Ga naar inhoud


CCCam start niet meer automatisch


DikkieDick

Aanbevolen berichten

Van het ene op het andere moment is een kleine 2 weken geleden het volgende probleem opgetreden: als ik de Relook start blijven de CanaalDigitaalzenders zwart. Het blijkt dan dat CCcam niet gestart is. Als ik het start via een telnetsessie dan is er ook weer beeld. De rest van het huishouden nu maar opgedragen niet de boel meer helemaal uit te zetten maar alleen op standby.

Maar 't is wel irritant. Is dit een bekend probleem? En zo ja, wat is een handige oplossing? Want /etc/init.d enzovoort is alleen maar readonly, dus kan er weinig aan scripting aanpassen. Het heeft jaren gewerkt zonder problemen.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Incubus draaien en om CCCam automatisch te starten moet het

bestand cislots.xml in de directorie /var/etc moet er zo uitzien.

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

 

<slot>

<current name="CCcam 2.0.9" />

<ci name="CCcam 2.0.9" flags="no" stopflags="no" coci="no" location="CCcam_2.0.9" items="no" waitkill="-1" waitstart="-1" />

</slot>

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GNcontrol

Zou wel handig zijn als je eerst vermeld welke software je gebruikt op de relook400........

GNcontrol


Een Enigma-image. Zit er al jaren in en het werk(e) ook altijd vlekkenloos.
Ga ff kijken naar de tip hieronder.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kezza,

 

Die file staat/stond er helemaal niet. Heb hem er maar ff dan zo neergezet. Het is al zo lang geleden dat ik me hier mee heb bezig gehouden dat ik niet eens weet welke CCcam-versie erin zit. Ook omdat het altijd vlekkenloos draaide en zolang het draait hoef je er niks aan te doen. ;-)

 

 

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb overigens een andere oplossing gevonden:

via de cron start ik een jobje die om de 7 à 8 minuten CCcam start. Als ie al gestart is gebeurt er ook niks. Als ie niet gestart is dan wordt ie keurig gestart.

Scheelt weer, hoeft de box niet continu aan te blijven staan.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En spontaan werkt het weer gewoon. Box geheel uit, start hem op en gelijk beeld (en ook op tijdstippen waarop het cronjobje nog niet gelopen heeft).

Vreemd, maar goed...

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat je dat file-tje hebt neergezet. smirk

 

In crontab geef je exact aan wanneer cccamd moet draaien, dus 7 a 8 wordt wat moeilijker met cron. Overigen is cron niet bedoelt om iets te starten tijdens opstarten, maar is een scheduler. Is ook

een beetje onzinnig om iedere 8 min te checken of cccamd wel loopt. confused

 

Maar hij loopt weer :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...