PrimaDus Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Het is vast een bijzonder domme vraag: Waarom zijn toch al die multiple coax verbindingen nodig van je ontvanger, eventueel via diseqs naar je LNBs? Je wordt niet echt gelukkig van al die dikke kabels in je huis. Wordt het inmiddels in dit digitale tijdperk niet tijd voor vernieuwing op dit gebied? Maw is het technisch niet mogelijk om via 1 UTP-achtig kabeltje naar buiten via een controller, noem het een Advanced Digital Satellite Equipment Control (ADiSEqC), je LNBs aan te sturen/uit te lezen? Zitten we hier met bandbreedte problematiek? Ik zou zeggen van niet. Ja, de ontvangers zijn op dit moment niet in staat hier mee om te gaan, maar dit lijkt mij technisch al helemaal geen probleem om dit op te gaan lossen. Of hebben we hier te maken met de limieten van de LNBs. Deze lijken me redelijk noodzakelijk. Maar toch, als die ADiSEqC alle signalen kan simuleren die de LNB begrijpt lijkt me dit probleem ook redelijk opgelost. Dan kan het nog zijn dat zo'n ADiSEqC te veel power nodig heeft om de rol van multiple DiSEqCs op zich te nemen. D'r zal denk ik wel een klein CPU-tje in moeten. Tja, dan zul je V220 buiten moeten hebben inderdaad. Of een DC adapter output. Zo, dit lijkt me voer voor de technische insiders hier op dit board. Groeten, PrimaDus
vGnp Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: PrimaDus Wordt het inmiddels in dit digitale tijdperk niet tijd voor vernieuwing op dit gebied? Linkje 1 Linkje 2 vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
PrimaDus Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Geplaatst: 5 april 2010 Holy smokes! Dit is inderdaad een woeste LNB, de Invacom Fibre MDU. Dit lost dan wel alleen het probleem op voor draaibaar. Maar als je deze LNB gaat inzetten, zou ik vanwege het kostenplaatje m'n schotel draaibaar maken als ie dit nog niet was. De vraag is trouwens wel of draaibaar uberhaupt mogelijk is bij zo'n oplossing...... aansturing??? Ik vond even snel 210 euro voor de LNB en 163 euro voor een TWIN converter. En o ja, kabeltje 40m voor een kleine 40 euro. Geen meerdere vette kabels nodig voor een LNB inderdaad. Grote plussen zijn dan ook nog geen signaalverlies (glasfiber) + signaal spitten (TWIN, QUATTRO, ...) via een converter. Groeten, PrimaDus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen