Ga naar inhoud

Hoe hoog is de mast van een tegelvoet van 40x60 tegels?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren op een tegelvoet voor een +/- 100cm schotel (draaibaar) en denk aan een tegelvoet van 4 maal 40x60 tegels, alleen waar ik ook kijk nergens staat bij hoe hoog de mast is op zo'n tegelvoet. Bij de meeste staat dat de mast 6 cm dik is maar de hoogte? Ik heb ongeveer een hoogte nodig van 150 a 175 cm, kan dat overigens uberhaupt wel?

graag jullie reactie,

Groeten Joop

Geplaatst:

Ik vind ook alleen maar de hoogte van de 30x30 tegels, deze is 75-80 cm. Ik zie verschillende op Die Bekende Veilingsite staan, misschien daar iemand een mailtje sturen met deze vraag?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Hallo Joop,

Ik heb z'n dakstatief staan (waar mijn schotel nu op staat). Ik denk dat mijn versie 1,2 meter lang is. Wanneer hij langer moet zijn kun je hem ook verlengen door hem telescopische te maken (een dunnere buis hierin te maken).

Let wel op dat hoe langer je hem maakt hoe onstabieler hij wordt. Je zou er dan voor de voorzichtigheid een paar extra tegels bij kunnen leggen.

zie hier voor mijn opstelling

Succes er mee!

Geplaatst:

kijk hier maar even

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@Allen,

Mensen bedankt voor de info. Ik weet nu dat het in principe zou moeten kunnen. Inderdaad is het voor de veiligheid en voorzichtigheid wel slim om de voet extra te verzwaren en niet alleen op 4 tegels te vertrouwen. Ik wou de mast dan ook vastmaken met tuidraden aan een soort van betonbielzen die op de voet lagen, dit leek mij wel zo slim ivm wind.

Groeten Joop

Geplaatst:

ze boren hier de boel gewoon vast met een paar keilbouten... vliegt dan ook met enige regelmaat een schoteltje rond...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen