipje Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 niet dat ik weet, moet je altijd met root inloggen??
Big fellow Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Je moet juist niet als root inloggen. Tijdens de installatie is er een user account aangemaakt waarbij je zelf het wachtwoord hebt moeten ingeven. Log in als die user... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
polle58 Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 grafische login als root is default gedisabled in fedora 10 (uit veiligheidsoverwegigngen) je moet dus inderdaad als gewone user inloggen en dan kan je via terminal wel su doen naar root. Mocht je toch persé een grafische root login willen hebben: http://www.cyberciti.biz/faq/fedora-10-root-login/
tipje Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Geplaatst: 4 april 2010 ga maar de fedora 12 binnen halen en installeren. kan niet mijn gebruikersnaam terug vinden is dat wel met grafische scherm
Lucky_Luke Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Als root: # adduser tipje # passwd tipje # init 5 Je kunt vanaf nu inloggen als user tipje. Suc6
tipje Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Geplaatst: 4 april 2010 hoe kom ik dan bij add user? krijg de webinterface, waar staat localhost.localdomain daaronder blauwe balk met overig, wanneer ik daar op klik moet ik een username en ww ingeven. daarna zegt hij dus niet geauthoriseerd. Dan ben ik al ingelogd met ROOT en mijn wachtwoord en dan ga ik naar de webinterface met init 5
Lucky_Luke Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Voor je init 5 intikt, adduser en passwd uitvoeren
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen