Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Wat kan deze ontanger voor mij


Gast gifre

Aanbevolen berichten

Mijn huidige HD ontvanger heeft de geest gegeven en de Rebox 9000 lijkt me een waardige opvolger.

 

Wat voor mij van belang is volgende.

 

Een lopende opname al bekijken en voorbij de reklame spoelen.

 

Werkt hij met een HD van Samsung 550 GB, want die heb ik.

 

Heb ook een externe HD van WD Elements 1 TB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: gifre
Mijn huidige HD ontvanger heeft de geest gegeven en de Rebox 9000 lijkt me een waardige opvolger.

Wat voor mij van belang is volgende.

Een lopende opname al bekijken en voorbij de reklame spoelen.

Werkt hij met een HD van Samsung 550 GB, want die heb ik.

Heb ook een externe HD van WD Elements 1 TB


Ik heb vele boxen gehad en nog nooit een probleem ondervonden met alternatieve hd.
Een externe hd moet natuurlijk wel aan te sluiten zijn op usb.
Wie kan er in de toekomst kijken? Niemand. Maar als je timeshift volledig inschakelt begint deze "opname" te lopen op 't moment dat je de box aanzet op de gewenste zender. Door na START de voortgangslijn te tonen en op <| te drukken ga je naar het begin, kom je bij de commercial dan gewwoon snel vooruitspoelen.
Een automatische "Werbungsüberspringer" heeft alleen de Philips en de Reelbox (maar die hebben weer rarigheden).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee bedoel iets anders, geen timeshift, want dan moet je naar betreffende zender blijven kijken!

 

Bv wij nemen zender A op van 8:15 tot 22:20.

Ondertussen kijken we naar zender B tot 9:00.

En gaan dan de lopende opname op zender A bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Dat doet elke PVR toch ?

Nee, niet elke PVR want o.a. was dit bij de Topfield TF77x0 niet het geval en daarom wilde gifre zeker weten dat dit met de RE-9000 wel functioneert.

Zo even voor alle zekerheid nog maar getest.
Als ik een opname op RTL7 heb opgestart en kijk b.v. 10min naar RTL4, open dan de lopende opname dan kan ik volledig terug naar het begin van de opname, deze vanaf het begin bekijken maar ook weer terug naar elk willekeurige plaats in de opname.
De opname loopt intussen gewoon door.
Ik kan de cursur binnen de opname in stappen van maximaal 30sec (al naar gelang de instelling) verplaatsen maar ook continue verplaatsen door de pijl links of rechts vast te houden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minimaal 32 MB, dus is 64 MB dan beter?

 

Mijn pc boer heeft ze allebei, 500 GB alsook 1 TB werkt in de Rebox 9000?

 

Dacht ergens (maar weet niet meer waar)gelezen te hebben welke HD's werken met de Rebox 9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gifre
Minimaal 32 MB, dus is 64 MB dan beter?

Mijn pc boer heeft ze allebei, 500 GB alsook 1 TB werkt in de Rebox 9000?

Het is zo, ik had een Hitachi 640 hdd er in zitten.
En ik kreeg steeds meer problemen [vastlopers/bevriezen]
Nadat ik me hdd gewisseld voor een WD green, met 32 Mb cache, waren me problemen [totnogtoe] over, en heb nu een wereld ontvanger/pvr. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik enkel maar naar Astra1 en Astra3 kijk, dus geen ingewikkelde schotel configuratie!
Daarom zeg ik maar minimaal 32 MB,
Ik zelf had liever 64 gehad, maar die waren er niet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net effe nagekeken, er blijken verschillende Green Caviar's te zijn.

Mijn PC Boer verkoopt de WD10EARS de 1TB deze is volgens spec's voor desktopgebruik.

Er bestaat ook een WD10EVDS 1TB deze is volgens spec's voor AV gebruik!

 

Welke heb jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit een commercieel verhaal is van WD want het enige verschil is dat de WD20EARS een cache size heeft van 64Mb en de WD10EVDS een cache size van 32Mb.

 

Ik gebruik het type WD Green WD6400AVVS met een cache size van 8Mb in de 640Mb uitvoering en ook daar staat dat dit type perfect geschikt is voor de PVR.

Mijn ontvanger functioneert hiermee overigens probleemloos.

 

 

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik denk dat dit een commercieel verhaal is van WD want het enige verschil is dat de WD20EARS een cache size heeft van 64Mb en de WD10EVDS een cache size van 32Mb.

Ik gebruik het type WD Green WD6400AVVS met een cache size van 8Mb in de 640Mb uitvoering en ook daar staat dat dit type perfect geschikt is voor de PVR.
Mijn ontvanger functioneert hiermee overigens probleemloos.

Toch even een waarschuwing; de EARS schijven gebruiken kleinere sectoren. Dit is een "Advanced Format formaat" Je moet ook een tool gebruiken van Western digital om deze schijf te formateren onder XP, anders heb je geen performance... Ik gebruik een NAS en daar word deze schijf niet standaard ondersteund, maar wel vanaf een bepaalde firmware... Ik zou als ik jou was dan misschien eerder de EADS schijven nemen, deze hebben we wel een LCC probleem als ze aan staan, maar werken OK in de Rebox.. Ik heb de 1 TB erin zitten.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...