Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot op heden heb ik geen/signaal geluid via de AC3 op mijn tv.

onder het kopje van Audio/Video zie ik geen HDMI 1080p staat, alleen HDMI 1080i is dat wel juist?

Ik heb via A/V versterker wel Dolby digital geluid.

wie kan mij hierbij helpen met dit geluids probleem!

door te vragen aan anderen leer ik elke keer iets!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Geplaatst:

uhm ik heb zelf niks via TV aan geluid lopen... dat even voorop als er iemand mocht twijfelen aan mijn bericht

maar als je standaard AC3 > ja

in je audio video settings gebruikt moet per hdmi het geluid ook bij de TV komen

OF

je tv kan geen AC3 omvormen

dat is TV/merk/model specifiek.

zou in de manual van de TV moeten staan.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
uhm ik heb zelf niks via TV aan geluid lopen... dat even voorop als er iemand mocht twijfelen aan mijn bericht

maar als je standaard AC3 > ja
in je audio video settings gebruikt moet per hdmi het geluid ook bij de TV komen
OF
je tv kan geen AC3 omvormen
dat is TV/merk/model specifiek.
zou in de manual van de TV moeten staan.
ciao

ik heb een Panasonic full HD 2 jaar oud met standaard AC3 (3 HMDI ingangen),als ik de AC3 downmix uit zet is er geen geluid op de tv,maar wel op de A-v versterker,daar brand de rode Digital-DTS wel naar
maar hoor geen geluid op mijn tv dan wel via HMDI kabel naar de NAD T755 AV Surround sound receiver.
ik probeer van alles om er geluid op te krijgen op de sky+HD ontvanger daar werkt het wel op maar dus niet op de vu .Ik begrijp er niets van!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.

Geplaatst:

ter bevestiging, misschien overbodig, AC3 zit dan ook als audio kanaal op de desbetreffende zender

zie je onder de afstandbedieningknop audio

dan kan het misschien een kabel probleem zijn, wissel die twee eens tegen elkaar

dus

hdmi VU+ >> tv

met

hdmi VU+ >> NAD sur receiver

anders is het een verborgen geheim dat ik nog niet heb meegemaakt (hopelijk zijn anderen die identiek aansluiten en er mogelijk kunnen bij helpen)

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

thx,ik zal het eens uitproberen.

Geplaatst:

Ik heb hier een soortgelijke opstelling echter met een Onkyo Receiver. Standaard haalt de Onkyo het audio signaal van de uitgaande HDMI er uit. Ik moet in het menu van de Onkyo instellen dat hij audio moet uitsturen over de uitgaande HDMI, misschien is het zoiets?

Heb het persoonlijk echter altijd uit staan, want gebruik gewoon altijd de surr.set.

PS.

Mijn Panasonic Plasma kan trouwens niets met een AC3 digitaal audio spoor. Het is dan stil. Uiteraard met AC downmix aan wel.

GRTZ Joost

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Geplaatst:

probeer dit eens :

hdmi naar je tv

spdif kabel naar je vesterker.

ik ga met hdmi eerst naar de versterker en die kan zowel beeld als geluid aan en ik stuur dat gewoon via hdmi out weer naar de tv.

maar in het begin van de VU+ ging het geluid nog niet AC3 over hdmi, toen was de oplossing gewoon hdmi niet naar versterker maar naar tv en spdif kabel naar vesterker, dat werkte wel.

check effen...

bij mij werkt AC3 over hdmi naar mijn versterker perfect...uiteraard passeert ook het beeld via de versterker.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
probeer dit eens :

hdmi naar je tv >is aangesloten zins de aankoop
spdif kabel naar je vesterker.>is aangesloten zins de aankoop

ik ga met hdmi eerst naar de versterker en die kan zowel beeld als geluid aan en ik stuur dat gewoon via hdmi out weer naar de tv.>zal ik proberen

maar in het begin van de VU+ ging het geluid nog niet AC3 over hdmi, toen was de oplossing gewoon hdmi niet naar versterker maar naar tv en spdif kabel naar vesterker, dat werkte wel.zal ik doen

check effen...

bij mij werkt AC3 over hdmi naar mijn versterker perfect...uiteraard passeert ook het beeld via de versterker.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen