haelewyn Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 In het menu van mijn ontvanger zie ik SUID (in rubriek met de gegevens over de software) en ATR (bij kaartinfo) staan. Iemand enig idee wat ik met die cijfers kan aanvangen (hoe de cijfers vertalen in mensentaal) ? Ik heb een Mvision HD400S.
Moderator Matchless Geplaatst: 4 april 2010 Moderator Geplaatst: 4 april 2010 SUID weet ik niet maar ATR betekend Answer To Reset. Vrij nederlands vertaald is dat "antwoordt op een reset". In dat regeltje staan de basis instellingen van de smartkaart. Welke spanningen hij nodig heeft, wat de codering is en nog meer van die dingen. Google maar eens op ISO 7816. Daar staan iig voor de ATR je antwoorden. CUID zal denk ik hetzelfde zijn maar dan voor de decoder software. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
haelewyn Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Geplaatst: 4 april 2010 Bedankt voor de info. De ATR is de enige info die de rubriek 'kaartinformatie' me geeft in de software. Ik dacht aanvankelijk hieruit te kunnen berekenen tot wanneer mijn kaart geldig was gemaakt, maar dat kan ik zo te zien wel vergeten (?). Als ik even alles over de ATR doorlees zie ik niet echt iets dat in die richting wijst. Waarom ze die info dan toch opnemen in het softwaremenu is me een raadsel. Misschien gewoon om toch IETS af te beelden ?
trust Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 SUID Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen