Gast Arthymus Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Hallo Met de strong ontvanger heb ik 93% ontvangst perfect dus. Ik heb mijn monoblock vervangen voor een duo. Als ik dan ned1 2 of 3 wil kijken krijg ik een rood vierkantje en geen beeld. Op de Pace puma krijg ik geen ontvangst op deze zenders, kan ook niet zoeken in deze freq. Maar als ik de oude lnb weer terugzet kan ik wel kijken. Duo lnb zit in houder zoals cd aangeeft op 19,2. Rest van de zenders krijg ik gewoon beeld. Wat vergeet ik of doen ik verkeerd? Alvast bedankt
ton2207 Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Staan je Disecq instellingen in je tuners wel goed? 19,2 op 1 of A en 23,5 op 2 of B. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Zuppelan Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ik vermoed dat je Pace problemen heeft met een iets slechtere signaal-/ruisverhouding (SNR). Geeft de ontvanger hierover informatie? En over de bit error rate (BER)? Hoe zit het met overige zenders op dezelfde transponder? Vergelijk de SNR en BER van de Nederlandse zenders met die van zenders op andere transponders die het wel doen. Goede kans dat het met het iets beter richten van de schotel op te lossen is. SNR- en BER-gegevens geven ons een idee hoeveel signaal je te kort komt.
Gast Arthymus Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 hoi Disecq instellingen staan oke, als ik de 19,2 op b zet dan doet geen enkele zender het. Als het wat minder regent zal ik nog ff weer proberen met de duolnb en de zenders vergelijken. thx
satencom Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 ik denk dat je de schotel zal moeten draaien het is maar net op welke satelliet je het monblok hebt uitgericht heb je die uitgericht op de hotbird dan heb je nu geen beeld met de duo lnb als je de duo lnb met de rechter hals op houder zet ,dit is als je voor de schotel staat en dan de schotel een beetje naar links draaien en als je dan beeld hebt laat je de zenders in op schotel 2 op Strong Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Een duo lnb is toch ook een monoblock. Bedoeld hij misschien dat hij eerst een single lnb had en nu heeft vervangen door een duolnb?. Dan moet je zorgen dat je houder om de juiste feed plaats. CD heeft met de komst van de HD kanalen de handleiding gewijzigd. Nu adviseert men de 23,5 in het midden te plaatsen. Als de schotel uitgericht was op 19,2 dan moet je inderdaad de schotel iets bijdraaien.
Gast Arthymus Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ik had een monoblock voor 19,2 en Hotbird, altijd goed geweest. Nu kreeg ik een pace-puma en kocht ik een duo-lnb. Ik dacht gewoon de lnb om te wisselen en de pace-puma te laten zoeken. Er kwam geen ned1 enzo bij de lijst, wel rtl's en sbs enzo. Nu heb ik de duo weer erop gezet, terwijl ik gewoon beeld had met mn mono, en weer is ned1 enzo weg. Disecq instellingen geprobeerd.. hmm toch maar gaan draaien naar de 23,5 dan. kijken of dat werkt thx
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 dat is idd wel vreemd, wel de rtl4 etc en geen ned. Heb je de offset van de lnb wel goed? Welk formaat schotel heb je?
satencom Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 je kunt hem het beste eerst op de 19 uit richten wand de lijst van de 23 heb je er nog niet in daar krijg je ook geen beeld op, heb je geen singel lnb meer richt je hem daar eerst mee uit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: dutchandrew Een duo lnb is toch ook een monoblock. Bedoeld hij misschien dat hij eerst een single lnb had en nu heeft vervangen door een duolnb?. Dan moet je zorgen dat je houder om de juiste feed plaats. CD heeft met de komst van de HD kanalen de handleiding gewijzigd. Nu adviseert men de 23,5 in het midden te plaatsen. Als de schotel uitgericht was op 19,2 dan moet je inderdaad de schotel iets bijdraaien. een mono blok lijkt wel op een duo lnb een mono blok is voor de astra 19 en hotbird een duo lnb is voor de astra 19 en 23 als het mono blok op de hotbird is uit gericht heb je geen beeld met een duo lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Een monoblock bestaat uit twee feedhorns (LNBs), met daaronder een kastje waar de signalen samen komen in een DiSEqC-switch. Vaak is voor een monoblock een 80 cm schotel nodig, want dan is de openingshoek niet te klein en niet te groot, met uitzondering van de Duo LNB 60 voor Astra 19,2°O en Astra 23,5°O, welke speciaal is gemaakt voor een schotelantenne met een diameter van 60 cm. De keuze welke satellietposities men wil ontvangen is met een monoblock beperkt/ Monoblocks worden vrijwel altijd gemaakt voor twee satellieten die dicht bij elkaar liggen, bijvoorbeeld de combi Astra 19,2°O en Hot Bird (13 oost). Om het monoblock goed te laten functioneren met de satellietontvanger moet deze met de DiSEqC-switch in het monoblock overweg kunnen, elke LNB moet worden toegewezen op een aparte poort, de instellingen hiervoor verschillen per ontvanger.
Gast Arthymus Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Hoi Allemaal bedankt voor de tips. Ik heb wat gedraaid aan de schotel, ook de hoek wat aangepast. Nu had ik helemaal geen beeld meer.. na de paas zal ik toch maar iets van een satfinder pakketje gaan aanschaffen denk ik fijne paas!!
vGnp Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Arthymus na de paas zal ik toch maar iets van een satfinder pakketje gaan aanschaffen denk ik Google eerst eens op Dishpointer en probeer het op die manier vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Arthymus Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Hoi Dishpointer had ik ook vanmiddag.. Aan de hand hiervan de schotel gekanteld. ineens beeld met de nieuwe lnb op 1 2 en 3 maar alleen geluid op de rest van alle zenders Nu weer monoding erop en schotel in oude stand gezet zodat moeder de vrouw straks ff tv kan kijken Misschien na het eien-zoeken morgen weer ff proberen thx
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Als ik het goed heb zit in de pace puma toch ook een signaalsterkte meter. of de LNB afstellen mbv de strong ontvanger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen