Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Alles werkt prima tot de HDD wordt gebruikt...


scubarobbie

Aanbevolen berichten

Hoewel ik nu reeds twee weken ook een cavia Green (WD10EVDS) in de Rebox heb zitten, loopt deze soms tóch nog vast. Wél minder als voorheen. De WD is dus wél een verbetering maar m.i. nog niet 100%.

 

Zojuist, net als Sathopper dus, een Fan ingebouwd.

Eerst had ik deze aangesloten op de draden geel en zwart, maar hierbij loopt de fan te hard en dus te veel lawaai.

Dus het moet op de draden Rood en Zwart aangesloten worden (5 volt), het gaat tenslotte om de airflow.

 

Zal mij deze week benieuwen...........

 

Fan%20RE-9000HD-aansluiting.JPG

 

Fan%20RE-9000HD-01.JPG

 

Fan%20RE-9000HD-02.JPG

 

 

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo David1980,

 

Zo'n fan is in élke computer winkel te verkrijgen, print desnoods de foto uit en neem deze mee.

 

Een duidelijkere foto kon/kan ik niet maken, maar het is héél simpel.

 

In mijn geval had ik nog een fan liggen met twee draden.

Strip een klein stukje van de isolatie van de draden van de fan. (wat een zin laugh )

 

De Rebox stroomloos maken d.m.v. de schakelaar achterop de kast.

De stroomkabel voorzichtig losmaken van de HDD.

 

De rode draad aangesluiten op de rode draad en de zwarte op de zwarte.

De rode en zwarte draad die op de 1e foto (links) omhoog ziet gaan zijn van de fan.

Als je het verkeerd doet, draait of de fan te hard (lawaai) of hij doet het niet.

Mocht je een fan hebben met 3 draden (rood-zwart-geel), dan de gele niet gebruiken. Deze word nl. gebruikt voor het toerental, als deze in een computer gebruikt word.

 

In mijn geval (en ik denk dat dit bij iederen kan) kon ik de gestripte uiteinden van de draden, van de fan, in de stekker van de HDD erbij steken, dus je kan de bedrading in takt laten. Dus ook géén problemen als je aanspraak moet maken op garantie i.o.d.. Wél met een ty-rapje (bundelbandje, enz.) even fixeren zodat de nieuwe bedrading niet los kan schieten.

Ook de fan met ty-raps vastmaken aan de deskel.

 

Mocht je dus aanspraak moeten maken op garantie, om wat van reden dan ook, even alles los maken en ........klaar.

 

Ik hoop dat je wat aan dit antwood hebt.

 

mvgr.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, bedankt voor je antwoord, ik heb de pagina opgeslagen voor het geval dat het ooit nodig mag zijn!

 

Als ik enkel maar opneem, en afspeel, dan heb ik geen last meer van vastlopers.

Wel als ik ga scannen, en te veel knoppen te veel, en te vaak indruk, dan slaat de Rebox wel vast.

 

Maar dat is niet meer te vergelijken met het eerdere vast lopen tijdens het kijken van een programma. (Dus nu de zomer afwachten)

 

 

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tussen de fan een temperatuur regeling gezet zodat de FAN automatisch sneller gaat draaien als de zaak warmer word. Over het algemeen draait hij lekker rustig. HD temp. ca. 40 graden.

 

Indien gewenst kan ik het schema hier posten. Je moet echter de soldeerbout erbij halen dus niet voor iedereen weggelegd. wink

 

Ik heb nu in twee weken tijd met Time Shift aan 1 vast loper gehad. Heel erg veel opgenomen maar alles is steeds prima af te spelen dus geen corrupte bestanden meer.

 

Zonder FAN met de timeshift had ik meerdere keren per dag vastlopers. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb nu in twee weken tijd met Time Shift aan 1 vast loper gehad. Heel erg veel opgenomen maar alles is steeds prima af te spelen dus geen corrupte bestanden meer.

Ik heb sinds me hdd wissel 33 dagen geleden, met de timeschift op aan, geen vastlopers meer gehad.

Ben ik toch benieuwd waar het verschil dan in zit. [??]


Je mag het schema wel plaatsen, voor het zelfde geld komen er enkel nog maar bloedhete zomers.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sathopper,

 

Het schema plaatsen mag van mij smile.

Altijd intressant.

Maar ik ben bang, als de fan sneller gaat draaien, dat deze dan wel meer geluid gaat produceren.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
@sathopper,
Maar ik ben bang, als de fan sneller gaat draaien, dat deze dan wel meer geluid gaat produceren.


klopt. Bij mij tot nu toe acceptabel.

Ik zoek daarom ook een grotere fan die rustiger kan draaien.

Bij deze ook het schema. De schakeling is uitvoerig besproken in de Elektuur. Dit schema komt niet uit de elektuur omdat hun moeilijk doen over copie rights:

post-1896-1318260914,1228_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad niet zo moeilijk uit, sathopper.

Een grotere fan kan inderdaad ook nog een (tussen) oplossing zijn.

In iedergeval bedankt voor genomen moeite om het schema te plaatsen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast bukkie56

Hoeveel hoogte kun je kwijt voor een fan. Tegenwoordig zie je als coolers in een PC 12 en zelfs al 13 cm fans. Als je die via die schakeling van jouw aansluit dan moet je volgens mij op normale kijkafstand eigenlijk bijna niets meer horen van die fan. Deze fans geven bij een heel laag toerental al een behoorlijke airflow. Ik zit zelf in de computerbranche en heb de verschillen gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...