highlander53 Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Tot op heden heb ik geen/signaal geluid via de AC3 op mijn tv. onder het kopje van Audio/Video zie ik geen HDMI 1080p staat, alleen HDMI 1080i is dat wel juist? Ik heb via A/V versterker wel Dolby digital geluid. wie kan mij hierbij helpen met dit geluids probleem! door te vragen aan anderen leer ik elke keer iets! VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 uhm ik heb zelf niks via TV aan geluid lopen... dat even voorop als er iemand mocht twijfelen aan mijn bericht maar als je standaard AC3 > ja in je audio video settings gebruikt moet per hdmi het geluid ook bij de TV komen OF je tv kan geen AC3 omvormen dat is TV/merk/model specifiek. zou in de manual van de TV moeten staan. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
highlander53 Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch uhm ik heb zelf niks via TV aan geluid lopen... dat even voorop als er iemand mocht twijfelen aan mijn bericht maar als je standaard AC3 > ja in je audio video settings gebruikt moet per hdmi het geluid ook bij de TV komen OF je tv kan geen AC3 omvormen dat is TV/merk/model specifiek. zou in de manual van de TV moeten staan. ciao ik heb een Panasonic full HD 2 jaar oud met standaard AC3 (3 HMDI ingangen),als ik de AC3 downmix uit zet is er geen geluid op de tv,maar wel op de A-v versterker,daar brand de rode Digital-DTS wel naar maar hoor geen geluid op mijn tv dan wel via HMDI kabel naar de NAD T755 AV Surround sound receiver. ik probeer van alles om er geluid op te krijgen op de sky+HD ontvanger daar werkt het wel op maar dus niet op de vu .Ik begrijp er niets van! VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 ter bevestiging, misschien overbodig, AC3 zit dan ook als audio kanaal op de desbetreffende zender zie je onder de afstandbedieningknop audio dan kan het misschien een kabel probleem zijn, wissel die twee eens tegen elkaar dus hdmi VU+ >> tv met hdmi VU+ >> NAD sur receiver anders is het een verborgen geheim dat ik nog niet heb meegemaakt (hopelijk zijn anderen die identiek aansluiten en er mogelijk kunnen bij helpen) ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
highlander53 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Geplaatst: 4 april 2010 thx,ik zal het eens uitproberen. VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
jooroe Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Ik heb hier een soortgelijke opstelling echter met een Onkyo Receiver. Standaard haalt de Onkyo het audio signaal van de uitgaande HDMI er uit. Ik moet in het menu van de Onkyo instellen dat hij audio moet uitsturen over de uitgaande HDMI, misschien is het zoiets? Heb het persoonlijk echter altijd uit staan, want gebruik gewoon altijd de surr.set. PS. Mijn Panasonic Plasma kan trouwens niets met een AC3 digitaal audio spoor. Het is dan stil. Uiteraard met AC downmix aan wel. GRTZ Joost Vu+ Ultimo - Open Pli Vu+ Duo - Open Pli Viosat G4 2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB
Gast SatMann Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 probeer dit eens : hdmi naar je tv spdif kabel naar je vesterker. ik ga met hdmi eerst naar de versterker en die kan zowel beeld als geluid aan en ik stuur dat gewoon via hdmi out weer naar de tv. maar in het begin van de VU+ ging het geluid nog niet AC3 over hdmi, toen was de oplossing gewoon hdmi niet naar versterker maar naar tv en spdif kabel naar vesterker, dat werkte wel. check effen... bij mij werkt AC3 over hdmi naar mijn versterker perfect...uiteraard passeert ook het beeld via de versterker.
highlander53 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Geplaatst: 7 april 2010 Origineel bericht van: SatMann probeer dit eens : hdmi naar je tv >is aangesloten zins de aankoop spdif kabel naar je vesterker.>is aangesloten zins de aankoop ik ga met hdmi eerst naar de versterker en die kan zowel beeld als geluid aan en ik stuur dat gewoon via hdmi out weer naar de tv.>zal ik proberen maar in het begin van de VU+ ging het geluid nog niet AC3 over hdmi, toen was de oplossing gewoon hdmi niet naar versterker maar naar tv en spdif kabel naar vesterker, dat werkte wel.zal ik doen check effen... bij mij werkt AC3 over hdmi naar mijn versterker perfect...uiteraard passeert ook het beeld via de versterker. VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen