Ga naar inhoud


Hoe een login mogelijkheid maken op een website voor verschillende logins.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik loop een beetje te klooien met .htaccess en heb het zo ver door dat ik mappen kan beveiligen en mensen met een loginnaam en wachtwoord kunnen inloggen.

 

Echter wil ik een stapje verder.

 

Ik wil op een homepage tweee veldjes maken waar mensen hun loginnaam en hun wachtwoord kunnen invullen en als ze dan submit klikken dat ze dan naar een directory gaan die voor de buitenwereld is afgesloten. Maar elke login moet een eigen directory hebben.

 

Bijvoorbeeld:

 

jansen logt in met zijn eigen login codes en komt terecht in map : public_html/klanten/jansen

 

joop logt in met zijn eigen login codes en komt terecht in map : public_html/klanten/joop

 

zwart met zijn eigen login codes logt in en komt terecht in map : public_html/klanten/zwart

 

 

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal iets verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt bv in Apache gebruik maken van 'per user web directories', links worden dan: http://domein/~jansen, dit correspondeert dan met /home/jansen/public_html/, etc. evt. i.c.m. .htaccess en CGI. 'jansen', 'joop' en 'zwart' dienen dan ook echt een account te hebben op de server waar het draait. De tilde (~) kun je evt dmv mapping ontwijken. Als je even Googled op Apache en een vd vetgedrukte mogelijkheden, kom je een hoop voorbeelden tegen.

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
. 'jansen', 'joop' en 'zwart' dienen dan ook echt een account te hebben op de server waar het draait.

 

Dat is dan weer erg onhandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet makkelijker zijn om in een database naast de user ook een map te maken?

 

dus je hebt een veld :

user

pass

directory

 

en op de index pagina van de dir doe je dan een controle of deze user effectief die is zoals aangegeven in je db?

 

dan kan je alles beter beheren toch?

helaas van php heb ik niet veel kaas gegeten, maar in asp doe ik dat ook zo.

ik zet alles in een db en op de plaats zelf ga ik checken of de rechten goed staan en/of de gebruiker wel toegang krijgt.

 

maar wat is de bedoeling juist?

handig om te weten naar waar je wilt gaan.

want je kan ook bv een centrale map met alles erin en per file die erin staat kan je dan user access geven of niet?

 

dus je kan wel een paar kanten uit denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk een op deze Engelstalige site. Sourcecodeonline.com en dan onder username password redirect.

 

Er staan scriptjes op van ASP, PHP, JAVA, CGI, BASIC etc.

 

Ben aan het zoeken gegaan naar een loginvenster met daarin de vraag A) gebruikersnaam, B) wachtwoord. Doel is een URL en dat is dan de naam van je site en gebruiker, bv. http://www.jipenjanneke.nl/kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben aan het zoeken gegaan naar een loginvenster met daarin de vraag A) gebruikersnaam, B) wachtwoord. Doel is een URL en dat is dan de naam van je site en gebruiker, bv. http://www.jipenjanneke.nl/kees


Precies maar die url moet wel van de buitenwereld afgesloten zijn en alleen met die login bereikbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Login pagina maken met PHP ofzo. Deze pagina een cookie laten zetten en een sessie laten starten.

Dan op iedere pagina in de directory die je wilt beveiligen controleren op de cookie en de sessie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...