Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Toestel blijft haperen


Gast gifre

Aanbevolen berichten

Bij opstart blijft de TF hangen, op de display verschijnt dan het flikkerend startlogo (rondje met vertikaal streepje)na nog maals duwen op de startknop verschijnt er (Wait) na enige malen herhalen, soms 10 à 20 keer start ie dan.

 

Maar nu vandaag na een eindeloze start géén ontvangst (geen signaal) meer.

Lijkt of de tuners kaduk zijn, zowel op T1 T2 als Al Tuner geen signaal.

 

Heb de oude TF 5010 eraan gehangen en deze werkt perfect.

 

Iets misschien fout ergens en zelf te verhelpen???

 

Anders ben niet van plan deze te laten herstellen, is ie niet meer waard.

Kijk dan wel uit naar een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze symptomen kunnen op een niet of niet goed functionerende HDD wijzen.

Misschien de HDD even loskoppelen en controleren of de ontvanger dan wel doorstart.

Anders de laatste FW nog eens opnieuw installeren.

Ik hoop dat lukt om de ontvanger weer aan de praat te krijgen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dat straks eens proberen.

Maar moet eerlijk bekennen ergens blij te zijn mocht ie echt kaduk zijn.

 

Ben hem beu, doet niet wat mijn vorige (TF5010) kan.

 

Zat al uit te kijken naar de Rebox 9000, jij hebt die?

 

Mijn verlanglijstje is volgende.

1 Ongecodeerd opnemen.

2 Eigen keuze zenderlijst.

3 Een lopende opname, bekijken vanaf begin.

4 Perfect beeld.

5 Perfect geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje O.T. maar toch maar even antwoorden.

Ja, nadat ik mijn TF7700HDPVR na 2 jaar van de hand heb gedaan heb ik een RE-9000 gekocht.

 

1. Ja, mits de smartkaart in één van de twee interne kaartlezers wordt gebruikt. Bij gebruik van een van beide CAM-poorten niet.

2. Ja

3. Weet ik niet zeker want dat gebruik ik nooit

4. Het is altijd moeilijk te vergelijken maar zeker niet slechter dan de TF77xx en deze had een perfect beeld

5. Via SDIF een uitstekend 5.1 geluid

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde schijf afgekoppeld en probleem blijft.

 

Zal uitkijken worden naar een vervanger en de Rebox 9000 lijkt me een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Misschien iets voor Jurgen.

Het zal wel niet, maar zou je de bestanden kunnen kijken/afspelen die op je HD staan.
Die dus zijn opgenomen en gedecodeerd met de Topfield 7700 HD pvr?
(met de rebox 9000 dus)


Heb ondertussen een Rebox 9000 en de HD was niet te benaderen zonder Formateren!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Misschien iets voor Jurgen.

Het zal wel niet, maar zou je de bestanden kunnen kijken/afspelen die op je HD staan.
Die dus zijn opgenomen en gedecodeerd met de Topfield 7700 HD pvr?
(met de rebox 9000 dus)

Helaas zal dat niet lukken want ik heb de TF7700 al maanden geleden verkocht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen.

 

Nou ik bedoel het volgende.

Ik heb ca. 200 GB aan films en series enz die ik wil bewaren.

Ik heb genoeg van mijn 7700HDPVR. Ik heb een externe HD aangesloten op de TF om de bestanden eraf te krijgen. Ik zie de USB drive niet....

Kan wel via netwerk maar dat duurt weken voordat het eraf is met slechts 100Mb.

 

Stel ik koop een rebox 9000. Kan ik die bestanden afspelen als ze op een externe (USB) schijf staan. (Gedecodeerd) Ik neem aan dat niet de interne (nu 650 GB WD green schijf) het zal doen inclusief de bestanden van de TF.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult het nooit voor elkaar krijgen om met welke ontvanger dan ook de op een TF77xxHDPVR opgenomen films direct af te spelen.

Om dit toch voor elkaar te krijgen zal je eerst een transferslag uit moeten voeren en ook daarvoor moet je de films eerst uit de TF halen en daarna stuk voor stuk bewerken.

Volgens mij heb je daar geen behoefte aan want dat duurt dan nog meer weken en is ook nogal omslachtig.

 

Overigens maakt het geen verschil of jij met de RE-9000 bestanden afspeelt van de externe of interne schijf.

 

Er zijn wel mogelijkheden om de films om te zetten (zoek maar hier op dit forum) maar nogmaals, de tijd die je hierin moet investeren is het meestal niet waard.

Ik had ook nogal wat films op de TF staan maar daar heb ik de nieuwe eigenaar weer blij mee gemaakt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoorden. Mijn Topfiles is nu niet te verkopen, duurt soms 15 min voordat na aan uit de HD werkt.

Vanwege de diverse problemen die er waren en zijn wil ik niet de kosten nogmaals dragen voor reparatie van de 7700 En wil over op een andere.

Wel heb ik gemerkt dat er geen een HDTV recorder bestaat die probleemloos werkt. De Rebox 9000 schijnt in de buurt te komen. (alleen info uit dit forum en enkele andere)

Ik wil eigenlijk de 640 GB die i=nu in de topfield zit gebruiken in de Rebox 9000 als ik hem koop. Dan moet de bestanden er dus af. Ik heb gemerkt als je dat handmatig doet via USB (500 GB FAT aan de USB) een lange tijd duurt, gaat traag en 1 voor 1. Terwijl ik toch met de selectie kop (ROOD) diverse bestanden markeer gaat er toch maar 1 bestand over waar op dat moment de 'selectie balk' boven staat. Tevens heb ik gemerkt dat de bestanden na overzetten niet hun originele naam behoud. maar zoiets als copy20100410 enz

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de 640Gb HDD in de RE-9000 zou willen gebruiken hoef je de HDD niet persé leeg te maken.

Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij wordt de HDD in de RE-9000 automatisch geformatteerd.

Als je de TF7710 op een netwerk kunt aansluiten dan kun je de bestanden op de HDD met FTP kopiëren dan wel verwijderen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als je de 640Gb HDD in de RE-9000 zou willen gebruiken hoef je de HDD niet persé leeg te maken.
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij wordt de HDD in de RE-9000 automatisch geformatteerd.
Als je de TF7710 op een netwerk kunt aansluiten dan kun je de bestanden op de HDD met FTP kopiëren dan wel verwijderen.


Nee, de HDD wordt niet auto geformateerd.
Had de HDD met de TF files in de Rebox geplaatst, maar deze was niet te benaderen, leek net of er geen HDD aan boord was.
Na format was alles oke.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met mijn handelaar over het geel gehad en heb toch maar weer met GROOTTE korting een 7700 gekocht.

Het bleek dat het wel aan m'n toestel lag Geen enkele CD zender te krijgen. Met de nieuwe direct!

Alleen nu ik thuis ben en de boel wil indelen alleen enkele CD HD kanalen

Maar een reset gegeven en eerst Astra 1 later komt de rest wel.

 

Vreemd dat het gebeurde na de laatste (een na laatste? Ned2HD SBS6HD) fastscan van

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...