Ga naar inhoud

[Lancering] Morgen lancering Discovery nieuwe bemanningsleden voor ISS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:

Nieuwe bemanningsleden voor ISS HOUSTON

Het internationale ruimtestation ISS heeft er drie nieuwe bemanningsleden bij. Een Sojoezraket met twee Russen en een Amerikaanse is zondag aangekomen bij het ISS.

De Russische kosmonauten Aleksander Skvortsov en Michail Kornijenko en de Amerikaanse astronaute Tracy Caldwell Dyson waren vrijdag gelanceerd vanaf ruimtebasis Bajkonoer in Kazachstan. Ze blijven een half jaar aan boord van het ruimtestation. De drie nieuwe bemanningsleden voegen zich bij een Amerikaan, een Japanner en een Rus die al in het ISS verbleven.

De zes huidige bemanningsleden krijgen over enkele dagen gezelschap van nog eens zeven collega's. Voor maandag staat de lancering van spaceshuttle Discovery, met zes Amerikanen en een Japanner aan boord, gepland. Twee dagen later moet het ruimteveer aankomen bij het ISS. Het is de een na laatste vlucht van de Discovery. In september gaat het 31 jaar oude ruimteveer met pensioen.

Bron Telegraaf zo 04 apr 2010, 19:42

Meer op http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.html (Engels)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Citaat:

Nieuwe bemanningsleden voor ISS HOUSTON

Het internationale ruimtestation ISS heeft er drie nieuwe bemanningsleden bij. Een Sojoezraket met twee Russen en een Amerikaanse is zondag aangekomen bij het ISS.

De Russische kosmonauten Aleksander Skvortsov en Michail Kornijenko en de Amerikaanse astronaute Tracy Caldwell Dyson waren vrijdag gelanceerd vanaf ruimtebasis Bajkonoer in Kazachstan. Ze blijven een half jaar aan boord van het ruimtestation. De drie nieuwe bemanningsleden voegen zich bij een Amerikaan, een Japanner en een Rus die al in het ISS verbleven.

De zes huidige bemanningsleden krijgen over enkele dagen gezelschap van nog eens zeven collega's. Voor maandag staat de lancering van spaceshuttle Discovery, met zes Amerikanen en een Japanner aan boord, gepland. Twee dagen later moet het ruimteveer aankomen bij het ISS. Het is de een na laatste vlucht van de Discovery. In september gaat het 31 jaar oude ruimteveer met pensioen.

Bron Telegraaf zo 04 apr 2010, 19:42

Meer op http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.html (Engels)

ZDFtext meldt vandaag dat er voor de spaceshuttles nog drie vluchten staan gepland, na deze vlucht.

Onlangs hoorde ik in het nieuws (helaas weet geen bron meer), dat de NASA toch al overweegt om de vloot van de Shuttles langer te laten doorvliegen, aan gebrek aan wat anders. Waardoor ze te afhankelijk worden van de Russen. Volgens mij een wijze keuze van de NASA.

Volgens mij is een algehele renovatie en modernisering van de Space Shuttle de enige en beste oplossing voor het behouden van de ruimtevaart.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Amager95

ZDFtext meldt vandaag dat er voor de spaceshuttles nog drie vluchten staan gepland, na deze vlucht.

Onlangs hoorde ik in het nieuws (helaas weet geen bron meer), dat de NASA toch al overweegt om de vloot van de Shuttles langer te laten doorvliegen, aan gebrek aan wat anders. Waardoor ze te afhankelijk worden van de Russen. Volgens mij een wijze keuze van de NASA.

Volgens mij is een algehele renovatie en modernisering van de Space Shuttle de enige en beste oplossing voor het behouden van de ruimtevaart.

Er spelen twee zaken:
  • De kans is groot dat NASA het niet redt de Shuttle dit jaar nog drie keer te lanceren. In dat geval kan zonder probleem naar 2011 verschoven worden. De infrastructuur (200 miljoen $ per maand) moet dan langer operationeel blijven, maar NASA heeft daar toestemming voor.
  • Het is voor veel Amerikanen, inclusief veel politici onaanvaarbaar dat de V.S. de toegang tot de ruimte voor minimaal 5 jaar verliezen. Er loopt een discussie dat extra vluchten ingepland worden. Het grote probleem is waar het geld vandaan moet komen, omdat NASA het geld dat uit het Shuttleprogramma vrijkomt ingepland had om de opvolgers te ontwikkelen. Als de Shuttle langer blijft vliegen gaat die opvolger er zo niet komen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen