Ga naar inhoud


[7141] hd problemen instell. diseqc ?


gowest

Aanbevolen berichten

hallo ik vroeg me af of iemand tips heeft !

sinds gisteren een nieuwe ontvanger na het overlijden van mijn humax hdci 2000 dacht ik er goed aan toe doen om via canaal digitaal mij een nieuwe hd ontvanger op te laten sturen ! stom natuurlijk! na 2 weken te hebben gewacht en tussentijds met de digitenne te hebben gekeken dacht ik weer lekker te gaan genieten van hd kanalen. maar helaas nog niet gelukt met de standaardt instellingen van de ontvanger staan wel de hd kanalen in mijn lijst maar geen beeld !!!

die wie heeft er tips met betrekking de instelingen van de diseqc a b c en d ?

 

nu maar even op zoek naar iemand die naar de humax kan kijken of die nog te redden is want die vond ik best goed!

groeten eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Disecq instellingen kun je simpel uitproberen.

Bij mij (7121) is het, icm multitenne: a 19,2; b hotbird; c 23; d 28

Als je een instelling kiest, moet je signaal balk groen worden, dan is het goed.

Wat is de melding: geen signaal of geen rechten?

Zonder het juiste abo heb je slechts op een paar HD kanalen beeld.

En natuurlijk kijken of je soms n software update hebt gemist. Na aanschaf van deze ontvangers moet je eerst alle updates binnenhalen.

Op zich hoef je echt geen spijt te hebben van deze ontvanger, ze werken best prettig en zijn simpel en stabiel in gebruik. Er zitten nog een paar bugs in, die worden de komende maanden opgelost, althans dat staat op de planning. Het is echter wel een heel simpele ontvanger: extra opties zul je niet veel tegen komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee tnx ik wou al weer een bericht plaatsen dat het al gelukt was net inderdaad die instellingen veranderd en ja hoor alle hd kanalen doen het !

vreemd want gister had ik het ook al geprobeert en toen lukte het niet vanmorgen de instelligen eerst naar de fabrieks instellingen terug gezet en darna de dieqc volgorde verandert en ja hoor !!

maar toch bedankt voort je snelle reactie !

en ja het is een vrij simpel apparaat , bij de humax vond ik het wel prettig om te zien welke beeld scherpe er werklijk werdt uitgezonden 720 of 1080 hd dat zie je hier bij de philips niet en ook niet of er in dolby geluid wodt uitgezonden . nu vraag ik me af of je ook als je hem met de coax aansluit op de versterker of je dan ook dolby geluid krijgt want tot nuu toe geeft hij op mijn versterker alleen nog maar 2 kanaals audio en ik kan dus niet zien welke zender er in dolby uitzend?

maar ja na 2 dagen in bezit dan kan ik nog niet zo veel zeggen over het gebruiks gemak en ik moet nog even uitzoeken hoe ik de zenders in een lijst krijg zodat ik niet oneindig hoef te zapppen oor mijn favoiete kanalen

groete eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Standaard diseqc instelling van 7141 zijn na de soft ware update

A astra 19

B astra 23

C astra 28

D hotbird

 

als je de bekabeling zo aan sluit op je diseqc switch moet het werken

het is ook mogelijk een eigen volgorde te bepalen in het menu van de ontvanger

 

ik zie het is al gelukt, dit waren de instellingen dan maar even voor de mensen die hier ook om zoeken

 

ik heb hier ook een te staan werkt prima soms wil hij niet op starten even de stoom er af en dan

staart hij wel weer op

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijkheden om de kanalenlijst te bewerken zijn er eigenlijk niet. Volgorde aanpassen gaat volgens mij ook niet. Je moet eigenlijk wel de fastscanlijst gebruiken.

Ik heb een favorietenlijst aangemaakt met daarin alleen de kanalen die ik daadwerkelijk kijk.

Je kunt bij zoeken kiezen uit 2 opties: snel, dat is de fastscanlijst, of langzaam, dan gaat hij daadwerkelijk transponders scannen. Als hij dan klaar is, krijg je de mogelijkheid om de gevonden kanalen per kanaal wel of niet op te slaan. Dat heb ik n keer geprobeerd, maar verder doe ik er niks mee. Ik heb voldoende aan de fastscanlijst op deze ontvanger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die standaardinstellingen zijn gebaseerd op de triplesat die CD aanbiedt. Hiermee kun je geen HB ontvangen, vandaar dat ze deze op de 4e plek zetten. Heb je echter een echte multitenne, met 4 koppen, zul de de volgorde moeten veranderen, omdat het niet echt aan te raden is om je multitenne open te maken, en hier de volgorde te veranderen, iets dat overigens wel mogelijk is.

Maar als je niet weet welke volgorde je nodig hebt, werkt het Trial-en-error principe prima. Selecteer een positie, en kies vervolgens een sat. Wacht ff of je ontvangst hebt (Balk moet groen uitslaan). zo ja, heb je de juiste sat te pakken, anders verder proberen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Met trial en error principe moet je wel voorzichtig te werk gaan als je Astra 1,2,3 wil installeren. Je krijgt wel eens een 'vals positieve' ontvangstbalk.

Maar je kan het zo doen : Eén sat zal maar op 1 enkele Disecqpoort ontvangst geven (ik dacht Astra2). Daarna kan je gaan elimineren.

 

Het heeft me ook wel echt geërgerd dat je de volgorde van de kanalen niet kan wijzigen of dat je niet eens kanalen uit je lijst kan gooien, bv diegene die je niet kan ontvangen (geen rechten).

Aan zo'n lijst heb ik niet veel.

Ik hoop maar dat er nieuwe soft komt in die richting al betwijfel ik dat ze die zo hard gaan aanpassen.

 

Die nieuwe software maakt de ontvanger volgens mij niet echt stabiel. De mijne crasht soms een paar keer per avond, zelfs als ik niets anders doe dan tv kijken.

Hij crasht op die manier dat hij wel nog beeld geeft (bewegend zelfs), maar gewoon niet meer te bedienen is. Met de AB kan ik dan wel nog het toestel uit en weer aan zetten.

 

Kent iemand sites of fora of dergelijke waar over deze ontvanger leerrijke nieuwtjes te lezen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een probleem met de 7141. Nieuwe schotel geinstalleerd met twee LNB, een op 19 en een op 23. Diseqc switch tussen schotel en receiver.

 

Wat ik ook doe, ik krijg alleen kanalen van de sateliet die ik aan Diseqc B koppel. Also ik 19 koppel krijg ik alleen de 19 kanalen, en als ik 23 koppel (en 19 aan Diseqc A) krijg ik alleen de 23 kanalen. Als ik zenders wissel krijg ik een beeld met geen signaal.

 

Alle lijnen doorgemeten en switch vervangen, geen verbetering. Expert gebeld en weet zich ook geen raad. Heb laatste software versie.

 

Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de foute informatie, heb de versie met vier uitgangen. Andere drie zijn ook verkabeld maar nog zonder receiver (wilde eerst eentje testen voordat ik er gelijk vier koop).

 

Volgens sateliet instalateur is de Switch backward compatible.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...